beantwoord

Uploadsnelheid gedaald

• 24 mei 2020
  • 15 reacties
  • 402 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Van het ene op het andere moment is de downloadsnelheid dramatisch gedaald. Ik heb de modem gereset, maar het blijft steken op rond de 450 kbps (zie afbeelding). Modem is vrij nieuw, dus vraag me af wat de oorzaak kan zijn? Bij voorbaat dank!

*oh - “dramatisch” i.p.v. “dramatsich”

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 24 juni 2020, 19:01

Dag @Clemi. Ik zie inderdaad dat er nog geen contact is geweest, waarvoor mijn excuses. Bij het doormeten van je verbinding zie ik dat er 8Mbit/s uploadsnelheid bij je modem binnenkomt. Dat is een prima waarde. Ik durf je zo niet te zeggen wat ervoor heeft gezorgd dat de snelheid weer in orde is. Hoe dan ook: mooi dat het probleem is opgelost. Mocht het onverhoopt toch weer optreden, dan weet je me te vinden.

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 1

Van het ene op het andere moment is de downloadsnelheid dramatisch gedaald. Ik heb de modem gereset, maar het blijft steken op rond de 450 kbps (zie afbeelding). Modem is vrij nieuw, dus vraag me af wat de oorzaak kan zijn? Bij voorbaat dank!

*oh - “dramatisch” i.p.v. “dramatsich”

Daar heb ik ook last van 

Tot een week geleden had ik 8Mb upload, nu 0.4Mbit 

Reputatie 1
Badge

Daar heb ik ook last van 

Tot een week geleden had ik 8Mb upload, nu 0.4Mbit 

Hé, interessant - ben benieuwd. Inderdaad goed om te vermelden wat het was - ongeveer 7Mb. Vond het altijd heel netjes, want abonnement is officieel 4Mb...

Reputatie 1
Badge

Excuus voor de reactie op eigen bericht, maar herlees het en het gaat dus om de *upload*snelheid… Verkeerd getypt in het bericht en kan ik niet meer aanpassen. Ik neem aan dat het haperende internet met die daling te maken heeft, want bij intensief gebruik (zijn met z’n vieren) is die upload blijkbaar niet genoeg. Niet echt handig met werk & school thuis...

Reputatie 1
Badge

@Thierry W 

Ondertussen gebeld met de klantenservice en een nieuwe router ontvangen, maar dat heeft niet geholpen. Het is nu doorgezet naar een andere afdeling die meer zou moeten kunnen, maar tegelijkertijd leek de medewerker er niet veel vertrouwen in te hebben dat dat veel zou helpen. Er mag geen monteur komen, dat mogen ze momenteel pas toezeggen als je helemaal geen internet hebt… Hoe staat het bij jou?

Reputatie 1

@Clemi Bij mij ook nog steeds hetzelfde verhaal.

Download 33Mb, upload 0,4Mb.

Was vroeger Download 33Mb, upload 8Mb.

Heb al eens geprobeerd modem uit/aan, maar dat heeft niks uitgehaald. 

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Clemi. Van harte welkom hier. Vervelend dat de uploadsnelheid zo is gedaald. Ik begrijp dat je modem is vervangen, maar dit niet voor verbetering heeft gezorgd. Het probleem is nu gemeld bij de Technische Dienst. Zij gaan verder onderzoeken wat er aan de hand kan zijn. Indien nodig, nemen zij contact met je op. 

@Thierry W, ik begrijp dat jij tegen hetzelfde probleem aan loopt. Omdat dit issues zijn die per situatie van elkaar kunnen verschillen, wil ik je vragen om een nieuw topic te starten. Vul ook alvast je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder.

Reputatie 1
Badge

@Natasja - Telfort Dank voor je bericht. Ondertussen (of vaker?) niet alleen problemen met de upload. De internetverbinding vliegt er regelmatig uit of hapert/instabiel. Als één apparaat de verbinding zwaarder belast heeft de rest van het huis geen internet meer. We gebruiken ook 4g en werken indien mogelijk komende week buitenshuis, want de onzekerheid en de onderbrekingen zijn frustrerend. We hebben nog niets gehoord van de ‘afdeling die meer kan', zoals de klantenservice het verwoordde.

Reputatie 8
Badge +10

Ik kan me levendig voorstellen dat dat frustrerend is. Bij het doormeten van je verbinding zie ik de verbrekingen inderdaad terug. De melding die gemaakt was bij de Technische Dienst, lijkt niet goed te zijn doorgekomen. Ik heb nu opnieuw een verzoek ingediend om contact met je op te nemen. Ik vermoed zelf dat er een monteur moet worden aangestuurd. Ik ga de melding voor je in de gaten houden. 

Reputatie 1
Badge

@Natasja - Telfort Dank! Binnen welke termijn zouden we iets kunnen verwachten? Het is nu bijna 3 weken na de eerste melding en het lijkt nog niet echt op te schieten. Of gebeurt er iets achter de schermen?

Reputatie 1
Badge

Telefonisch contact gehad (zelf gebeld), het bleek ondertussen doorgezet naar de monteurs (zonder ons te informeren?) en die gaan bellen voor een afspraak, hopelijk deze week, misschien volgende week… We wachten weer af dus.

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @Clemi. Er gebeurde zeker iets achter de schermen. Sinds gisteren zijn de maatregelen versoepeld. Ik begrijp dat er contact met je wordt opgenomen om een afspraak in te plannen met een monteur. Wanneer dat precies gebeurt, weet ik niet. Ik heb daar jammer genoeg geen zicht op. Hopelijk krijg je snel een telefoontje. 

Reputatie 1
Badge

@Natasja - TelfortGeen bericht, maar momenteel weer een goede uploadsnelheid… Toch benieuwd wat er veranderd is en hopelijk blijft het zo! Ook lagere ping en stabieler. Fijn.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Clemi. Ik zie inderdaad dat er nog geen contact is geweest, waarvoor mijn excuses. Bij het doormeten van je verbinding zie ik dat er 8Mbit/s uploadsnelheid bij je modem binnenkomt. Dat is een prima waarde. Ik durf je zo niet te zeggen wat ervoor heeft gezorgd dat de snelheid weer in orde is. Hoe dan ook: mooi dat het probleem is opgelost. Mocht het onverhoopt toch weer optreden, dan weet je me te vinden.

Reputatie 1
Badge

Jammer dat het wel wordt opgelost, maar niet verteld wordt wat er aan de hand was en er verder geen communicatie is. Maar verder klaag ik niet nee.

Reputatie 8
Badge +10

Soms is voor ons helaas niet inzichtelijk wat de oplossing is geweest als er niet een monteur is aangestuurd, geen apparatuur is vervangen of een upgrade is uitgevoerd. Het zou kunnen dat er sprake was van een storing, die is hersteld door werkzaamheden, maar dan zou ik dus slechts gissen. Belangrijkste is volgens mij dat de uploadsnelheid weer in orde is. :slight_smile:

Reageer