beantwoord

Uploadenelheid verhoogt, download snelheid binnenkort ook?

• 17 april 2016
  • 7 reacties
  • 659 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik zag op mijn modem dat hij ineens is omgesprongen van 5mbit naar 10mbit op de upload.
Kan ik dan binnenkort ook een upgrade van de max dslam download verwachten van 50 naar 80 Mbit? Modem zelf geeft nog steeds dat de verwachte max download 73 Mbit is, maar max dslam blijft op 53 dus gaat mijn modem ook niet hoger.

(Zou wel super zijn als die verhoging er eindelijk komt, postcode check geeft nog steeds 50/5 op 4201ec)
icon

Beste antwoord door Stephen 19 april 2016, 17:51

Hallo pkaak1979, ik zie inderdaad dat de upload is verdubbeld. Helaas heb ik hier geen verklaring voor. :)
Voorlopig is er nog geen planning bekend voor een upgrade, dus die laat nog even op zich wachten.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Officieel weet Telfort niets van die hoge uploadsnelheden. Het is n Kpn dingetje. Her en der gaat de cap van de upload wanneer er gebruik gemaakt wordt van vvdsl geloof ik. Ik heb bijv n 30 -3 abonnement en ik krijg 30-30. Maar je vind dat niet terug op de site als abonnementsvorm.
Hoi Modyun! De internetsnelheid van alle klanten met een Standaard- en Extra abonnement wordt in fasen verhoogd naar 40Mb/s / 4Mb/s en 80Mb/s / 8Mb/s (Extra). In praktijk kunnen de snelheden zelfs hoger uitvallen. Kennelijk zat jij in een 'vroege batch', aangezien je er nu al plezier van hebt. De verwachting is dat het nog een lange tijd duurt voordat alle klanten zijn omgezet naar het andere netwerk. Dit om ervoor te zorgen dat het netwerk niet overbelast raakt.

Ik snap het antwoord niet helemaal, 4Mbps en 8Mbps zijn toch al de snelheden voor standaard en extra?
Waar gaan deze uploads naar toe. Met standaard heb ik nu ook al (sinds kort) 10Mbps

edit: ik zie nu dat Extra 40mbps upload krijgt maar zie nog niet goed wat standaard dan gaat krijgen, ook de helft van de download?
Reputatie 1
In een ander Topic "Arcadyan firmware update 02.00.135W4" in Modem Firmware zegt MIchael dat de snelheid in fasen wordt verhoogd.

https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/arcadyan-firmware-update-0200135w4-51671?postid=492730
Waarschijnlijk is je wijkkast recentelijk geupgrade naar vectored VDSL, ook ik heb nu sinds een week een upload van 10448.
Dit was een tijdje nadat vectored VDSL geactiveerd was, de update van de kast is echter (nog) niet te zien in fourstack, sterker nog de hele kast is verdwenen, dus of de hele operatie nu achter de rug is of dat het nog afgerond moet worden?
NB: De update van de straat/wijkkast was echter zo'n 8 weken geleden

Reputatie 8
Badge +16
Hallo pkaak1979, ik zie inderdaad dat de upload is verdubbeld. Helaas heb ik hier geen verklaring voor. :)
Voorlopig is er nog geen planning bekend voor een upgrade, dus die laat nog even op zich wachten.
Reputatie 1
Badge
Altijd interessant die maximum getallen, maar hou er rekening mee dat 53 stabiel altijd nog beter is dan 73 instabiel.
Wat ik tot nu toe bij de fritzbox heb gezien, is dat de verwachte te halen getallen wel kloppen. En als die het niet haalt schroeft hij het terug. Toen de upload nog 5 Mbit was, gaf hij aan dat de maximum verwachte upload 9,5 Mbit was.

Gaat mij erom dat ik het nu vreemd vind dat de upload is verhoogd maar de download niet. De laatste heb ik in dagelijks leven meer aan. Eerder werd geroepen dat de postcodecheck leading was voor de snelheid die je krijgt, maar dat klopt dus ook niet
Reputatie 3
Altijd interessant die maximum getallen, maar hou er rekening mee dat 53 stabiel altijd nog beter is dan 73 instabiel.