beantwoord

upload snelheid lager

• 26 januari 2015
  • 8 reacties
  • 362 keer bekeken

Reputatie 1
Toen ik overstapte op Telfort 50 Mb was mijn upload snelheid bijna 5 Mb (download 47,60Mb). Sinds enige tijd komt mijn download snelheid echter niet meer hoger uit dan 3,40 Mb, de download is hetzelfde gebleven.
Mijn modem is een Zyxel P-2812HNU-F1 en aan mijn configuratie is niets veranderd.
Zijn er die weten hoe dit komt en is dit meer een bestaand probleem? Kan Telfort hier wat aan veranderen c.q. duidelijkheid geven?
icon

Beste antwoord door Michael 9 februari 2015, 15:39

Nogmaals bedankt voor de uitstekende service van Telfort.
Fijn is dat! Soms duurt het even, maar dan héb je ook wat! :)
Geniet ervan!

Michael
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je hebt vermoedelijk last van een bekend probleem.

Er is een probleem met de uploadsnelheid als je Vectoring VDSL hebt in combinatie met de nieuwste Zyxel firmware. Dan is de uploadsnelheid circa 30% te laag.

Je kunt wachten op een nieuwe firmware waarin dit hopelijk is opgelost... of je kunt een modemruil aanvragen naar een Arcadyan Experiabox. Daar is de uploadsnelheid *maar* circa 10% te laag.
Reputatie 8
Badge +2
@Franzki,

Dank, je trekt de woorden uit mijn toetsenbord.

@Hill,

Wat kan ik voor jou doen? :)

Michael
Reputatie 1
Hoi Michael,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Wellicht kun je er voor zorgen dat ik mijn huidige Zyxel kan omruilen voor de door Franzoi genoemde Arcadyan Experiabox. :)

Ik had zelf al ca. 1,5 tot 2 maanden geleden het probleem bij Telfort aangekaart n.a.v. een enquête. Ze belden of ik tevreden was en wat er verbeterd kon worden. Hierop is de door Franzoi genoemde oplossing niet genoemd en is er ook geen verdere reactie op gegeven.:(
Ik hoor c.q. zie graag of het omwisselen lukt.

Hill
Reputatie 8
Badge +2
@Hill,

Helder. Ga ik voor jou doen.
Het nieuwe modem wordt meestal binnen 2-3 werkdagen bij jou afgeleverd.

Laat je weten of deze de problemen heeft weggenomen?

Michael
Reputatie 1
@Hill,

Helder. Ga ik voor jou doen.
Het nieuwe modem wordt meestal binnen 2-3 werkdagen bij jou afgeleverd.

Laat je weten of deze de problemen heeft weggenomen?

Michael

Top Michael, bedankt
Reputatie 1
Ik laat het hier weten Michael (was uit antwoord weggevallen) ;)

Hill
Reputatie 1
@Michael
Gisteren was het modem er al, super snel!
Het installeren gaf wat problemen, want toen ik alle kabels op de nieuwe modem had aangesloten gaf na een paar minuten de verbinding de geest. Van alles geprobeerd en ook met de helpdesk (Wessel top!). Op een gegeven moment werkte het weer maar nog niet hosanna (11Mb down, 1,5 up). Maar enige tijd later weer geen verbinding. 's Nachts weer geprobeerd en toen kwam er ook rond 4 uur een upgrade (blauw lampje). Nu werkt alles naar behoren, down tegen de 48 Mb en up op dit moment 4,40 Mb (bekabeld, wifi nagenoeg hetzelfde). Er is nog al veel uit en aangezet dus zal het waarschijnlijk na een weekje nog iets snelle (kunnen) zijn.

met vriendelijke groet
Hil
Reputatie 8
Badge +2
Fijn is dat! Soms duurt het even, maar dan héb je ook wat! :)
Geniet ervan!

Michael

Reageer