Upgraden naar sneller upload Maar site staat geen wijziging toe

• 31 mei 2014
  • 7 reacties
  • 315 keer bekeken

Ik ben van Telfort instap naar Telfort Standaard gegaan, 30mb download en 3 mb upload maar ik wil mijn abonnement wijzigen om de 5 MB Upload te krijgen
hoofdzakelijk voor het streamen naar game sites zoals Twitch.

Nou wou ik het abonnement wijzigen naar het hoogst aan te bieden internet.

Maar nu krijg ik de volgende melding:
Het is niet mogelijk uw internetabonnement te wijzigen. U heeft op dit moment al het snelst mogelijke Telfort internet-abonnement voor uw adres.

Nou geloof ik dat wel wat betreft download... maar 5 mb upload schijnt haalbaar te zijn.

Is er een manier dat ik even zo goed de overstap kan maken?
Ik weet niet of het zo werkt maar ik zou zomaar 10 MB down opgeven voor 10 MB Up

Nou moet ik wel even zeggen dat ik enkel Mobiel gebruik voor contact en het echt te duur vind om te bellen naar klantenservice

Grt,
Kiwi

7 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Als de site en de postcodecheck aangeven dat een hogere snelheid (en dus een 'Internet Extra' abonnement') niet mogelijk is op jouw adres dan zal je het daar helaas mee moeten doen.
Combinaties maken van verschillende down- en uploadsnelheden is ook niet mogelijk, ieder abonnement heeft zijn eigen bijbehorende uploadsnelheid.
8/1
30/3
50/5

Je zegt dat 5 Mbps upload haalbaar schijnt te zijn maar haal je die 30/3 überhaupt wel volgens de statuspagina in je modem..?
Reputatie 8
Badge +16
I... maar 5 mb upload schijnt haalbaar te zijn.

Telfort geeft geen garantie op de uploadsnelheid... dus de vraag is hoe je aan deze informatie komt. Is dit de attainable snelheid die je modem aangeeft?

Zoals Enterprise al aangeeft... Het enige abonnement met een upload boven de 3Mbps is het 50/5 abonnement... en dat is alleen bestelbaar als de haalbare downloadsnelheid ruim boven de 30 Mbps uitkomt.
attainable rate upstream: 9575 kbps
attainable rate downstream: 45424 kbps

De website zowel postcode check geeft aan dat het tot 30 mb internet mogelijk is.
de download zal mij een worst zijn
het upload is vele malen belangrijker voor mij

Valt hier echt niet wat aan te doen?
Reputatie 8
Badge +16
Dit lijkt me duidelijk...

Als dit de waardes in je modem zijn, dan zou het 50/5 abonnement gewoon bestelbaar moeten zijn.
Je zou dan circa 45/5 moeten gaan halen.

Advies is om maandag even met Telfort te bellen en te vragen of ze handmatig de order kunnen inschieten.
Reputatie 8
Badge +16
@Kiwi5life,

Ik heb dit voor je uitgezocht. Jouw modem traint in op een snelheid van 27Mb/s down en 3Mb/s up. Daarom is het helaas niet mogelijk om je internetabonnement te wijzigen van Internet Standaard naar Internet Extra op dit moment. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@Stephen: maar hoe zit het dan met die veel hogere attainable waarden in het modem?
Dat zullen wij ook graag willen weten..
Ik zit hier ook met een dat dat steeds wegvalt.
Als jullie mij dan DSL weigeren - omdat ik geen tv kijk neem ik aan?
Dan wil ik tenminste de 1mbps up.
In plaats van o,3 of 0,6.

Reageer