beantwoord

Upgraden Internet verbinding ?

• 28 september 2019
  • 28 reacties
  • 445 keer bekeken

Reputatie 1
Goedendag ,

Ik heb een Telfort internet abonnement sinds jaar en dag waarbij de maximale snelheid nooit gehaald kon worden .

De ADSL(2+) zou 40 MBs moeten kunnen halen maar is nooit hoger gekomen dan 10 MBs .

Deze trage verbinding speelt mij nu parten .

Per 27 september zou de verbindingsinfrastructuur ge-update zijn volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ .

Het klopt volgens deze site dat er eea gewijzigd is ( MDF >SDF ) .

Het veel snellere VDSL internet zou nu dus te verkrijgen moeten zijn op mijn adres , iets wat de postcode check van meerdere providers ook bevestigen incl de check van KPN .

Met deze informatie naar KPN gebeld ( want Telfort is nu KPN ) met de vraag hoe gebruik te kunnen maken van het snelle internet wat nu voorhanden is.

KPN zegt ; 'nee , dat is nog bij Telfort ....' .

Telfort gebeld met dezelfde vraag en deze zegt vervolgens niets te weten of te kunnen doen hiermee ....

Nogmaals op de site van Telfort gekeken met vragen over Internet en dan wordt ik toch echt naar de KPN site geleid .

Mijn vragen in dit doolhof :

1 - Ben ik bij KPN of Telfort nou wel of niet op het juiste adres met deze vragen ?
2 - Is VDSL beschikbaar op mijn adres ?
3 - Hoe kan ik in werking stellen het snellere internet op het huis adres te krijgen of te activeren ?
4 - Zijn er hier kosten aan verbonden ?
5 - Heb ik een ander modem nodig ( huidig modem Experiabox v8)

In afwachting van uw reactie ,

mvg Danny
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 30 september 2019, 16:14

Ik heb de gegevens nu boven water. Via KPN is er inderdaad tot 200 Mbit/s mogelijk. Dit is via Bonding VVDSL. Telfort biedt geen bonding aan. Bij ons is een snelheid tot 100 Mbit/s mogelijk via VVDSL. Om te versnellen dat je het internet via VVDSL krijgt kunnen we de extra snelheid aanzetten 100/10 Mbit/s a € 7,50 per maand. Dit is ook maandelijks weer opzegbaar. Hiervoor hoe je geen wijziging te doen in het hoofdpakket zoals jij wel op de screenshots stuurt. Als je wilt kan ik het ook voor je doorvoeren.
Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @DvW , als klant van Telfort heb je alleen met Telfort te maken en (nog) niets met KPN in dit geval.
In MijnTelfort, rubriek thuis kun je bij de rubriek abonnement/extra's zien of je een verhoogde snelheid aan kunt vinken .
Zie je dat nog niet staan dan zal een moderator iets moeten doen om de snelheid geforceerd naar voren te halen.
Als je straatkast opgewaardeerd is naar een hogere snelheid kan het tot een maand duren voordat dat automatisch actief wordt, daar wil je inderdaad niet op wachten.
Bij mij speelt hetzelfde, op 4-10-2019 wordt mijn straatkast omgebouwd en wil ook ik zo snel mogelijk naar de hogere snelheid.
Succes.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @DvW, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je een beetje verdwaald bent in het doolhof. Ik wil je dan ook graag op sleeptouw nemen om je eruit te halen.

Ik lees dat de snelheid verhoogd is op jouw postcode en hier wil je graag gebruik van maken. Dat snap ik heel erg goed.
  1. Hiervoor moet je dan ook nog bij ons zijn. Jouw abonnement loopt nog via Telfort.
  2. Ik had het je op dit moment graag willen vertellen. Maar ik krijg niet de juiste informatie uit de systemen naar voren. 😞
  3. Indien een snellere lijn beschikbaar, dus boven de 50 Mbit/s kun je via Mijn Telfort extra snelheid 100/10 Mbit/s aanzetten. Wanneer deze niet beschikbaar is, heb je nog een ouder abonnement en moet deze omgezet worden naar de nieuwste variant.
  4. De omzetting naar een andere drager, dus van ADSL naar VDSL zijn geen kosten verbonden.
  5. Nee hoor, dit modem werkt ook op de nieuwe verbinding indien beschikbaar.
Maakt dit het wat duidelijker?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @DvW , wil je s.v.p. even laten weten wanneer je de nieuwe snelheid hebt.
Dan weet ik ook voor mezelf hoe lang het straks ongeveer gaat duren.
Bedankt vast.☺
Reputatie 1
Hallo @DvW , als klant van Telfort heb je alleen met Telfort te maken en (nog) niets met KPN in dit geval.
In MijnTelfort, rubriek thuis kun je bij de rubriek abonnement/extra's zien of je een verhoogde snelheid aan kunt vinken .
Zie je dat nog niet staan dan zal een moderator iets moeten doen om de snelheid geforceerd naar voren te halen.
Als je straatkast opgewaardeerd is naar een hogere snelheid kan het tot een maand duren voordat dat automatisch actief wordt, daar wil je inderdaad niet op wachten.
Bij mij speelt hetzelfde, op 4-10-2019 wordt mijn straatkast omgebouwd en wil ook ik zo snel mogelijk naar de hogere snelheid.
Succes.

Beste Jan ,

Ik kan in die rubriek wel een hogere snelheid aanvinken :

Ik ga er dan vanuit dat het vanaf nu beschikbaar is .

Ik zal je op de hoogte houden over de afwikkeling ervan en per wanneer het operationeel is .

Dank voor je reactie ,

groeten Danny
Reputatie 8
Badge +19
Heb je ook onder 'Extra's wijzigen' gekeken..?
Volgens mij is een hogere snelheid optioneel en maandelijks aan- en uit te zetten, en dat zou dan onder 'Extra's' vallen.
Reputatie 1
Hoi @DvW, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je een beetje verdwaald bent in het doolhof. Ik wil je dan ook graag op sleeptouw nemen om je eruit te halen.

Ik lees dat de snelheid verhoogd is op jouw postcode en hier wil je graag gebruik van maken. Dat snap ik heel erg goed.
  1. Hiervoor moet je dan ook nog bij ons zijn. Jouw abonnement loopt nog via Telfort.
  2. Ik had het je op dit moment graag willen vertellen. Maar ik krijg niet de juiste informatie uit de systemen naar voren. 😞
  3. Indien een snellere lijn beschikbaar, dus boven de 50 Mbit/s kun je via Mijn Telfort extra snelheid 100/10 Mbit/s aanzetten. Wanneer deze niet beschikbaar is, heb je nog een ouder abonnement en moet deze omgezet worden naar de nieuwste variant.
  4. De omzetting naar een andere drager, dus van ADSL naar VDSL zijn geen kosten verbonden.
  5. Nee hoor, dit modem werkt ook op de nieuwe verbinding indien beschikbaar.
Maakt dit het wat duidelijker?

Beste Bart ,

Ook dank voor je reactie ,
Het word langzaam aan steeds wat duidelijker .
Waarschijnlijk had de Telfort medewerker die ik sprak (nog ? ) niet de juiste informatie tot zijn beschikking .

Wat nog wel vragen oproept is het volgende :

De (KPN) postcodecheck zegt dat er tot 200Mbs beschikbaar is op mijn adres :

Als ik onderstaande weer bekijk , zegt dan dat er max 40 Mbs beschikbaar is ...

Waarbij als ik "DSL internet" aanklik ook max 50/5 Mbs krijg

Betekend dit dat er ondanks de nieuwe infrastructuur toch beperkingen kunnen zitten in de snelheid ? 😮

Voor mij huidige abonnement incl onbeperkt vast bellen betaal ik 33,50 euro .
Voor de DSL 37,50 euro plus opnieuw vast bellen a 2,50 euro en onbeperkt vast bellen a 5 euro word dit dus 45 euro .
Dit is wel een heel erg groot verschil , te bedenken dat ik altijd de volle pond heb betaal voor een verbinding die ik nooit optimaal heb kunnen benutten ?

Kan je daar misschien nog een antwoord op geven aub ?

met vriendelijke groet ,

Danny
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @DvW , er is ook nog een rubriek extra's, heb je daar bij internet de optie sneller internet zien staan, je keek nu bij je basisabonnement.
Reputatie 1
Heb je ook onder 'Extra's wijzigen' gekeken..?
Volgens mij is een hogere snelheid optioneel en maandelijks aan- en uit te zetten, en dat zou dan onder 'Extra's' vallen.

Klopt ,

Eerst moet ik onder "pakket wijzigen" > "DSL" selecteren , daar kan ik onder "extra's wijzigen" > idd een hogere snelheid kan selecteren .

Het totaal pakketprijs word dan zo duur dat ik beter een overstap naar CAIway kan overwegen .
Glas ligt al in de meterkast , klaar om geactiveerd te worden .

met vriendelijke groet,

Danny
Reputatie 8
Badge +19
Hallo @DvW , er is ook nog een rubriek extra's, heb je daar bij internet de optie sneller internet zien staan, je keek nu bij je basisabonnement.
https://forum.telfort.nl/internet-267/upgraden-internet-verbinding-84478#post706831

Dat schreef @Enterprise ook al. Overbodige reactie dus.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb de gegevens nu boven water. Via KPN is er inderdaad tot 200 Mbit/s mogelijk. Dit is via Bonding VVDSL. Telfort biedt geen bonding aan. Bij ons is een snelheid tot 100 Mbit/s mogelijk via VVDSL. Om te versnellen dat je het internet via VVDSL krijgt kunnen we de extra snelheid aanzetten 100/10 Mbit/s a € 7,50 per maand. Dit is ook maandelijks weer opzegbaar. Hiervoor hoe je geen wijziging te doen in het hoofdpakket zoals jij wel op de screenshots stuurt. Als je wilt kan ik het ook voor je doorvoeren.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Bart - Telfort ,
even een aanvullende vraag:
als je niet opwaardeert naar 100Mbps tegen meerprijs, maar je laat je abo zoals het is, standaard tot 50Mbps, krijg je dan wèl 50Mbps standaard netto, want daar betaal je uiteindelijke al voor?
Reputatie 1

Dank voor je reactie Bart en het nazoek werk .
Ik wil beginnen om te kijken of de 50 Mbps gehaald word en of ik met deze snelheid vooruit kan .

Hallo @Bart - Telfort ,
even een aanvullende vraag:
als je niet opwaardeert naar 100Mbps tegen meerprijs, maar je laat je abo zoals het is, standaard tot 50Mbps, krijg je dan wèl 50Mbps standaard netto, want daar betaal je uiteindelijke al voor?

Ik ben ook benieuwd naar dit antwoord eigenlijk ...
Mijn huidige abonnement is tot 40 Mbps , al heb ik nooit gehaald maar wel vele jaren voor betaald .
Kan ik met huidige abonnement deze 50 Mbps ook activeren zonder extra kosten ?
En hoe kan ik dat activeren of omzetten , via welke weg Bart ?
Als je dat ons nog even kan laten weten , graag .

met vriendelijke groet ,

Danny
Reputatie 8
Badge +11
Als je de extra snelheid aanzet forceer je het wijzigen naar VVDSL. Als je het niet doet, dan is het wachten tot je omgezet wordt naar VVDSL. Ik heb zo geen inzicht in die planning. Dus wil je het forceren dan kan je voor een maandje de extra snelheid aanzetten.

Wat betreft de snelheid. Je betaalt inderdaad voor een tot snelheid. Maar bij de afsluiting hiervan staat in het contract wel een snelheid die maximaal te halen is op jouw adres. Dus het hoeft niet zo te zijn dat je de tot snelheid kan halen. Dit natuurlijk wel als de tot snelheid leverbaar is.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Bart - Telfort , inzake snelheid, met alle respect is dit niet het antwoord op mijn vraag.
Mijn vraag is als ik technisch straks 95 Mbps kan behalen op mijn adres, krijg ik dan in ieder geval wel de 50Mbps overeenkomstig mijn abo zonder meerkosten?
Reputatie 8
Badge +11
O zo, dan had ik het even verkeerd begrepen. Ja, je behaald dan inderdaad de tot 50 Mbit/s als dat je abonnement is. Daar zijn geen extra kosten aan verbonden.
Reputatie 8
Badge +7
O zo, dan had ik het even verkeerd begrepen. Ja, je behaald dan inderdaad de tot 50 Mbit/s als dat je abonnement is. Daar zijn geen extra kosten aan verbonden.
Hallo @Bart - Telfort , bedankt voor je reactie, ik ga hier op door in mijn eigen topic als dat aan de orde is.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @DvW , ik kreeg net een goede tip van een medeforumlid.
Als je kast is opgewaardeerd en je ziet in fourstack dat je de hogere snelheid tot je beschikking hebt, kijk je in MijnTelfort of je die hogere snelheid aan kan vinken, dan MOET een monteur de snelheid in de centrale aanpassen, wil je niet meer betalen voor die hogere snelheid, zeg je het na 1 maand weer op en val je terug op de standaard snelheid van je abo, 40 Mbps, die haal je dan netto.
Reputatie 8
Badge +17
Als je kast is opgewaardeerd en je ziet in fourstack dat je de hogere snelheid tot je beschikking hebt, kijk je in MijnTelfort of je die hogere snelheid aan kan vinken, dan MOET een monteur de snelheid in de centrale aanpassen, wil je niet meer betalen voor die hogere snelheid, zeg je het na 1 maand weer op en val je terug op de standaard snelheid van je abo, 40 Mbps, die haal je dan netto.

@JanD : niet helemaal waar: de 40Mbps abonnementen hebben de optie "Extra snelheid" niet omdat dat oudere abonnementen zijn.
Voor @DvW zou het dus een verlenging moeten worden om een snelheidsverhoging naar 50Mbps te komen of naar 100Mbps als hij bij verlenging direct kiest voor "Extra snelheid".
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Kees-Jan , bedankt voor de aanvulling, weer wat geleerd.☺
Reputatie 1

@JanD : niet helemaal waar: de 40Mbps abonnementen hebben de optie "Extra snelheid" niet omdat dat oudere abonnementen zijn.
Voor @DvW zou het dus een verlenging moeten worden om een snelheidsverhoging naar 50Mbps te komen of naar 100Mbps als hij bij verlenging direct kiest voor "Extra snelheid".
Reputatie 1
@JanD : niet helemaal waar: de 40Mbps abonnementen hebben de optie "Extra snelheid" niet omdat dat oudere abonnementen zijn. Voor @DvW zou het dus een verlenging moeten worden om een snelheidsverhoging naar 50Mbps te komen of naar 100Mbps als hij bij verlenging direct kiest voor "Extra snelheid".

@Kees-Jan : klopt helemaal , ik heb mijn abonnementsvorm naar VDSL moeten wijzigen om aan de 50 Mbps te komen , gewijzigd per vanavond , duurt effectief tot 24 uur . Ben benieuwd

@JanD : ik kreeg eerder van KPN een emailbevestiging dat het VDSL beschikbaar was op mijn adres .
Ik had me wel ingeschreven voor nieuwsbrief om op de hoogte gehouden te worden.
Ik zou het je ook laten weten hoelang het duurt .... per vanavond abo gewijzigd , hou je nog even op de hoogte .

groeten Danny
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor de update.
Reputatie 8
Badge +17

@Kees-Jan : klopt helemaal , ik heb mijn abonnementsvorm naar VDSL moeten wijzigen om aan de 50 Mbps te komen , gewijzigd per vanavond , duurt effectief tot 24 uur . Ben benieuwd

Als de kabel van je huisaansluiting al in de wijkkast overgenomen is zou het inderdaad binnen 24 uur kunnen. Als dat niet zo is, wat ik vermoed omdat je nog géén 40Mbps haalt en dus aangesloten bent op de wijkcentrale dan moet er een monteur naar de wijkkast om de lijn op de wijkkast om te prikken. Dat is planning van KPN en zal waarschijnlijk langer dan 24 uur duren.

Bovendien heb je je abonnement verlengt en daar gaat soswieso een wettelijke bedenktijd van 14 dagen overheen...
Reputatie 8
Badge +7
Er staat inderdaad een bedenktijd in de voorwaarden, maar die geldt alléén als het in het betreffende contract tevens vermeld staat, zo geeft Telfort zelf aan.

Reageer