beantwoord

Upgrade voor VVDSL

• 16 februari 2016
  • 9 reacties
  • 872 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Vandaag kreeg ik een brief van Telfort dat op 19 februari het internet er kort uitgaat vanwege een upgrade van ADSL op mijn adres naar VDSL.
Maar ik heb al paar jaar VDSL sinds inderdaad een upgrade toentertijd van A naar VDSL
Waar gaat dit nu over?
icon

Beste antwoord door Michael 19 februari 2016, 17:08

Hi Ronny. Nee. De attainable snelheid rijkt tot de snelheid die het abonnement levert, ook al is de attainable snelheid hoger dan het abonnement biedt. Als je een 40/4 verbinding afneemt, zal de snelheid 40/4 worden, als je een 80/8 verbinding neemt, zal de snelheid 46/8 zijn (46Mb/s is de maximaal haalbare downloadsnelheid, 8Mb/s is de maximaal haalbare uploadsnelheid van het abonnement). Helder zo? 🙂
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Ja helder. Vraag kwam voort uit het feit dat bij KPN de cap sinds 1 februari van de upload af is en ook een aantal Telfort aansluitingen geen upload cap meer heeft ( en een ander ip adres kreeg) zo las ik op het forum. Als proef blijkbaar.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ronny. Nee. De attainable snelheid rijkt tot de snelheid die het abonnement levert, ook al is de attainable snelheid hoger dan het abonnement biedt. Als je een 40/4 verbinding afneemt, zal de snelheid 40/4 worden, als je een 80/8 verbinding neemt, zal de snelheid 46/8 zijn (46Mb/s is de maximaal haalbare downloadsnelheid, 8Mb/s is de maximaal haalbare uploadsnelheid van het abonnement). Helder zo? 🙂
Reputatie 1
Badge +2
Dank, maar het gaat me om de upload. Ik had begrepen dat KPN en dus ook Telfort? De upload verhoogde bij nieuwe abonnementen. Dus dan zou bij Attainable van nu 46/16 het 40/4 abo 40/16 opleveren en het 80/8 abo 46/16 ?
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Ronny. De attainable snelheid blijft hetzelfde, aangezien dit de snelheid is die in de huidige situatie het hoogst haalbaar is. Je kunt dus feitelijk alleen een upgrade doen naar een snelheid die daarbij in de buurt komt. Indien je in jouw geval een 80/8 verbinding zou aanschaffen, zou de snelheid ongeveer 45Mb/s worden. Weet je zo genoeg?
Reputatie 1
Badge +2
De upgrade is vannacht geweest, geen down en up in menu modem te zien, maar problemen met dhcp apparaten en poort 8080 dicht. Na rebooten werkt e alles weer.
Snelheid is iets lager nu 31.998/3078 maar goed voor 30/3 profiel. Attainable is 45.901/15.399 na rebooten 46.042/16.172
Veel hoger upload dus, attainable download is nu hetzelfde als toen ik van adsl naar VDSL ging en was in de loop der .
tijd steeds lager geworden.
Volgens speedtest.net snelheid 28.31/ 2.89, ongeveer zelfde als eind januari, maar de Ping nu 8, was altijd tussen 18 en 26. Dat is de hogere stabiliteit dan.
De vraag is nu als je naar 40/4 VDSL overstapt of dus 80/8 vectoring VDSL zelfs? krijg je dan de hogere attainable upload?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ronny! De verbinding wordt alleen omgezet VVDSL, de snelheid wordt nog niet direct hoger, hiervoor dien je daadwerkelijk een upgrade te doen in Mijn Telfort. Met de upgrade heb je nu meer mogelijkheden dan je had (hebt) net VDSL. 🙂
Reputatie 1
Badge +2
Dank voor de reacties.
Die postcodecheck levert nu VDSL2 met 50Mbit en ADSL2 met 11 op ( was 35 VDSL) en bij planning staat voor februari Vectoring VDSL ook met 50.
Dat zal het dan zijn. Betreft het nu alleen een mogelijkheid tot upgrading of een werkelijke upgrading, we gaan het zien. In de brief werd gesproken over verbeteringen en het geven van de best mogelijke kwaliteit. " Na het omzetten kunt u een snellere en nog stabielere internetverbinding ervaren, u hoeft hiervoor zelf niets te doen" .
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ronny! Enterprise heeft het bij het juiste eind! Je verbinding wordt omgezet naar VVDSL t.b.v. een snellere internetverbinding. Wat is jouw mening hierover? 🙂
Reputatie 8
Badge +19
Tik je postcode en huisnummer eens in op onderstaande website.
Misschien heeft het te maken met een upgrade naar vectoring VDSL...

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Reageer