beantwoord

Upgrade voltooid op Straatkast

• 13 april 2018
  • 26 reacties
  • 589 keer bekeken

Hoi,

Goedendag iedereen.

Enige tijd lang stond er een geplande upgrade bij ons op het adres om van een passief een actieve straatkast te maken. Onlangs is nu al geruime 2 maanden de geplande upgrade weg van het adres en is er niks gebeurd dacht ik.
Tot ik zocht op de postcode van de straatkast (2821VB 20 KVD) zag ik dat deze reeds SDF en tot 100Mbit kon leveren. Nu mij vraag... Wanneer wordt het dan doorgevoerd op ons adres??.

Groetjes van Schaik
icon

Beste antwoord door Stephen 13 april 2018, 13:48

Hallo van Schaik, welkom op het forum en bedankt voor het toevoegen van je klantnummer! Ik heb voor je gekeken in het systeem maar voorlopig staat er nog geen upgrade gepland van de straatkast waarop jij bent aangesloten. Het is helaas niet anders dan nog even af te wachten totdat de ugrade wordt uitgevoerd.
Bekijk reactie

26 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Vul je klantnummer even in in je profiel, dan kan Telfort zien of de straakast al administratief is opgeleverd door KPN.
Reputatie 8
Badge +10
https://internetshop.telfort.nl/internet/

en als de postcodeheck 100Mbps aangeeft dan kan je meteen verlengen...
@Kees-Jan

Dat is juist het probleem, op mijn adres is het nog niet beschikbaar. aan de andere kant, bij ons aan de overkant beschikking ze nu wel van snel Internet.

@Enterprise
Hoi, ik heb me klanten nummer toegevoegd

Groetjes van Schaik
Reputatie 8
Badge +10
en als je hier je postcode en huisnummer invult:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
@Kees-Jan

Dat is al 3 jaar mijn bron waar ik mijn upgrade in de gaten houd. Ja 3 jaar lang wordt het al telkens opnieuw uitgesteld.

Ter indicatie even wat screenshots van mijn adres het adres van de kast en een adres schuin tegen ons (huisnr verborgen)

Verdeelkast

Mijn Adres

Huis tegenover ons

Groetjes van Schaik
Reputatie 8
Badge +10
Tja, dan zit jij waarschijnlijk nét op een andere straatkast aangesloten en heb je vreselijke pech... :(

hier zie je een overzicht: https://vvdsl.robinflikkema.nl
Hoi,

Ik wacht wel reactie af van Telfort zelf, ben met 100% zekerheid aangesloten op de geüpgraded kast. Alleen wat mij opvalt is dat er MDF en SDF toegepast wordt op de kast wat mij doet vermoeden dat er ruimte gebrek is aan de maximale aantal aansluitingen.

Groetjes van Schaik
Reputatie 8
Badge +7
Hallo van Schaik, welkom op het forum en bedankt voor het toevoegen van je klantnummer! Ik heb voor je gekeken in het systeem maar voorlopig staat er nog geen upgrade gepland van de straatkast waarop jij bent aangesloten. Het is helaas niet anders dan nog even af te wachten totdat de ugrade wordt uitgevoerd.
Reputatie 8
Badge +10
Nee, de "mix" MDF,SDF is dat er aansluitingen vanaf de kast worden aangesloten maar er óók nog aansluitingen "door de kast" lopen die nog aangesloten zijn op de wijkcentrale (in het gemeentehuis?)

SDF = alleen aansluitingen vanaf de kast.
@Kees-Jan
Klopt inderdaad dat de wijkcentrale zich in het pand van de gemeente bevindt. En wat betreft het antwoord van @Stephen - Telfort vind ik heel erg kort door de bocht, upgrade stond oorspronkelijk gepland met als opleveren 4de kwartaal van 2016 die is naar de hand telkens met weken voor de nieuwe datum versprongen met weken tot soms zelfs maanden. En in de directe omgeving van mijn adres bevinden zich geen andere kasten wat ook goed zichtbaar is door @Kees-Jan geposteerd link https://vvdsl.robinflikkema.nl/

Groetjes van Schaik
Reputatie 8
Badge +9
Ik zie in je woonplaats zo al twee kasten staan die nu 43 Mbps leveren dus op één van die kasten zal je wel aangesloten zijn.

Industrieweg 6
Margrietplein 4
Hoi,

@EnterpriseHet betreft een adres in de Gruttostraat, kijk eens voor de grap naar die kasten die jij opnoemt.
Het is geen vraag waar mijn kabel loopt maar waarom mijn aansluiting via de kast die reeds is opgeleverd nog steeds op de klemmenstrook zit die doorgelast is naar het gemeentehuis. Eerst 3 jaar lang een upgrade beloven en telkens uitstellen. Vervolgens is de upgrade verdwenen op mijn adres waarvan de kast die ik in het begin al op noemden telkens de zelfde uitstel kreeg met de zelfde datums en tevens ook de enige in heel Stolwijk die telkens geüpgraded zou worden en nu opgeleverd is en vervolgens de helft van de wijk de upgrade op de thuis adressen verdwenen zijn. Daar gaat naar mij idee een hele hoop in fout, en dan niet eens over de klantenservice die al van af dag 1 beweren dat er een upgrade komt op me adres....

Wordt je moe van hoor...

Groetjes van Schaik
Reputatie 8
Badge +9
Ik heb alleen de beschikking over getalletjes... ;)
Het is hier bij mij al niet anders hoor, ik krijg ook al ruim drie jaar dan weer wél, en dan weer niet een upgrade te zien in fourstack.
Maar voorlopig zit ik nog steeds op 32 Mbps...
De volgende 'upgrade' naar 111 Mbps staat gepland voor juni a.s.
Eerst zien en dan geloven...

Mijn ervaring is overigens niet dat er iets fout gaat maar dat KPN de planning nogal ruim neemt v.w.b. doorpakken als er eenmaal een upgrade gepland is.
Reputatie 3
Badge +1
Het kan volgens mij nog best een paar maanden duren voordat de kast van MDF, SDF naar alleen SDF gaat.
Als ik bij mij in de buurt kijk zie ik dat dat zo tussen de 2 en 3 maanden duurde om van MDF, SDF naar SDF te veranderen.
Dus ik vrees dat je geduld moet hebben 😞
Hallo @Stephen

'Update'

Inmiddels is de kast op 10 augustus opgeleverd. Snelheid zelfs boven de 200Mbit via boding.

Kan hier op korte termijn omgeschakeld worden op de nieuwe drager ?

M.v.g Stefan
Reputatie 8
Badge +10
KPN stuurt binnenkort een monteur naar die wijkkast om alle lijnen over te nemen.
Daar zal je op moeten wachten.
Als je dat niet wilt, zal je je abonnement moeten verlengen. Telfort zorgt dan dat de monteur direct aangestuurd wordt en alléén jouw lijn wordt dan omgezet.
Snelheid zelfs boven de 200Mbit via bonding.

Je weet dat Telfort geen bonding levert?
Deze snelheid kan via Telfort niet geleverd worden.
Hoi @Kees-Jan

Ik ben tot de kleinste details bekend met de werkwijze hoe zulke dingen gerealiseerd worden. Wachten op een monteur om de verbinding om te zetten naar sdf gaat gewoonlijks een maand of meer duren, het omzetten van individuele klanten heeft niks te maken met en verlenging van het abbo, daarmee gaat het proces automatisch op gang. Het is meer een kwestie van een klant die +/-3 jaar wachten op de netco site met het continu uitstellen van de upgrade de pijn te verzachten en het proces handmatig te versnellen om zijn klanten tevreden te houden.

@nelly jacoba

De reden van het melden van bonding is omdat ik daar voorheen helemaal geen gebruik van kon maken (geen gelaste aarderparen tot centrale)
En nu wel (bij de concurrent)

M.v.g Stefan
Reputatie 8
Badge +10
KPN beheert de infrastructuur. Vanuit Telfort is er geen proces of procedure om dit "te versnellen".

het omzetten van individuele klanten heeft dus álles te maken met en verlenging van het abbo.

Dus: verlenging van je abbo geeft een snellere lijn vanuit de wijkkast.
Mijn excuses voor wat jij misschien ziet als 'eigenwijs'

Maat jou stelling is niet juist.
KPN is een provider met net zo veel invloed als dat wat Telfort heeft. Zie dienen beiden een verzoek bij 'kpn wholesale' de netwerk beheerder dan kan ofwel automatisch door middel van het nemen van een contract of het verlengen of verhogen van je pakket, ofwel het handmatig verwerken van het 'omzetten van drager' door een bevoegde persoon (medewerker van Telfort).
Graag hoor ik wat Telfort te bieden heeft. Het contract te beëindigen en over te stappen is natuurlijk ook een goed alternatief en relatief snel te realiseren, en soms nog voordeliger ook. Graag blijf ik natuurlijk gewoon bij Telfort.

Graag zie ik een bericht van Telfort tegemoet, zij kunnen ook inzien/opvragen wanneer het eventueel wel gereed moet zijn bij de eindgebruiker (klant)

M.v.g van Schaik
Reputatie 8
Badge +11
Pairbonding leveren wij niet inderdaad, die snelheden zal je daardoor niet kunnen halen. Zoals Kees-Jan zegt zal er een KPN monteur bij de wijkkasten gaan om mensen over te zetten naar de beste drager. De planning daarvan is voor ons niet in te zien of te versnellen.
Als we de drager willen veranderen, kunnen we daarvoor een verzoek doen zoals je zegt. Dit verzoek is een onderdeel van een pakketwijziging, los is het niet mogelijk om dat verzoek te doen. Als je je pakket wilt wijzigen kunnen we dat samen gaan bekijken, dat kan ook via onze andere kanalen (zoals chat en telefonisch).
Hoi @Jasper - Telfort

Bedankt dat u heeft gereageerd. Dat ik zo stellig was over het handmatig overzetten van de drager komt omdat het me al eens eerder overkomen is dat het door een medewerker kosteloos en zonder verlengen van een abbo het eerder dan de normaal geplande overzetting gebeurde op een nieuwe opgeleverd SDF kast.

M.v.g van Schaik.
Het is mij wel opgevallen dat de mogelijkheden van webcare om zelf zaken aan te passen of te corrigeren steeds minder worden.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Jasper - Telfort

Bedankt dat u heeft gereageerd. Dat ik zo stellig was over het handmatig overzetten van de drager komt omdat het me al eens eerder overkomen is dat het door een medewerker kosteloos en zonder verlengen van een abbo het eerder dan de normaal geplande overzetting gebeurde op een nieuwe opgeleverd SDF kast.

M.v.g van Schaik.

Wat ik de laatste paar jaar heb gezien is dat webcare alleen een herstel opdracht geeft als de overname in de wijkkast niet goed gegaan is en er een verkeerd profiel qua snelheid op de lijn gezet is.
Maar dat is puur ná een algemene lijn overname in de wijkkast of na een verlenging van het abonnement.

Zoals gezegd heeft Telfort geen invloed meer op wanneer de lijn overgenomen wordt en is dus afhankelijk van wanneer "KPN wholesale" de monteur aanstuurt, behalve op het moment dat er een abonnement verlenging is.

Dus: geduld tot dat de lijnen in de wijkkast overgenomen worden of verleng je abonnement... ;)

En uhh, ik vind je niet eigenwijs hoor, ik zou ook zo snel mogelijk van m'n hoogste snelheid die mogelijk is willen genieten. Daarom heb ik direct verlengt toen "mijn" wijkkast opgeleverd was...
Reputatie 8
Upgrades en de telkenmale uitstel van KPN naar hogere snelheid heeft volgens mij alles te maken met de inmiddels voorgenomen subsidie die het kabinet bereid is te gaan geven om gebruikers een hogere internetsnelheid te garanderen voor een snelheid hoger vanaf 100 Mbps.

Gewoon een politiek spelletje. Wat men al verscheiden jaren volhoudt.
Net zo lang uitstellen totdat het kabinet (lees de belastingbetaler) met geld over de brug komt.
Ofwel als burger betalen we met zijn allen mee aan de winst van de aandeelhouders van KPN.

Reageer