beantwoord

Upgrade VDSL naar glasvezel

• 19 november 2019
  • 10 reacties
  • 175 keer bekeken

Reputatie 1

Gisteren telefonisch werd ik gevraagd om mijn lopende Telfort abonnement, internet + vast bellen te upgraden naar glasvezel abonnement. 

Ik ben tevreden met mijn huidige internet verbinding en wil hem niet upgraden. 

Mijn vraag is wat als ik deze upgrade weiger?

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 21 november 2019, 13:52

Dag @hrkeb. Van harte welkom hier. Ik lees dat je bent benaderd om over te stappen naar een glasvezelverbinding. Hoewel er best een aantal voordelen zitten aan glasvezel ten opzichte van internet via de koperlijn, kan ik me ergens ook wel voorstellen dat je ervoor kiest om niet over te stappen, gezien je tevreden bent met je huidige verbinding. Je bent daar ook niet toe verplicht, zoals @Tuut-Tuut en @Galdor68 ook aangeven. Is je vraag daarmee beantwoord? 

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo@hrkeb ,ik zou altijd voor glasvezel kiezen, betrouwbaarder.

Nieuwste technieken en op de toekomst voorbereid.

Reputatie 8
Badge +16

Je bent niets verplicht. Als jij tevreden bent met je huidige verbinding zou ik het zeker zo laten. Telfort/KPN kan je niet verplichten om over te stappen naar glasvezel 

Reputatie 8
Badge +8

Je bent niets verplicht. Als jij tevreden bent met je huidige verbinding zou ik het zeker zo laten. Telfort/KPN kan je niet verplichten om over te stappen naar glasvezel 

Totdat KPN de xDSL-lijnen buiten gebruik stelt, waar ze nu al mee bezig zijn in gebieden waar reeds glasvezel ligt, dan moet je wel over.

Reputatie 8
Badge +16

Totdat KPN de xDSL-lijnen buiten gebruik stelt, waar ze nu al mee bezig zijn in gebieden waar reeds glasvezel ligt, dan moet je wel over.

KPN zal dit NOOIT telefonisch doen, dus is dit telefonisch aanbod een poging tot verkoop van een ander product dan nu gebruikt wordt. Bangmakerij mag je gaan doen bij kleine kinderen #sint&piet

Edit: Alleen als @hrkeb in 1 van deze gebieden woont zou het kunnen https://tweakers.net/nieuws/150840/kpn-start-met-overschakelen-van-koper-naar-glasvezel-in-zes-gebieden.html Dan nog zal KPN dit schriftelijk doen.

Woon je in een van deze gebieden dan is er mogelijk geen keuze. Net als met het uitfaseren van oud glasvezel waar er ook geen keuze was.

KPN wil dit eerst gaan testen en zo ervaring opdoen met het overzetten van de dienstverlening. Daarom doet KPN een pilot in Amsterdam-IJburg, Bennekom, Bergeijk, Eersel, Eibergen en Zwolle-Stadshagen, waar de meerderheid van de klanten inmiddels al gebruik maakt van glasvezelKPN wil dit eerst gaan testen en zo ervaring opdoen met het overzetten van de dienstverlening. Daarom doet KPN een pilot in Amsterdam-IJburg, Bennekom, Bergeijk, Eersel, Eibergen en Zwolle-Stadshagen, waar de meerderheid van de klanten inmiddels al gebruik maakt van glasvezel.
Per 1 november 2019 (nieuwsbericht) is de pilot met één jaar verlengd. Doelstelling is nu om op 1 april 2021 het kopernetwerk in het grootste deel van deze gebieden uit te zetten..

bron

Zelfs providers die via het KPN kopernetwerk hun dienst aanbieden hebben hierdoor mogelijk de plicht om via glasvezel te gaan leveren.

Reputatie 1

Beste allemaal, even paar dingen voor de duidelijkheid: 1. het is al aantal jaren dat mijn woning reeds glasvezel kastje heeft. 2. telefonisch contact was met Telfort. 3. de aanbod was geen poging tot verkoop van een ander product dan nu gebruikt wordt. 4. er was geen spaak van een bangmakerij. 5. de aanbod was een upgrade van xDSL naar glasvezel. 6. de upgrade is gratis. De monteur gaat de glasvezelkastje klaarmaken. 7. volgens Telfort de maandelijkse kosten blijft dezelfde. 8. volgens mijn berekeningen de maandelijkse kosten gaan € 5-6 omhoog. 

Dan is er nu nog niks aan de hand als de verbinding bevalt lekker laten hoe het nu is.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @hrkeb. Van harte welkom hier. Ik lees dat je bent benaderd om over te stappen naar een glasvezelverbinding. Hoewel er best een aantal voordelen zitten aan glasvezel ten opzichte van internet via de koperlijn, kan ik me ergens ook wel voorstellen dat je ervoor kiest om niet over te stappen, gezien je tevreden bent met je huidige verbinding. Je bent daar ook niet toe verplicht, zoals @Tuut-Tuut en @Galdor68 ook aangeven. Is je vraag daarmee beantwoord? 

Reputatie 1

Ja, mijn vraag is hiermee beantwoord en daarvoor hartelijk dank. 

Reputatie 8
Badge +9

Goed om te lezen, @hrkeb. Ik ben blij dat het zo duidelijk is. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan weet je ons te vinden.

Reageer