beantwoord

upgrade VDSL infra, profiel blijft echter op oude waarde

• 19 april 2016
  • 5 reacties
  • 186 keer bekeken

Een week geleden is hier in de buurt een VDSL2 upgrade geweest waardoor de max van 32Mbps naar 90/100Mbps is gegaan volgens fourstack. Het profiel in de modem noteert echter nog steeds 32000Kbps en niet de 40Mbps max - volgt deze wijziging vanzelf of moet dit geforceerd worden?

Indien ik switch van internet basis naar extra ligt de contractduur dan ook weer een jaar vast ipv de optie om nu maandelijks op te zeggen?
icon

Beste antwoord door Stephen 21 april 2016, 16:47

Hallo Ricardo, welkom op het forum. Je wordt niet automatisch op de hogere snelheid gezet. Om gebruik te maken van de hogere snelheid is het gewenst om een nieuw jaarcontract aan te gaan. Wil je overstappen naar Internet Extra dan ga je ook een nieuw jaarcontract aan. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ricardo, welkom op het forum. Je wordt niet automatisch op de hogere snelheid gezet. Om gebruik te maken van de hogere snelheid is het gewenst om een nieuw jaarcontract aan te gaan. Wil je overstappen naar Internet Extra dan ga je ook een nieuw jaarcontract aan. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Hmm duidelijk, dus ik betaal wel voor 40Mbps en nu dat technisch eindelijk bereikbaar is hou ik gewoon de oude technische limiet 32Mbps tenzij ik een nieuw jaarcontract afsluit.

Betalen voor iets dat je niet krijgt, kan niet anders zeggen dat ik me flink genaaid voel
Als je nu al betaald voor 40Mbps (dus € 24 per maand) hoor je die ook te krijgen en de opmerking dat "het gewenst is om een nieuw jaarcontract aan te gaan" lijkt mij misplaatst. Die snelheid hoort bij je contract. Maar weet je zeker dat je een 40/4 abonnement hebt en niet de voorganger 30/3? Want dan klopt hetgeen Stephen schreef.
Op de factuur staat "internet standaard", op de site wordt 40/4 vermeldt onder dezelfde noemer. Ik neem aan dat dit geen legacy product is met een zelfde naam.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ricardo, om het zeker te weten ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht. Het Internet Standaard abonnement met een snelheid van 40 Mb/s wordt sinds oktober 2015 aangeboden. Heb je je abonnement voor oktober 2015 aangevraagd dan maak je nog gebruik van een oude versie van Internet Standaard waarbij de snelheid maximaal 30 Mb/s bedraagt.