beantwoord

Upgrade van wijkkast en Telfort wil niet snelheidsverhoging doorgeven

• 22 maart 2017
  • 3 reacties
  • 751 keer bekeken

Beste helpdesk en formuleden,

Herkennen jullie dit?
IK heb op dit moment een modem wat is aangesloten op VDSL2 volgens de mevrouw van de klantenservice. Deze verbinding is erg traag (14mbit). Nu is er sinds deze week een upgrade in de wijkkast gedaan. Nu is er ook VVDSL2 beschikbaar met een aanzienlijk hogere snelheid.Ik heb een standaard abonnement voor internet wat tot 40mbit gaat en tegenwoordig zelfs 50mbit. Echter Telfort wil alleen de snelheid verhogen als ik een nieuw abonnement neem en het nieuwe abonnementsbedrag ga betalen. De helpdesk zegt dat dit komt omdat ik in de wijkkast anders aangesloten ga worden op de nieuwe kabels .;) Ja sure, VVDSL2 is geen nieuwe kabel maar een nieuwe manier Je kan vectoring(VVDSL)zien als een techniek waarbij "de ruis" op de lijn flink vermindert waardoor de snelheid een stuk hoger komt te liggen. Het staat helemaal los van de aderparen etc. Je gebruikt er 1, en als je er 2 hebt(en gebruikt) dan heb je pairbonding.

Kortom, gewoon de snelheid verhogen wat hoort bij mijn abonnement en geen nieuw abonnement met extra kosten vragen. (zie ook screenshot uit mijn telfort dat ik al standaard heb)

Graag reactie.

MvG. Edwin
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 23 maart 2017, 11:14

Herkennen jullie dit?
IK heb op dit moment een modem wat is aangesloten op VDSL2 volgens de mevrouw van de klantenservice. Deze verbinding is erg traag (14mbit). Nu is er sinds deze week een upgrade in de wijkkast gedaan. Nu is er ook VVDSL2 beschikbaar met een aanzienlijk hogere snelheid.Ik heb een standaard abonnement voor internet wat tot 40mbit gaat en tegenwoordig zelfs 50mbit. Echter Telfort wil alleen de snelheid verhogen als ik een nieuw abonnement neem en het nieuwe abonnementsbedrag ga betalen. De helpdesk zegt dat dit komt omdat ik in de wijkkast anders aangesloten ga worden op de nieuwe kabels .;) Ja sure, VVDSL2 is geen nieuwe kabel maar een nieuwe manier Je kan vectoring(VVDSL)zien als een techniek waarbij "de ruis" op de lijn flink vermindert waardoor de snelheid een stuk hoger komt te liggen. Het staat helemaal los van de aderparen etc. Je gebruikt er 1, en als je er 2 hebt(en gebruikt) dan heb je pairbonding.

Kortom, gewoon de snelheid verhogen wat hoort bij mijn abonnement en geen nieuw abonnement met extra kosten vragen. (zie ook screenshot uit mijn telfort dat ik al standaard heb)

Graag reactie.

MvG. Edwin
Voor jou geldt dus dezelfde reactie als hier:
https://forum.telfort.nl/internet-267/snelheid-router-na-vdsl-upgrade-66386?postid=552573
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ik had dit 'probleem' toen ik een upgrade kreeg van adsl naar vdsl. Vond het ook niet zo netjes, maar uiteindelijk akkoord gegaan met een nieuw jaarabonnement, de nieuwe snelheid en een aantal maanden korting. Misschien kun je ook een korting bedingen. Overigens heb ik nu niet de beloofde 50/5, maar zelf 50/30, dus daar ben ik heel tevreden over.

Destijds werden enkele weken later de prijzen van alle abonnementen verhoogd, dus ik had er toen nog wat voordeel van 😃
Bij mij exact dezelfde situatie; zie de 2e reactie in dit topic: https://forum.telfort.nl/internet-267/snelheid-router-na-vdsl-upgrade-66386
Reputatie 8
Badge +17

Herkennen jullie dit?

Graag reactie.

MvG. Edwin
Voor jou geldt dus dezelfde reactie als hier:
https://forum.telfort.nl/internet-267/snelheid-router-na-vdsl-upgrade-66386?postid=552573