Upgrade van het modem

• 17 januari 2017
  • 6 reacties
  • 634 keer bekeken

Hallo, wij zijn overgestapt van het 40 Mbit abonnement naar de 100 Mbit versie. Allemaal bedraad leuk en zonder problemen de beloofde snelheid.
ALLEEN DIE WIFI.....van de zyxel p-2812hnu-f1 = 24Mbit MAX, single channel, geen dual channel.

Ik verwacht dat als je een abonnement verhoogt je er ook een modem/router bij krijgt die die snelheid kan halen.. Zoals de nieuwe Experia Box v10 die jullie nu uitleveren... daar betalen wij nu toch ook voor? Of blijven we opgescheept zitten met een veel te trage wifi....

graag opheldering, en nee de gebelde klantenservice helpt je niet verder.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
hmm, de Zyxel kan gewoon 144Mbps aan:

en ook dual channel:

Reputatie 8
Badge +19
De wifi van de ZyXEL 2812 kan zelfs 300 Mbps aan...
Met 'geen dual channel' bedoel je waarschijnlijk het ontbreken van een 5 GHz-band, naast de 2,4 GHz-band..?

Maar even goed, de beperking zit 'm niet in de ZyXEL modem maar in het device waarmee je deze wifisnelheid meet.
Deze heeft vermoedelijk wat oudere draadloze hardware aan boord (IEEE 802.11b/g en geen n) en daarmee kom je inderdaad niet verder dan ca. 24 Mbps.
Ik heb hetzelfde met een oude laptop met alleen IEEE 802.11b/g wifi...
Maar ik heb het niet met een oude laptop gemeten, maar met mijn telefoon met wel degelijk N wifi, dus niet meteen oordelen over iemand zijn bedoelingen of aanpak. Als ik het eerst niet had uitgezocht op alle mogelijke manieren had ik hier niet gepost. Het blijft gewoon een feit dat zelfs met de 20/40Mhz instelling de wifi niet boven de 24 Mbit uitkomt!! Enig werkend apparaat op dat moment die de wifi gebruikte was mijn N telefoon. Dus er was geen beperking op het net of een ander apparaat die de verbinding dicht trok. Dus voor je iemand zijn vraag neerhaalt , wees er dan zeker van dat diegene het op die manier heeft gemeten. Nu kom je erg arrogant over.
wat ik denk dat dat niet je bedoeling is
Reputatie 8
Badge +19
wat ik denk dat dat niet je bedoeling is
Dat is zéker niet mijn bedoeling.

Als ik het eerst niet had uitgezocht op alle mogelijke manieren had ik hier niet gepost.

Dus voor je iemand zijn vraag neerhaalt , wees er dan zeker van dat diegene het op die manier heeft gemeten.

Als je zoiets nou gelijk in je startpost meldt dan voorkom je zulke misverstanden... 😉
Reputatie 8
Badge +17
...
Dus er was geen beperking op het net of een ander apparaat die de verbinding dicht trok.

Dat hoef je ook niet zelf te doen. Het kan soms erg druk zijn op hetzelfde WiFi kanaal door modems in de buurt.

probeer eens met WiFi analyzer (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer )
of je een ander kanaal beter kan gebruiken?!

Reageer