beantwoord

Upgrade van DSL naar Glasvezel

• 4 januari 2018
  • 11 reacties
  • 387 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Starter
  • 29 reacties
Ik zie dat ik gratis kan upgraden van DSL naar Glasvezel.

Behalve de kleine snelheidswinst voor internet,
is er een verandering dat ik kan verwachten mbt tot het TV signaal, kanalen of TV ontvanger?
Of blijft alles exact bij hetzelfde op TV gebied (zoals ik het nu gewent ben)?
icon

Beste antwoord door Galdor68 5 januari 2018, 10:27

Behalve een meer stabielere verbinding en de door jezelf genoemde snelheidswinst en de Experiabox niet meer op de isra aansluit maar aan een tussenkastje de NT ofwel glasmodem verder veranderd er niks.
Bekijk reactie

11 reacties

Behalve een meer stabielere verbinding en de door jezelf genoemde snelheidswinst en de Experiabox niet meer op de isra aansluit maar aan een tussenkastje de NT ofwel glasmodem verder veranderd er niks.
Reputatie 8
Badge +19

Waar zie je dat..?
Welk dsl-abonnement heb je nu en hoeveel kost dit per maand..?

Bij glasvezel is de zenderindeling van de TV anders dan bij dsl.
Bij glasvezel is de zenderindeling van de TV anders dan bij dsl.
Ik ben nu toch benieuwd waar je dit op baseerd of bedoel je de HD zenders? Er is geen aparte zender overzicht voor DSL en Glas zover ik dat terugvind alleen oud glas en nieuw glas.
Reputatie 8
Badge +19
De HD-zenders voor zover mij bekend.
Maar wellicht is dat inmiddels rechtgetrokken, de informatie hierover is zo summier...
Reputatie 1
Badge +1

Waar zie je dat..?
Welk dsl-abonnement heb je nu en hoeveel kost dit per maand..?

Als ik inlog bij MijnTelfort en dan kijk naar mijn Alles-in-1 details.
(https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/thuis/abonnement/abonnement-wijzigen.htm#/bundel-wijzigen-thuis-component)

"Wanneer je jouw pakket wijzigt, wordt jouw internetverbinding zonder extra kosten over het stabiele glasvezelnetwerk van KPN geleverd."

Zie nu dat de overstap gratis is, maar dat de abo kosten 1,50 omhoog gaan per maand. Dus het is niet helemaal zonder extra kosten...

Van 40/4 dsl naar 50/5 glasvezel
Reputatie 8
Badge +19
Ok, duidelijk.
Je komt in ieder geval niet voor verrassingen te staan... ;)

Je link werkt overigens (gelukkig!) niet want die verwijst naar je afgeschermde Mijn Telfort account.
Reputatie 1
Badge +1

Je link werkt overigens (gelukkig!) niet want die verwijst naar je afgeschermde Mijn Telfort account.

Ik denk dat als je ingelogd bent op MijnTelfort op telfort.nl je wel gewoon op de goede pagina komt (van je eigen abo details).
Op zich is het gebruikelijk ook als je een nieuw abonnement afsluit in een glasvezel gebied wordt je nu bijna standaard naar glasvezel verwezen dus blijkt nu ook bij eventuele verlengingen. Die kosten waren ongetwijfeld net zoveel gestegen als je op dsl was gebleven. Glas en DSL heeft geen prijs verschil meer.

Wat betreft de zenderindeling veranderd er niks 1 blijft NPO 1 maar nu HD vandaar dat ik dat niet als een verandering zie.

De hamvraag is nu is de glasvezel al binnen afgemonteerd ? De vezel is dus blijkbaar wel uitgerold maar het kan zijn dat deze nog niet naar binnen is gebracht.
Reputatie 8
Badge +19

Ik denk dat als je ingelogd bent op MijnTelfort op telfort.nl je wel gewoon op de goede pagina komt (van je eigen abo details).

Uiteraard... ;)
Als ik op jouw link klik dan krijg ik het inlogscherm te zien maar uiteraard niet jouw abonnementsgegevens.
Reputatie 8
Badge +19

Wat betreft de zenderindeling veranderd er niks 1 blijft NPO 1 maar nu HD vandaar dat ik dat niet als een verandering zie.

Duidelijk, bedankt..!
Reputatie 6
Badge +12
Hoi niq, ik zie dat er al heel wat gezegd is 🙂. Is het duidelijk zo? De wijziging kun je doorvoeren via MijnTelfort wanneer je dat wilt. Als je nog vragen hebt, stel die vooral hier 🙂.

Reageer