beantwoord

Upgrade van 50mb naar 200mb

  • 19 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 303 keer bekeken

Recent heb ik mijn contract verlengd en daarbij gekozen voor 200mb (extra snelheid) i.p.v. 50mb. Vanaf vandaag 19 oktober zou de nieuwe snelheid actief moeten zijn. Tenminste in de ontvangen email staat: "De datum die u heeft aangegeven voor deze wijziging gaan wij helaas niet halen. De nieuwe datum wordt 19 oktober 2018".

Nou lees ik in een ander topic: "Als je namelijk van 100Mbit gaat is er een kans dat je omgepatcht moet worden in de POP van EoF naar GoF en dat kan tot 2 weken duren ongeveer".

Nu vraag ik mij af, moet ik na vandaag nog 2 weken wachten of kan ik de upgrade in de loop van de dag verwachten?

Tot nu toe nog geen verhoging, ook niet na modem (Experiabox V10) uit en aan zetten.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 19 oktober 2018, 15:28

Hoi Ghost81, welkom op het Forum. Ik begrijp dat je graag wilt weten hoe het zit met de verhoging van de snelheid. Het kan inderdaad zijn dat daar een aanpassing voor nodig is. Ik heb dan ook even gekeken hoe het ervoor staat. Ik zie dat de oplevering van de snelheid nu gepland staat voor 4 november. Je mag dus inderdaad nog 2 weken wachten. 😞
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Ghost81, welkom op het Forum. Ik begrijp dat je graag wilt weten hoe het zit met de verhoging van de snelheid. Het kan inderdaad zijn dat daar een aanpassing voor nodig is. Ik heb dan ook even gekeken hoe het ervoor staat. Ik zie dat de oplevering van de snelheid nu gepland staat voor 4 november. Je mag dus inderdaad nog 2 weken wachten. 😞
Nog bedankt voor het snelle antwoord. Op 5 november (4 nov was een zondag) is de nieuwe snelheid actief geworden.

In het "Mijn Telfort" portaal staat nu (8 nov) nog alijtd:
Helaas kun je je abonnement nu niet wijzigen
Met daaronder:
50/5 mbit.

Wanneer staat in het portaal ook het juiste abonnement en kan ik modules weer aan/uit zetten? Ik heb namelijk 2 maanden gratis TV Extra a 5 euro (ongevraagd trouwens). Die module wil ik t.z.t. uit kunnen zetten.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie inderdaad dat de snelheid actief is. Alleen de order is nog niet afgerond. Ik verwacht dat dat snel gaat gebeuren. Mocht dat dinsdag aan het einde van de dag dat nog niet het geval zijn, dan hoor ik dat graag. Ga ik verder onderzoek doen. Want ik begrijp zeker dat je graag extra kosten wilt voorkomen en het pakket wilt uitzetten.
De order lijkt nu inderdaad afgerond. Het juiste abonnement en bijbehorende extra opties worden nu getoond.

Echter, wanneer ik 'Uitgebreid TV pakket' uitvink via het wijzigen, geeft 'mijn telfort' eerst aan dat mijn kosten (inclusief alle kortingen) dalen van 40 naar 35 euro. Daarna, bij het controleren van de wijzigingen, staat er ineens dat ik 45 euro moet gaan betalen i.p.v. 40. De korting is gedaald van 22.50 naar 12.50.

Ik zou verwachten dat na het uitzetten van het (gratis) 'Uitgebreid TV pakket' de kosten gelijk blijven, dus 40 euro met de kortingen. Nu lijkt het alsof ik 5 euro meer moet gaan betalen als ik dat pakket uitzet. Hoe zit dat?

PS: Ik heb dus maar even niets gedaan nog.
Reputatie 6
Badge +9
Top. Ik zie inderdaad dat je weer wijzigingen kunt doorvoeren voor je abonnement. Wanneer je via Mijn Telfort je Uitgebreid TV pakket uitzet, krijg je eerst te zien dat je nieuwe maandprijs € 35,- is, maar vervolgens bij het controleren van de wijziging zie je € 45,- staan. Dat klopt niet. Je zou inderdaad uit moeten komen op een bedrag van € 40. Het lijkt erop dat de korting niet wordt "gezien". Zet je dan in de eerste stap het Uitgebreid TV pakket uit, dan komt eruit dat je € 5,- minder gaat betalen. Wil je eens screenshots delen? Dan kan ik dit doorzetten naar onze Mijn Telfort-specialisten. Geen zorgen, de wijziging kun je gewoon doorvoeren 🙂.
Bedankt voor de reactie!

Bij deze de screenshots. De eerste [1] is een overzicht van het huidige abonnement, aanvullende pakketten en de kortingen. De tweede [2] is het wijzigingen scherm waar ik 'Uitgebreid TV Pakket' uit heb gezet (zie rode pijl). Daar staat dat de kosten van 40 naar 35 gaan. Dat klopt niet, want er was ook 5 euro korting welke vervalt. Totaal verschil is dan 0. De derde [3] laat het controle scherm zien. Daar zijn de 'Extra opties' correct gedaald van 20 naar 15. De korting daalt echter met 10 euro, wat 5 euro teveel is. Per saldo stijgt daardoor het totaal bedrag met 5 euro (zou gelijk moeten blijven).

Een ander (verbeter)punt:
Ik vind in het laatste scherm "Ik wil mijn bestaande nummer behouden" een verwarrende optie. Ik heb niets met m'n telefoonnummer of telefoon-pakketten gedaan. En, ja, natuurlijk wil ik mijn bestaande nummer behouden!?! Als die optie wordt aangeklikt, moet je het 'te behouden nummer' opgeven, postcode, etc. De optie heeft duidelijk betrekking op de situatie als je overstapt of voor het eerst telefoon toevoegt aan je pakket. De optie zou dan ook alleen in die situaties getoond moeten worden.

[1]



[2]



[3]

En, inderdaad: nadat de wijziging verwerkt is, klopt het eindresultaat wel in het vernieuwde abonnementsoverzicht.

[4]

Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de screenshots dat maakt het visueel. Ik ga er mee aan de slag. Ik verwacht het eind van de week, begin volgende week een antwoord van de specialist. Ik kom er dan bij je op terug.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb zelfs al een reactie mogen ontvangen. De specialisten gaan er mee aan de slag. De korting wordt op het eind wel goed verrekend, alleen in de tussentijdse stappen niet helaas. Bedankt voor het melden.

Ook het ander verbeterpuntje was al bekend. Deze was al bekend en zijn op zoek naar de oplossing.

Reageer