beantwoord

Upgrade straatkast / verdeler

In het afgelopen jaar is KPN druk bezig geweest met het upgraden van diverse straatkasten en kabelverdelers in onze wijk. Bij ons bleef de snelheid helaas laag, terwijl omliggende straten steeds werden geupgrade en daarmee hogere snelheden halen.

Op de website ben ik eens gaan kijken hoe het er nu voor staat met onze kasten in de wijk. Zie bijgevoegde foto. U kunt wel raden op welke kast wij aangesloten zijn. Er staat geen onderhoud gepland. Het lijkt er op alsof deze is 'vergeten'......?

Wat valt hier aan te doen? Is er een verklaring voor?

icon

Beste antwoord door Stephen 26 januari 2018, 18:37

Hallo sbaan, hier is er geen verklaring voor. KPN maakt zelf een planning voor het upgraden van straatkasten. Er is geen reden waarom een specifieke straatkast wordt overgeslagen. Ik ga ervan uit dat de straatkast waarop jij bent aangesloten uiteindelijk ook een upgrade zal krijgen. Alleen is niet bekend wanneer dit zal zijn.

Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo sbaan, hier is er geen verklaring voor. KPN maakt zelf een planning voor het upgraden van straatkasten. Er is geen reden waarom een specifieke straatkast wordt overgeslagen. Ik ga ervan uit dat de straatkast waarop jij bent aangesloten uiteindelijk ook een upgrade zal krijgen. Alleen is niet bekend wanneer dit zal zijn.
Reputatie 8
Badge +19
Ik zie dat je de VVDLS upgrade website van Robin Flikkema hebt gebruikt, dus je hebt neem ik aan de ontwikkelingen voor langere tijd gevolgd.
Nadat KPN het afgelopen jaar de upgrades op een laag pitje had staan lijken ze nu weer actiever te worden en zijn ze in Maaswijk weer bezig geweest, behalve helaas dus met jouw straatkast.
Ik woon in De Akkers en wacht ook al jaren op een Vectoring VDSL patch voor mijn straatkast en het lijkt er toch op dat het nu echt gaat gebeuren.
Maar eerst zien en dan geloven... ;)
Ik zie de laatste tijd in ieder geval genoeg bedrijvigheid en grote blauwe rollen kabel staan in de wijk.
Op de hoek van de Heemraadlaan en de Dreef steken op de grasstrook langs de weg een blauwe kabel en een eletriciteitskabel uit de grond dus daar komt blijkbaar zelfs een nieuwe kast te staan.

Ook de website van Robin geeft hoop.

Reageer