Upgrade naar Vectoring VDSL

• 2 juni 2014
  • 2 reacties
  • 645 keer bekeken

Beste webcare,

Volgens mij ondervind ik precies hetzelfde probleem als lennertp.
Sinds twee weken heb ik ook een nieuw arcadia v8 modem ontvangen na een de vectoring netwerk aanpassing in mijn wijk centrale.
Na eerder de nieuwste firmware (131W4) was ingetraind (en ook een upload rate van 0 te hebben gehad), is deze sinds enkele dagen automatisch gedowngraded naar de .125W4 firmware met zelfde orde attainable rates al in de initiële post (zie bijlage). De verbinding is nu vrij traag en ook redelijk instabiel. Ik het voice/voip deel niet (enkel internet en tv). Is het mogelijk om mijn modem weer te voorzien van de laatste firmware zodat ik weer meer richting de gebruikelijk 30/3 snelheden ga?
Ik heb het oude modem (ZyXEL) nog niet teruggestuurd omdat ik voorheen nooit eerder problemen heb ondervonden. Zodra dit euvel daadwerkelijk is opgelost stuur ik het oude modem terug. Ik neem aan dat dit geen probleem is, ook al staat in de ontvangen brief dat dit binnen 21 dagen dient te gebeuren.

alvast bedankt.

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@Janness,

Welkom op ons forum!

Ik zie dat er voor jou een upgrade naar Vectoring VDSL gepland staat en dat dit op 12 juni zal worden opgeleverd.
Zodra dit heeft plaatsgevonden zal je modem de nieuwste firmware ontvangen. Hierdoor zal je een snellere internetverbinding ervaren.
Ik hoop jou hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Stephen
Beste Stephen,

Op 6 juni is mijn modem weer voorzien van de 131W4 firmware.
De xDSL status geeft nu:
Actual Data Rate: 0/22400 Kbps
Attainable Rate: 31006/123221 Kbps
De kpn.speedtest.net geeft nu weer: 2.71/29.51 Mbps
Kortom, de snelheden zijn weer terug op niveau (al kloppen de "Actual Data Rate" waardes dus niet met de werkelijke situatie).

Bedankt voor de hulp!

Reageer