Upgrade naar internet extra en geen verbetering

• 11 april 2013
  • 29 reacties
  • 5693 keer bekeken

Sinds 4 maart abonnement telfort internet 30mb, maximum ervaren snelheid 27, gemiddeld rond de23,
Het smaakt naar meer dus upgrade aangevraagd
Sinds 8 april upgrade naar 50mb, maximum ervaren snelheid 25, gemiddeld rond de 23.
Uploaden is circa 0.30 sneller, dus nu 3.1.
Hoe lang duurt het intrainen eigenlijk? Ik zou toch tegen de 50 moeten halen volgens de helpdesk.

29 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welke snelheid geeft de Telfort postcodecheck aan als haalbare snelheid op jouw adres?

Hoe is het modem op het isra-punt aangesloten?

Hoe test je de snelheid?
Hoi Franzki,

Volgens de postcodecheck is de snelheid max 49 mb.
Volgens de helpdesk klopt dat ook.
De modem is op het Isra punt aangesloten. Korte kabel.
Ik heb speednet testen gedaan op de laptop (via kabel aangesloten op router)
en op m'n iPad en iPhone. Bekabeld of via wifi op de laptop maakt weinig uit.
Wel raar dat ik in de eerste week van maart max 27 heb kunnen testen en dat niet meer heb kunnen haken, ook niet met het internet extra abonnement.
Reputatie 8
Badge +16
Het kan zijn dat de DLM nog zijn werk moet doen.
Laat het modem met rust, dus niet onnodig herstarten of loskoppelen.
Waneer je volgende week Vrijdag nog snelheid mist is het zinvol om hier nogmaals te reageren.
Ok, ik ben benieuwd, ik laat de modem met rust.
Badge +1
Waneer je volgende week Vrijdag nog snelheid mist is het zinvol om hier nogmaals te reageren.

De tip om het modem met rust te laten kan ik delen.
Maar om een week te moeten wachten niet

Zijn postcode check zegt 49Mb.
Hij haalde met z'n 30/3 abonnement na een maand nog maar 27Mb.
Dan heb ik er niet veel vertrouwen in dat met een 50/5 abbo het zal stijgen naar 49.
Lijkt me dat Telfort Webcare eens mee moet kijken en daar hoeft m.egter echt geen week op te wachten.

Snelheid testen kun je overigens beter doen door een bestand van Telfort te downloaden.
Dat geeft een reeeler beeld.
http://ftp.telfort.nl/pub/test/
Reputatie 8
Badge +16
Soms is lezen we prettig.

Abbo gestart op 4 maart betreft het 30/3 abbo.
Upgrade  aangevraagd naar 50/5 met startdatum 8 April.

Concreet betekend dit dat de 27 Mb die er tijdelijk te halen was, terug gezet is naar het startprofiel van 50/5 wat 22 Mb is.

Log in op het modem via http://192.168.1.254 user admin en ww 1234.
In het beginscherm rechts op Systeeminfo klikken en even hier de waardes posten dia rechts boven achter VDSL staan vermeld.
Badge +1
Soms is lezen we prettig.

Abbo gestart op 4 maart betreft het 30/3 abbo.
Upgrade  aangevraagd naar 50/5 met startdatum 8 April.

Concreet betekend dit dat de 27 Mb die er tijdelijk te halen was, terug gezet is naar het startprofiel van 50/5 wat 22 Mb is.

Schrijven ook.

Als hij na een maand (30/3) nog op 27Mb zit dan klopte er al iets niet.
Aangezien 49Mb haalbaar is op zijn adres.
Dat hij na de upgrade opnieuw naar het startprofiel is gezet doet daar niets aan af.
Reputatie 8
Badge +16
Uiteraard, maar meten is weten en in dit geval is lezen weten, vandaar dat ik graag even de waardes uit het modem wil zien.
Die vertellen namelijk het echte verhaal. en niet de gemiddelde aannames op snelheid.
Hoi Tuut-Tuut en anderen,

Sorry voor de late reactie! Bedoel je het onderstaande? Er staan nog meer getallen onder maar heb die niet gekopieerd.
Gaat het om de attainable rate downstream?

hoor het graag! dank!!!

Current Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130307
DSL version information: 5.4.8.0.0.6
DSL near end inventory information:
Return=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1FCF528C635A8 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCM SystemVendorID=BDCM VersionNumber=v10.08.18       SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 14 db
output power downstream: -8 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 29 db
loop length is 0m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3432 kbps
interleaving delay upstream: 5.50 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 27504 kbps
interleaving delay downstream: 19.75 ms
impulse noise protection downstream: 6.0 symbols
attainable rate upstream: 7525 kbps
attainable rate downstream: 31780 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 17a
operational uptime: 1 day, 17:14
CodeViolations near end: 878
FEC near end: 183714213
CodeViolations far end: 165
FEC far end: 62255
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0871,1166),(0871,1165))

"

Bandborders downstream:
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=2

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0065,0859),(0065,0859))

(01,(1216,1961),(1216,1961))
Reputatie 8
Badge +16
Je bent dus nog niet overgezet naar het 50/5 abonnement gezien het feit dat je attainable rate downstream: 31780 kbps is
Wellicht is het zinvol als Webcare even kijkt naar jouw werkelijke orderstatus.
Reputatie 8
Badge +19
'Loop length is 0m'
Vreemd dat de modem geen afstand naar de DSLAM registreert... 😕
Beste mensen,

Zojuist heb ik een wat verwarrend gesprek gehad met de servicedesk.
Het eerste wat de jongeman aangaf was dat hij niet begreep waarom men mij het extra abonnement had aangeboden. Een hogere snelheid dan de 31 mb (!!!) zou niet haalbaar zijn op mijn adres.
In tweede instantie zou max. 49 haalbaar zijn.
De jongeman vroeg zich ook nog af waarom ik nu al belde, de 7 dagen ( vanaf afgelopen maandag) waren nog niet voorbij. Ik gaf daarop aan toch wel enige snelheidsverhoging te verwachten.
Dat zou van de ene op de andere kunnen volgens de man, ik zou morgen op 40 kunnen zitten.
Hij gaf mij aan pas na 7 dagen iets voor mij te kunnen doen. Ik voelde me bijna schuldig.... Tot maandag afwachten maar, wie weet draait het dan als een tierelier....
Vandaag had het moeten gebeuren. Maar neen, geen verandering tov afgelopen maandag. Morgen maar weer bellen.
Reputatie 8
Badge +17
Want vandaag is het?

7 dagen na maandag is (weer) maandag toch? Of is mijn kalender stuk, of zijn de weken tegenwoordig 8 dagen?

Ik geloof niet dat er op zondag een wijziging doorgevoerd wordt...

Je zit nog op het 30Mbps abbo, maar je hebt een 17a profiel, dat kan op sommige lijnen anders uitpakken dan op andere...

Heb je een bevestiging gekregen dat je per 8 april op het Internet Extra abbo gezet zou worden?
Hoi Kees- Jan

Die ene dag meer of minder maakt niet natuurlijk niet uit. Ik belde vrijdag met de helpdesk en men gaf aan dat er kans was dat de snelheid zaterdag of zondag ineens omhoog kon gaan. Dat leek me al sterk. Ik ga vandaag bellen, dank voor die opmerking over17a. Ik zal dat melden.
Oh ja, ik heb in de ochtend van 8 april een mail gekregen dat de upgrade per die dag was doorgevoerd.
Reputatie 8
Badge +17
De startsnelheid voor een 50/5 abonnement (Internet Extra) is 33Mbps, daar zou je so-wie-so naar toe moeten kunnen gaan als eea klopt.

Maar... je attainable rate downstream: 31780 kbps geeft aan dat er niet veel meer mogelijk is...

even afwachten wat WebCare hiervan vindt...
Ze zouden in een apart programma hebben gekeken wat haalbaar was. Ik zou dicht bij 49 komen, dat gaf de postcodecheck toen ook aan. Ik ga straks bellen, ik ben zeer benieuwd.
Webcare alsjeblieft.

Zojuist ruim een half uur aan de telefoon gehangen. Na 20 minuten wachten een reset en een reset van de loop (??) uitgevoerd. Geen gunstig resultaat. De telefoonverbinding was intussen verbroken, niet door mij in ieder geval.
Ik verwacht geen verbeteringen meer. Webcare, pas svp mijn abonnement aan naar standaard, dit met terugwerkende kracht vanaf 8 april.
Geen reactie van webcare maar wel dit:

Current Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130307
DSL version information: 5.4.8.0.0.6
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1FCF528C635A8 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCM SystemVendorID=BDCM VersionNumber=v10.08.18       SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 30 db
output power downstream: -15 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 14 db
output power upstream: 8 db
attenuation downstream: 11 db
loop length is 302m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3432 kbps
interleaving delay upstream: 5.50 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 33024 kbps
interleaving delay downstream: 16.25 ms
impulse noise protection downstream: 7.6 symbols
attainable rate upstream: 33055 kbps
attainable rate downstream: 67800 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 17a
operational uptime: 9 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 545
FEC far end: 147835
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3

Reputatie 8
Badge +16
Dit is dus inderdaad startprofiel voor 50/5 en wat heel erg intressant voor je is is deze waarde: attainable rate downstream: 67800 kbps
Niets doen aan je modem het rustig wachten de komende dagen dan ga je naar je maximale waarde van 52/5.1

Veel plezier met je verbinding!
Hoi Tuut-Tuut

En dat zo van de ene op de andere dag. Ik ben helemaal blij. Ik blijf van de modem af!
Reputatie 8
Badge +17
Toch weer jammer dat je nou gevraagd hebt om er weer een "Internet Standaard" abbo van te maken... 😉
Oei, ja webcare, laat het zo maar even! Ik ga de goede kant op met de snelheid. Als 28 gemeten
Reputatie 4
Badge +3
@m.egter,

Mijn excuus voor de late reactie. Zoals Tuut-Tuut al aangaf, wordt de snelheid van Internet Extra binnen een aantal dagen gehaald, de attainable in het modem zien er voor de rest prima uit! :)

Henk

Reageer