Upgrade naar 80MB profiel

• 13 oktober 2015
  • 16 reacties
  • 999 keer bekeken

Het oude topic was al dichtgezet. Vandaar even een nieuwe aangemaakt.

Telfort heeft mij overgezet naar het 80 MB profiel. Ze hebben het volledig opengezet! Ik heb nu 109 MB down en 22 MB up zie foto! Overzetten is probleemloos verlopen afgelopen nacht.

16 reacties

mooi dat t allemaal werkt :)
Je daadwerkelijke downloadsnelheid zal begrenst zijn op 80 mb neem ik aan?
De upload zonder cap rond de 20 mb ?
Ik had al wel verwacht dat ze het VVDSL profiel 111/22 zouden gebruiken zoals KPN en XS4ALL ook doen. De vraag is nu wat zijn je effectieve snelheden, zou je een Speedtest resultaat kunnen plaatsen?
Badge
Mijn FB modem gaf een aantal weken geleden ook een 'attainable download speed' van 114.000 aan
Intussen is dat bijgesteld conform het maximale abonnement naar 82.000
Geniet er dus maar van zolang het duurt :8
Reputatie 8
Badge +19
Er staat 'current throughput' 109 Mbps en dat is de actuele snelheid... je boft voor zolang het duurt... :8
Attainable throughput is de haalbare snelheid, current is de huidige, echte snelheid.
Er staat 'current throughput' 109 Mbps en dat is de actuele snelheid... je boft voor zolang het duurt... :8
Attainable throughput is de haalbare snelheid, current is de huidige, echte snelheid.

Voorheen was dit inderdaad altijd het geval, dat je aan de hand van de intrain waardes ook de praktijk snelheid kan afleiden.

Echter met VVDSL zet KPN het profiel vaak op maximaal qua snelheid die je ziet in het modem (de intrainsnelheid). Je ziet dan bijvoorbeeld dat het modem op 111/22 intraint qua snelheid, terwijl het pakket wat je afneemt misschien maar 40 of 80Mbit is.

De downloadsnelheid wordt dan vaak hoger op in het netwerk (VLAN) gelimiteerd, de upload snelheid vaak niet waardoor je bij KPN, XS4ALL & Vodafone met VVDSL 20Mbit upload krijgt (zelfs bij het laagste pakket). De vraag is of dit nu ook bij Telfort het geval is 🆒
Badge
Vannacht ook omgezet naar 80/8Mb; zelfde verhaal ;-)

Modem geeft aan: 111070 / 22015 kpbs, zojuist gemeten met speedtest: +/- 100/20Mb
speedtest is idd +/- 100/20.
Reputatie 8
Badge +2
De laatste tijd zie ik dit vaker inderdaad. Ik ga binnen de organisatie vragen wat precies de reden is van het (veel) hoger uitvallen van de snelheid in sommige gevallen. Zodra ik meer weet, trek ik aan de bel.
Hopelijk zijn er nu geen 'slapende honden' wakker gemaakt, zou jammer zijn als de snelheid omlaag gezet gaat worden.
Hopelijk zijn er nu geen 'slapende honden' wakker gemaakt, zou jammer zijn als de snelheid omlaag gezet gaat worden.

Je kan er vergif op innemen dat de cap op de download straks gewoon terug is van weggeweest. 🙂
Upload zal men wel met rust laten schat ik in. Simpelweg omdat uploadsnelheid tegenwoordig gewoon noodzakelijk hoger moet met al die cloud traffic. Dat hebben ze bij kpn eindelijk door. Ben wel benieuwt hoe Ziggo en Cayway hier nu op antwoorden.

edit:
Ik vind het wel vreemd dat de medewerkers van je Isp van klanten moeten vernemen dat er zaken als dit spelen. Daar snap ik niks van.
Reputatie 8
Badge +2
De vraag hoe dit precies kan staat nog steeds uit binnen de organisatie. Ik zit er bovenop. Indien ik meer weet, kom ik hier z.s.m. op terug!
Badge
Ik denk persoonlijk dat dat de reden is waarom er zoveel onstabiliteit nu speelt.. Je laat een berekening los en gaat aan de hand daarvan de lijnen upgraden naar een x snelheid.. Als je achteraf hoger gaat zitten met de afgesproken snelheid... Tja dan ben je denk ik niet goed bezig.. Wel leuk zo een snelheid maar heb liever stabiliteit!
Badge
De vraag hoe dit precies kan staat nog steeds uit binnen de organisatie. Ik zit er bovenop. Indien ik meer weet, kom ik hier z.s.m. op terug!

Inmiddels 3 weken geleden; nog niets bekend?
Is toch prima dat je een wat hogere snelheid behaald? Zou niet teveel 'slapende honden' wakker maken en gewoon profiteren van deze snelheden 🙂
Badge
Je denkt toch zeker niet dat dit een 'foutje' van Telfort is en dat ze hiervan niet op de hoogte zijn?
Ik wil gewoon de reden weten en of deze snelheid zo blijft.
Reputatie 8
Badge +2
Mijn excuses voor het uitblijven van een reactie. Het is binnen de organisatie bekend dat in sommige situaties de daadwerkelijke snelheid afwijkt van de commerciële snelheid. Dit heeft te maken met een tijdelijke technische oorzaak. Hier kunnen echter in de toekomst geen rechten aan worden ontleend.

Reageer