beantwoord

Upgrade firmware router

• 13 januari 2017
  • 9 reacties
  • 1144 keer bekeken

Reputatie 1
Regelmatig krijg ik een mededeling dat er nieuwe firmware is voor de router. Als ik aangeef dat ik dit wil uitvoeren moet ik een userid en password invoeren, maar er is niet één aan mij bekende combinatie userid/password die zorgt dat de upgrade wordt uitgevoerd. Reeds vele malen heb ik dit upgrade-venster gezien, maar tot nu toe nog nooit de update kunnen uitvoeren. Weet iemand hiervoor een oplossing ?
icon

Beste antwoord door Enterprise 15 januari 2017, 11:59

Nee, reset heb ik nog nooit gedaan. Als ik het goed heb moet ik dan 15 seconden de knop op de router indrukken?
Ja, volgens mij ook...
Daarna moet je in ieder geval kunnen inloggen met het wachtwoord dat op de router staat.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 1
O.K., dat ga ik proberen. Bedankt tot zover!
Reputatie 8
Badge +9
Nee, reset heb ik nog nooit gedaan. Als ik het goed heb moet ik dan 15 seconden de knop op de router indrukken?
Ja, volgens mij ook...
Daarna moet je in ieder geval kunnen inloggen met het wachtwoord dat op de router staat.
Reputatie 1
Reputatie 8
Badge +9
De monteur had moeten weten dat het wachtwoord van de Sitecom gelijk is aan de WPA2-key.
Dat staat zowel op het begeleidende kaartje als op de sticker op de router zelf.
Heb je de router al eens gereset..?
Reputatie 1
Inderdaad de sitecom router die bij een glasvezelabonnement is geïnstalleerd. Tijdens installatie was het standaard userid/password (admin/admin) niet aktief, de monteur wist ook niet wat het wat het wel was en zou er later nog op terugkomen. Uiteraard heeft hij nooit meer iets van zich laten horen...
Reputatie 8
Badge +9
Ik neem aan dat het om de Sitecom router gaat die eerder bij een glasvezelabonnement werd geleverd en Telfort pushed geen Sitecom firmware, daar is de klant zelf op aangewezen.
Het lijkt alleen nooit zo makkelijk te gaan en ik kan ook niet zeggen hoe nu verder...
Reputatie 8
Vreemd dat de firmware niet automatisch wordt gepushed?
Om welke modem/router gaat het?
Reputatie 1
Zojuist weer de melding gekregen over de update van de router... userid en password dat onder de router staat werkt helaas ook niet.
Reputatie 8
Badge +9
Heb je de inloggegevens geprobeerd die op de sticker onderop de router staan..?
Als je de standaard gebruikt moet je deze er even vanaf halen om de sticker zichtbaar te krijgen.