beantwoord

Upgrade afspraken nakomen

• 8 juli 2017
  • 10 reacties
  • 182 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Omdat ik van plan was voor glasvezel naar een andere ISP over te stappen deed Telfort mij een voorstel op maat.
Inmiddels is de upgrade in beweging gezet: gepland voor 17 juli, monteur op 19 juli, glasvezelmodem net binnengekomen alsmede een 2e tv setttopbox. Maar we hadden expliciet ook vervanging van Experia V8 door Experia V10 afgesproken (ivm. wifi 5GHz). Die is nog niet geleverd en ik heb verder ook geen zicht op wat er nog in de pijplijn zit. We hebben nog 10 dagen voordat de monteur komt. Wanneer mag ik mijn Experiabox V10 verwachten?
icon

Beste antwoord door Deborah 10 juli 2017, 12:10

Hoi BenoitSvB, leuk dat je bij ons bent overgestapt naar glasvezel 😳. Ik zie inderdaad dat je nieuwe modem nog niet is geleverd, doordat er nog een order loopt voor de overstap naar glasvezel. Technisch is niet mogelijk om het modem eerder te bestellen. Op 17 juli is de wijziging verwerkt en kan het nieuwe modem worden besteld. Je kunt het in de loop van die week verwachten. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag 🙂.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi BenoitSvB, leuk dat je bij ons bent overgestapt naar glasvezel 😳. Ik zie inderdaad dat je nieuwe modem nog niet is geleverd, doordat er nog een order loopt voor de overstap naar glasvezel. Technisch is niet mogelijk om het modem eerder te bestellen. Op 17 juli is de wijziging verwerkt en kan het nieuwe modem worden besteld. Je kunt het in de loop van die week verwachten. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag 🙂.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je antwoord Deborah.
Wel een vervolgvraag: de monteur komt op 19 juli, ik ga ervan uit dat de Experiabox V10 er dan nog niet is.
Wordt het internet vanuit het glasvezelmodem (meterkast) naar de Experiabox V8 (woonkamer, cat5e kabel aanwezig, nog geen RJ45 connectoren) gebracht, of blijft DSL doorlopen tot na de levering en (zelf?)installatie van de Experiabox V10, of moet ik de afspraak met de monteur een paar dagen uitstellen?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi BenoitSvB, goede vraag. Je ADSL verbinding zal binnen enkele dagen na het leveren van je glasvezelverbinding buiten gebruik gesteld worden. Het is het beste om de monteur dan eerst de installatie met je Experiabox V8 uit te laten aan te sluiten en daarna zelf je nieuwe modem aan te sluiten. Hiermee garandeer je namelijk dat je een werkende verbinding houdt.
Reputatie 1
Badge
Dank voor je antwoord Wieger.

Even voor de duidelijkheid: je schrijft: "... met je Experiabox V8 uit...". Ik neem aan dat je bedoelt, dat nadat het glasvezelmodem is aangesloten, dit via UTP cat5e met de (oranje) WAN-poort van de Experiabox V8 verbonden kan worden. De DSL verbinding haal ik dan van de Experiabox V8 en als ik de box daarna aanzet zou mijn LAN, telefoon en tv als vanouds moeten werken op de V8, maar dan via glasvezel op snelheid 50/5. Zodra de V10 dan geleverd is wissel ik die om met de V8.
Reputatie 7
Badge +13
Dat klopt als een bus. Je gebruikt dan inderdaad de cat5e kabel op de WAN-poort van de Experiabox V8 en later sluit je dezelfde kabel aan op de WAN poort van je nieuwe modem.
Reputatie 1
Badge
Vandaag zou het V10 modem verzonden moeten zijn, maar ik heb nog niets vernomen. Kan iemand nagaan hoe het daarmee staat?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo BenoitSvB, helaas is er een kleine vertraging ontstaan in de levering. Als het goed is wordt het modem morgen verzonden. Ik zal je hierover morgen voor 17:00 uur informeren. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Badge
Fijn dat je er op let; ik wacht af 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je begrip. Ik heb zojuist de V10 voor je aangevraagd. Je ontvangt deze morgen of vrijdag. Laat je dan even weten hoe het nieuwe modem functioneert?
Reputatie 1
Badge
Het V10 modem is vrijdag 21-7 bezorgd en geïnstalleerd. Zo te zien functioneert alles naar behoren. Dank voor de begeleiding!

Reageer