Upgrade 20mbit naar Internet Standaard (30mbt)

• 7 december 2012
  • 5 reacties
  • 1584 keer bekeken

Badge
Beste Telfort,

Ik heb jarenlang een 20mbit abonnement afgenomen. Nu bieden jullie 30mbit aan onder de naam Internet Standaard. Hier wil ik graag naar overstappen. Echter de helpdesk heeft deze upgrade afgewezen omdat het systeem zegt dat ik maar 9mbit kan krijgen door mijn verbinding met de centrale. Volgens wikipedia (artikel over VDSL2) is VDSL2 altijd sneller dan ADSL2+. In de praktijk heb ik nu een 14mbit verbinding (dus hoger dan de 9mbit die jullie melden). Dit belooft een snelheid van tegen de 30mbit volgens het genoemde artikel bij de overstap. Zelfs als het snelheidsverschil kleiner zou zijn, wil ik graag overstappen. Elke extra mbit is zeer welkom.

Kan ik toch overgezet worden op VDSL2? Of moet ik hiervoor eerst opzeggen en dan een nieuwe verbinding aanvragen?

Bedankt voor jullie reactie.

Mvg,
Alexander

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Kijk even op de postcodecheck wat de te verwachtte snelheid is: http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html

Als die snelheid hoger dan 20Mbps is kan je overstappen...

Overstappen kan je zélf regelen op "Mijn Telfort"
Badge
Verwachte snelheid is 9mbit. Dit terwijl mijn huidige snelheid al 14mbit is.. Hoe kan dit als VDSL2 altijd sneller is van ADSL2+. Deze waarde klopt dus niet!
Badge
Dus opzeggen en opnieuw aanvragen is de enige manier om een snellere verbinding te krijgen omdat het administratieve systeem een verkeerde waarde teruggeeft? Volgens de klantenservice zelf zou ik 20bit kunnen halen. Dit is gebaseerd op de huidige trainingsgegevens. Dat is een zeer welkome 6mbit verbetering. 

Heeft Telfort/KPN een ontmoedigingsbeleid voor gevallen die niet boven de 20mbit uit komen? Zo ja, waarom? Als er geen verbetering in de snelheid te verwachten zou zijn, dan zou ik dat begrijpen. Maar 14->20mbit is een significante verbetering!
Reputatie 8
Badge +16
VDSL2 is niet overal leverbaar. De postcodecheck waar Kees-Jan naar verwees geeft daar duidelijkheid over.
Als daar geen snelheid tot 30Mb of 50 Mb mogelijk is dan is migratie naar een VDSL2 lijn niet mogelijk.
Reputatie 8
Badge +16
Dus opzeggen en opnieuw aanvragen is de enige manier om een snellere verbinding te krijgen omdat het administratieve systeem een verkeerde waarde teruggeeft?

Nee...
Er is blijkbaar alleen maar ADSL op jouw adres beschikbaar.

Reageer