beantwoord

Uitzetten DHCP server Experia 8 modem

• 3 januari 2014
  • 1 reactie
  • 1470 keer bekeken

Badge
Beste Techneuten,

Ik heb een vraag; sinds kort heb ik IPTV van Telfort met het experia 8 modem.
Nu heb ik sinds jaar en dag mijn eigen DHCP server in mijn eigen netwerk met verschillende DHCP opties ingesteld, Pxe boot waarden etc., die ik niet in de DHCP server van het modem kan zetten. Nu dacht ik slim te zijn door de DHCP server uit te zetten in het experia 8 modem (vgv7519) maar daarna werkt mijn iptv niet meer.
Ik zie dat de TV ontvanger daarna een IP adres van mijn eigen DHCP server krijgt maar daar kan hij blijkbaar niets mee.

Moet perse de DHCP server in het modem draaien wil je IPTV kunnen gebruiken ?
Gekgenoeg zie ik in de DHCP client lijst de settopbox ook niet verschijnen.

Wie kan mij helpen ?
De vraag is dus: kan ik de DHCP server in het modem vervangen door een externe DHCP server ?

Met vriendelijke groet,

Klaas Eenkhoorn
icon

Beste antwoord door kdeenkhoorn 4 januari 2014, 13:27

Mijn probleem is opgelost, het blijkt dat de DHCP server van het modem gewoon uit mag en er een DHCP server naast kan draaien mits:

1) het MAC adres van de IPTV box door de eigen DHCP server wordt genegeerd, die is namelijk sneller dan de DHCP server van Telfort.
Hierdoor krijgt de box een intern adres en kan die niets meer.
2) Je niet 's avonds laat je IPTV box herstart, dan is het blijkbaar druk en duurt het lang voor het IP adres komt.

Heb dnsmasq op Ubuntu als DHCP/DNS server in mijn eigen netwerk, werkt als een tierelier.

Greetzzz,

Klaas Eenkhoorn
Bekijk reactie

1 reactie

Badge
Mijn probleem is opgelost, het blijkt dat de DHCP server van het modem gewoon uit mag en er een DHCP server naast kan draaien mits:

1) het MAC adres van de IPTV box door de eigen DHCP server wordt genegeerd, die is namelijk sneller dan de DHCP server van Telfort.
Hierdoor krijgt de box een intern adres en kan die niets meer.
2) Je niet 's avonds laat je IPTV box herstart, dan is het blijkbaar druk en duurt het lang voor het IP adres komt.

Heb dnsmasq op Ubuntu als DHCP/DNS server in mijn eigen netwerk, werkt als een tierelier.

Greetzzz,

Klaas Eenkhoorn

Reageer