beantwoord

Uitvallen modem ?

• 1 april 2018
  • 23 reacties
  • 528 keer bekeken

Ca 10 jaar lang probleemloos een abonnement (bellen en Internet) gehad bij een concurrent met een Huawei modem. Overgestapt omdat ik er tv bij wilde. Nu 3 maanden in gebruik en al zeker een keer of 5 de modem ( Arcadyan VGV7519 Firmware Version:02.00.138v2W4 ) moeten resetten omdat het niet meer werkte. Kabeltjes ok, Huawei gewoon vervangen voor Arcadyan met bij geleverde kabels. Wat is er aan de hand, zo moeilijk kan het toch niet zijn ?
icon

Beste antwoord door Frodo 18 mei 2018, 10:48

Hallo Deborah,

Sorry, ik zie de fout, ik bedoelde vrijdag 11 mei. Ik heb voor dat de monteur kwam de modem verplaatst ( helaas nu zichtbaar in woonkamer) en kabel vervangen door de bijgeleverde Telfort kabel van ca 100 cm en zo zit het sindsdien. Begrijp alleen niets van die slechte verbinding. Modem en kabels van Telfort, nieuwe doos van KPN. 2 andere kabels geprobeerd. We wachten af nu al zeker :):) 3 dagen probleemloos.
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Kabeltjes ok, Huawei gewoon vervangen voor Arcadyan met bij geleverde kabels.
Waarom denk je dat bijgeleverde kabels OK zouden zijn? Probeer eens gewoon een ander (of de oude) kabels. Met name tussen het KPN ISRA-punt en de modem/router. Hoe lang is die kabel tussen ISRA-punt en modem/router??
Hallo Babylonia,

Ik denk dat, omdat ik eerst het forum heb gelezen en ook o.a. jou antwoorden, dus andere kabels gebruikt. Kabel tussen ISRA-punt en Arcadyan is ca 1.5 mtr.
Reputatie 8
En hoe is het ISRA-punt zelf onderhouden?
En is dat het originele ISRA-punt of binnenshuis nog "doorgelust" naar een wandcontactdoos?
Huis is van 1973, waarschijnlijk ook het ISRA-punt. Komt binnen in de woonkamer en is nergens doorgelust. Is ook nooit wat meegedaan, stekker er in en eruit. Ik zal morgen eens een blik werpen op de contacten.
Reputatie 8
Misschien heb je aan het volgende wat hulp.
Praktijkvoorbeeld hoe een en ander te doorlopen < HIER >
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Frodo, Babylonia heeft je al een paar handige tips gegeven. Dat zijn we hier wel van hem gewend. Heb je daarmee het uitvallen van je modem kunnen verhelpen? Ik hoor het graag van je.
@ Babylonia, bedankt voor je tips, foto was herkenbaar, zag er hier precies zo uit, maar goed, contact spray toegepast en af wachten maar, alleen aan de lengte van snoer, wil en kan ik niets veranderen.

@ Wieger Het is even afwachten, hoop dat het nu voorbij is. Laat het wel weten als we een tijdje verder zijn.

Gr Frodo
Reputatie 8
...alleen aan de lengte van snoer, wil en kan ik niets veranderen.
En wat is die lengte dan?
Met die opmerking vraag ik me af of die wat langer is dan doorgaans aanbevolen?

Maar mocht dat zo zijn (grotere lengte), ook daar zijn oplossingen voor, als je maar de juist gespecificeerde kabel gebruikt. ("Vroeger" toen ikzelf ADSL had, een lengte van 15 meter).
https://forum.telfort.nl/internet-267/mijn-verbinding-valt-weg-lampjes-vallen-uit-op-modem-67836#post561505
Kabel zal ongeveer 1.5 mtr zijn, niet langer en is een originele van KPN/Telecom, trouwens beide die ik hiervoor gebruikt heb.
Reputatie 8
Anderhalve meter is op zichzelf nog niet echt lang om verschil op te merken. Je kunt het eerst daarmee proberen. Bedenk echter wel dat in bepaalde omstandigheden een kabel met de juiste specificaties nog steeds beter zou kunnen voldoen.

Dat het origineel KPN/Telecom zou zijn (van wat er voor binnenkabel doorgaat), zou ik me juist NIET op richten. De specificaties van standaard KPN/Telecom kabels zijn nu juist niet toereikend.
(Niet voldoende twisting van de aderparen, en geen afscherming).
Helaas, vandaag weer even de stroom van modem af moeten halen, geen tv, geen internet. Het lijkt wel of na gebruik PS4, zich dit probleem voordoet. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een andere KPN kabel. Ga dit morgen eens proberen.
Jammer, net weer geen Internet,Tv. Na een uurtje PS4, 1uur Netflix, 5 minuten cheers, jawel geen TV. Heb geen andere KPN kabeltje in huis, dus dat nog niet geprobeerd.
Vrijdag de 11e monteur langs geweest, heeft gemeten en aan de hand daarvan besloten oude PTT doos te vervangen door een moderne KPN doos, snelheid werd wel iets hoger en minder ruis??. Helaas vandaag maandag 15-5 om 08:30 weer uitval. Eerst modem gereboot via de configuratie pagina, even verbinding , daarna weer uitval, toen maar weer de stroom eraf en dat lijkt het beste te werken, maar om zo de rest van het jaar door te komen. Telfort graag advies??
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Frodo, de 11e monteur! Oei, daar schrik ik wel van. Wat ik op afstand zie, is dat de verbinding vanaf je modem naar je hoofdaansluiting niet goed is. Begrijp ik goed dat je nog geen andere kabel vanaf je hoofdaansluiting naar je modem hebt geprobeerd? Het is belangrijk dat deze kabel niet langer dan 1,5 meter is. Hoor het graag van je 😳.
Hallo Deborah,

Sorry, ik zie de fout, ik bedoelde vrijdag 11 mei. Ik heb voor dat de monteur kwam de modem verplaatst ( helaas nu zichtbaar in woonkamer) en kabel vervangen door de bijgeleverde Telfort kabel van ca 100 cm en zo zit het sindsdien. Begrijp alleen niets van die slechte verbinding. Modem en kabels van Telfort, nieuwe doos van KPN. 2 andere kabels geprobeerd. We wachten af nu al zeker :):) 3 dagen probleemloos.
Reputatie 4
Badge +6
Oke we wachten het af!
Reputatie 3
Badge +4
@Frodo hoe gaat het intussen met je verbinding? Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat!
Hallo Rozemarijn,

Nog steeds stabiel, dus dat ziet er goed uit. Nu al 11 dagen probleemloos.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Frodo, dat is goed om te lezen 🙂. Mocht je wel weer iets merken, trek vooral aan de bel.
Goedemorgen,

Wil even melden dat ik tot nog toe geen enkel probleem meer heb, stabiel en de snelheid is bijna verdubbeld. Heb begrepen dat het KPN netwerk wat verbeterd is. Ieder geval wat mij betreft is dit opgelost en wil een ieder bedanken voor het meedenken.
Reputatie 8
Mooi dat het nu stabiel werkt.
Begrijp ik goed uit je eerdere berichten dat je andere bekabeling hebt gebruikt, en de modem/router binnen één meter hebt aangesloten? (Achter het door de monteur vervangen ISRA-punt).
Reputatie 8
Badge +9
Hi Frodo! Fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat 🙂 Laten we het zo houden! Stuur gerust een reactie als we iets voor je kunnen doen.
@Babylonia, ja in eerste instantie wel, maar nadat de problemen nog aanhielden de modem weer netjes weggewerkt, maar dit kan alleen met een kabel van 1.50 mtr

@Alexandra, bedankt

Reageer