beantwoord

Uitval dsl-verbinding meerdere keren per dag

• 3 mei 2018
  • 14 reacties
  • 240 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +3
De dsl-verbinding van mijn bejaarde ouders valt meerdere keren per week, soms meerdere keren per dag helemaal uit en herstart meteen weer. Hun tv en telefoon valt dan ook uit. Voor zo ver ik kan nagaan wordt het modem niet herstart, alleen de dsl-connectie. Guidion is al geweest en heeft alles van isra tot v10-modem in orde verklaard. Ik wil graag de gegevens (ik stuur dit vanaf hun aansluiting) in pb sturen om KPN aan te kunnen laten sturen.
icon

Beste antwoord door Deborah 9 mei 2018, 10:35

Hoi Reacher, ik lees dat er fouten werden gemeten bij je thuis op de lijn. Van een collega heb ik begrepen dat je hierover bent gebeld, je is uitgelegd dat het aan de binnengeleding ligt en je deze kunt vervangen. Is dit nog gelukt? Ik hoor het graag van je! 😳
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hoi Reacher, dat klinkt niet best! Kun je in een privébericht de voorletters en achternaam, postcode en huisnummer, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de contractant sturen? Dan kan ik meekijken. Hoor het graag van je!
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor de gegevens Reacher! 😳 Naar aanleiding van een netwerk analyse heb ik gevraagd of KPN het verder kan onderzoeken. Uit de analyse is namelijk gebleken dat de verbinding niet in orde is. Dit wordt zo snel mogelijk opgepakt! Het is mogelijk dat je vader hierover wordt gebeld om een afspraak te maken.
Reputatie 2
Badge +3
Bedankt voor de gegevens Reacher! 😳 Naar aanleiding van een netwerk analyse heb ik gevraagd of KPN het verder kan onderzoeken. Uit de analyse is namelijk gebleken dat de verbinding niet in orde is. Dit wordt zo snel mogelijk opgepakt! Het is mogelijk dat je vader hierover wordt gebeld om een afspraak te maken.
Top, grote dank!
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Reacher, ik lees dat er fouten werden gemeten bij je thuis op de lijn. Van een collega heb ik begrepen dat je hierover bent gebeld, je is uitgelegd dat het aan de binnengeleding ligt en je deze kunt vervangen. Is dit nog gelukt? Ik hoor het graag van je! 😳
Reputatie 2
Badge +3
Hallo, tijd voor een update:

De uitval die erg vaak gebeurde lag aan de bekabeling in huis. Opgelost door andere kabel.
Echter blijft er soms toch nog een volledige uitval van de dsl-connectivity plaats vinden.
Zojuist om ongeveer 11.30 uur weer, verbinding komt ook weer terug, maar bij deze toch maar de vraag om kpn aan te sturen. De binnenbekabeling is nu uitgesloten, tijd voor de koperbeheerders 🙂 Tia!
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Reacher, ik neem het stokje over dan Deborah. Dat de uitval toen is opgelost door een nieuwe kabel is goed nieuws, maar dat de verbinding soms nog helemaal uitvalt natuurlijk niet.
Ik heb de verbinding van je ouders meteen weer nagekeken en ik zie vandaag twee verbrekingen, verder lijkt het stabiel. Die twee verbrekingen zijn wel te veel natuurlijk, ik heb daarvoor een melding aangemaakt voor een nieuwe monteur, om zowel bij je ouders als in de centrale te kijken wat hij kan vinden. Voor als hij niets kan vinden heb ik het verzoek erbij gezet om direct contact op te nemen met de technische dienst, zodat zij dan mee kunnen kijken.
Je ouders hebben een sms en mail gekregen om een afspraak te maken, de uitkomst van dat bezoek hoor ik graag van je.
Reputatie 2
Badge +3
Hallo @Reacher, ik neem het stokje over dan Deborah. Dat de uitval toen is opgelost door een nieuwe kabel is goed nieuws, maar dat de verbinding soms nog helemaal uitvalt natuurlijk niet.
Ik heb de verbinding van je ouders meteen weer nagekeken en ik zie vandaag twee verbrekingen, verder lijkt het stabiel. Die twee verbrekingen zijn wel te veel natuurlijk, ik heb daarvoor een melding aangemaakt voor een nieuwe monteur, om zowel bij je ouders als in de centrale te kijken wat hij kan vinden. Voor als hij niets kan vinden heb ik het verzoek erbij gezet om direct contact op te nemen met de technische dienst, zodat zij dan mee kunnen kijken.
Je ouders hebben een sms en mail gekregen om een afspraak te maken, de uitkomst van dat bezoek hoor ik graag van je.

Topper! Dank! Afspraak staat voor morgen. Ik zal hier update plaatsen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie de afspraak ook staan inderdaad, er was al snel een plekje blijkbaar. Ik wacht je update ook af.
Reputatie 2
Badge +3
Ik zie de afspraak ook staan inderdaad, er was al snel een plekje blijkbaar. Ik wacht je update ook af.
Update: Inderdaad zeer snel plekje beschikbaar via Guidion, het was een zzp-er die ook weer ingehuurd wordt. Hij heeft het erg oude lasdop-isra-punt meteen vervangen en ging daarna in de wijkverdeler de aansluiting verzetten naar tweede aderpaar. Die bleek maar 37 van de attainable 70 te leveren en hij ging hem snel terugzetten op het eerste paar. Deze leverde 65. Hij verdenkt nu de V10 en heeft een swap ingeschoten. Ik zal na de swap hier weer een update plaatsen. Top geregeld, grote dank!
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, maar we zijn er nog niet helemaal 😉 De monteur heeft dus veel geprobeerd, maar nog niet met succes helaas. Ik zie een notitie staan dat hij contact heeft gehad met de technische dienst, daarbij is het omruilen van de modem besproken. Ik ben ook benieuwd hoe het met de vervangende Experia Box zal gaan.
Reputatie 2
Badge +3
Update: Nieuwe modem heeft lekker lang gedraaid maar is toch 32 uur geleden weer de connectiviteit kwijt geweest. Alles in huis vanaf isra is nu uitgesloten, isra is vernieuwd. Tijd voor het checken van het koper buiten?
Reputatie 8
Badge +11
Dat het nieuwe modem het lekker lang deed is mooi, maar dat die de verbinding kwijt is geweest is natuurlijk minder mooi!
Ik ben de verbinding van je ouders meteen gaan nakijken, ik zie een verbreking op de 29e staan, daarvoor en daarna lijkt de lijn wel stabiel te blijven. Het kan zijn dat het een incident is geweest waardoor de lijn wegviel, laten we het nog even aankijken. Als het vaker weer wegvalt kunnen we een monteur naar de wijkcentrale laten gaan.
Reputatie 2
Badge +3
Dat het nieuwe modem het lekker lang deed is mooi, maar dat die de verbinding kwijt is geweest is natuurlijk minder mooi!
Ik ben de verbinding van je ouders meteen gaan nakijken, ik zie een verbreking op de 29e staan, daarvoor en daarna lijkt de lijn wel stabiel te blijven. Het kan zijn dat het een incident is geweest waardoor de lijn wegviel, laten we het nog even aankijken. Als het vaker weer wegvalt kunnen we een monteur naar de wijkcentrale laten gaan.

Dank Jasper, ik zal wekelijks of zo vaak als ik kan checken 🙂
Reputatie 8
Badge +12
Ik neem het even over van Jasper, hij heeft namelijk vakantie. Maar het lijkt mij een goed idee om het even in de gaten te houden. Mocht er weer iets zijn, laat het ons weten, dan gaan we de verbinding nog eens bekijken.

Reageer