Sticky

[Uitleg] Vergelijk ons oude en nieuwe glasvezelabonnement

• 5 juni 2015
  • 246 reacties
  • 40977 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

246 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wat in het vergelijk nog mist is het verschil in zender aanbod zoals bijvoorbeeld minder regionale omroepen. Dus wellicht een link naar de zender overzichten plaatsen.
Linkje zenderoverzicht Interactieve TV toegevoegd. Bedankt!
Reputatie 1
Badge

Reputatie 2

Wat is de bedoeling van deze foto?
Is er een nieuw genexis modem?
Beter, slechter, anders?
Reputatie 8
De titel van deze draad is:
Vergelijk ons oude en nieuwe glasvezelabonnement.

Het oude glasvezelabonnement heeft dat linker kastje
(met coax, 2 telefoonpoortjes en 4 netwerkpoortjes).

Het nieuwe glasvezelabonnement betreft het rechter kastje met slechts één netwerkpoortje.
Hoewel dat niet echt duidelijk op de foto naar voren komt.
Je ziet het aan ontbreken van de coax aansluiting, + verschil opdruk van het kastje.
Reputatie 2
Ok duidelijk
Blijft een heel verhaal, wat is nu het prijsverschil tussen de oude glasvezel en de nieuwe? Ik ga er dan vanuit dat de analoge aansluiting voor boven vervangen moet worden voor een + 5 euro kastje? Dat jaar abonnement maakt niets uit. Ik stap nooit over.
Blijft een heel verhaal, wat is nu het prijsverschil tussen de oude glasvezel en de nieuwe? Ik ga er dan vanuit dat de analoge aansluiting voor boven vervangen moet worden voor een + 5 euro kastje? Dat jaar abonnement maakt niets uit. Ik stap nooit over. kort gezegd komt het daar op neer € 5,00 maandelijks voor een extra tv ontvanger in blijvende kosten, dan nog de eenmalige kosten en tijd om de coax kabel naar boven te vervangen voor utp of kiezen voor de verbindingset via het stroomnet.
Reputatie 1
Heb op dit moment glasvezel abonnement van voor 2015. Daar zit ip tv bij plus analoge en digitale tv via coax. Als ik zou overstappen naar een nieuw abonnement heb ik dus geen analoog signaal via coax meer. Da's niet zo erg. Maar hoe staat het dan met het digitale signaal via de coax. Wordt dit dan ook niet meer uitgezonden? Is belangrijk vanwege meerdere tv toestellen in huis waar anders per toestel een ip ontvanger voor nodig zou zijn... Graag een reactie.
Reputatie 8
Bij nieuwe glasvezel propositie vervalt Coax volledig.
Alle data-verkeer binnen je LAN loopt via UTP-kabels.
Wil je meerdere TV's gebruiken, zou je meerdere TV-ontvangers erbij moeten huren.
Andere optie is het gebruik van de nieuwe Telfort iTV app voor Android / iPhone.
Die zou je via een Chromecast naar extra TV kunnen casten.

Alleen die nieuwe TV app heeft nog wel wat foutjes, en loopt niet op oudere Android / iOS versies. Onlangs wel een update geweest die veel pijnpunten weg heeft gehaald. Heb daar zelf nog geen ervaring mee. Mogelijk dat andere gebruikers je van meer info kunnen voorzien.

Je zou ook nog iTV op een laptop kunnen draaien, en dan met een HDMI kabel met een TV kunnen verbinden. (Of via de webbrowser Chrome ook naar een Chromecast kunnen casten).
https://telfort.itvonline.nl
Reputatie 1
Bij nieuwe glasvezel propositie vervalt Coax volledig.
Alle data-verkeer binnen je LAN loopt via UTP-kabels.
Wil je meerdere TV's gebruiken, zou je meerdere TV-ontvangers erbij moeten huren.
Andere optie is het gebruik van de nieuwe Telfort iTV app voor Android / iPhone.
Die zou je via een Chromecast naar extra TV kunnen casten.

Alleen die nieuwe TV app heeft nog wel wat foutjes, en loopt niet op oudere Android / iOS versies.
Je zou ook nog iTV op een laptop kunnen draaien, en dan met een HDMI kabel met een TV kunnen verbinden.

Dank voor de snelle reactie. Zijn er dan op de iTV app exact dezelfde zenders te zien als via de ontvanger? Op dit moment is dit op de glasvezel app namelijk niet het geval...
Reputatie 8
Met een oude glasvezel aansluiting gebruik je wellicht ook nog de oude app die erbij hoort.
Ken zo het vergelijk niet. Maar ook de huidige app die bij de nieuwe glasvezel (+ VDSL) abonnementen hoort heeft minder TV-kanalen dan een TV-ontvanger.

Ik denk dat het overeenkomt met wat je ook hier aankunt: https://telfort.itvonline.nl
(Tenslotte is een app voor Android / iOS het verlengde van de internet iTV functie).
Reputatie 8
Badge +17
Om en nabij de 50 zenders in de nieuwe iTv app met het nwe glasvezel
@jtforum
Als je niet thuis bent heb je via de nieuwe itv app minder zenders dan dat je thuis bent.

De glasvezel app(oude van stoneroos) heeft inderdaad minder live kanalen dan de Amino doorgeeft en alleen thuis bruikbaar.

Wat de itv app betreft deze is wel op telefoons te draaien, de glasvezel(stoneroos) versie niet.

De belangrijkste vraag bij de keus om te verlengen of over te stappen naar een nieuw abonnement (nieuw platform) is welke zenders worden gekeken op de extra tv's en maakt dit de extra 5,00 per maand en extra utp kabels aanleggen waard, of zijn de genoemde opties voldoende. Via DVB is het aanbod ook minder zover ik kan zeggen vergelijkbaar of zelfs nog minder dan het aanbod via de app dus dan zou de cast methode goed genoeg kunnen zijn.
Reputatie 8
Als je niet thuis bent heb je via de nieuwe itv app minder zenders dan dat je thuis bent.
Dat zou je nog kunnen ondervangen door een VPN verbinding met thuis te leggen. Moet je wel een mogelijkheid hebben om thuis een VPN-server te installeren. (Via een 2e router of bijv. een NAS).
Reputatie 1
Ja, ik had met de Glashart app en de Telfort app op mijn iPad goede ervaringen via OpenVPN op mijn NAS in Oostenrijk en Frankrijk. Alles met mijn zwarte afstandsbediening abo en de good old Amino M540 PVR. Maar 2 jaar geleden en ook vorig jaar werkte het niet meer in het buitenland, alleen nog in het bereik van kpn.nl, dus in Nederland via VPN en thuis via wifi.
Dit jaar ontdekt dat zodra in bijv. Duitsland kpn.nl het stokje overgeeft aan vodafone.de, de Telfort app en de Glashart app op iPad een nieuwe start eisen en ik dan dus ook voor mijn tv moet zitten. Slim van Telfort natuurlijk om dit zo te regelen, maar lastig voor de klant die graag DVB-c wil behouden. Want DVB-c is wel degelijk digitale TV en niet analoog; en ook nog eens met heel goede beeldkwaliteit op de andere tv's in huis.
Dus overstappen naar het witte abo - nee, we zijn vaker thuis dan uit. Of heeft iemand hier nog een andere optie?
Of heeft iemand hier nog een andere optie
Ziggo..
Reputatie 8
Ja, ik had met de Glashart app en de Telfort app op mijn iPad goede ervaringen via OpenVPN op mijn NAS in Oostenrijk en Frankrijk.

Maar 2 jaar geleden en ook vorig jaar werkte het niet meer in het buitenland, alleen nog in het bereik van kpn.nl, dus in Nederland via VPN en thuis via wifi.

Apart dat via VPN onderscheid gemaakt zou worden voor een bereik "binnen" kpn.nl
Als je via VPN namelijk je IP-adres controleert, krijg je het internet WAN IP-adres van thuis te zien.
https://watismijnip.nl/

Ofwel een verbinding vanuit je eigen thuis IP-adres.

Nu heb je met OpenVPN wel de mogelijkheid het OpenVPN configuratiescherm zodanig aan te passen dat de VPN verbinding alleen maar geldt op bestandsserver niveau.
"Browser" verkeer (weet niet of een app daarmee vergelijkbaar is) valt er dan buiten. In dat geval zou het dan niet werken. Heb je toevallig je OpenVPN configuratiescherm op die wijze aangepast?
Reputatie 1
Uiteraard is het wan-ip adres hetzelfde, anders kom ik ook niet meer binnen op mijn Qnap-nas thuis voor mijn IP-cam's, de router enz... Maar blijkbaar zien speciaal de app's somehow dat ik niet meer op knp.nl zit ... Wellicht iets tussen KPN en haar roaming partners?
Er is overigens wel meer aan de hand met het buitenland, zie bijv. https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/alleen-vodafone-heeft-4g-in-duitsland-435530. Standaard werd ikzelf op o2.de gezet en alleen handmatig kon ik naar vodaphone.de om 4g te krijgen. Btw, op 02.de wilden de app's ook een nieuwe start en dat ik dus voor de tv thuis zou zitten.
En nee, ik heb niets aan het OpenVPN protocol gewijzigd. Heb ook het Certificate 1 op 1 van de NAS gekopieerd.
Reputatie 1
Met een oude glasvezel aansluiting gebruik je wellicht ook nog de oude app die erbij hoort.
Ken zo het vergelijk niet. Maar ook de huidige app die bij de nieuwe glasvezel (+ VDSL) abonnementen hoort heeft minder TV-kanalen dan een TV-ontvanger.

Ik denk dat het overeenkomt met wat je ook hier aankunt: https://telfort.itvonline.nl
(Tenslotte is een app voor Android / iOS het verlengde van de internet iTV functie).

Dus extra pakketten zitten er niet bij... dat is natuurlijk jammer dan. Het betekent dat er door afschaffing digitale coax allemaal nieuwe kastjes nodig zijn... blijkbaar een verdienmodel. Dank voor het antwoord.
Reputatie 8
Badge +11
Je kan inderdaad in de app niet alle zenders kijken. Dit heeft te maken met de rechten van de zender, vandaar dat jammer genoeg niet alle zenders beschikbaar zijn in de app.
Badge +13
Tussen eind 2018 en eind 2019 wordt de internetverbinding vernieuwd van alle klanten met een oud glasvezelpakket. Met deze overgang komen analoge radio en televisie en DVB-C te vervallen. Hier lees je de feiten op een rijtje. Ben je een klant met een oud glasvezelpakket en heb je vragen, lees dan verder in het topic [Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding.

Ik sluit dit topic om een wildgroei van vragen en antwoorden te voorkomen.
@Johan_Tel Ook jouw vragen en antwoorden zijn verplaatst naar dit topic