Sticky

[Uitleg] Vergelijk ons oude en nieuwe glasvezelabonnement

• 5 juni 2015
  • 246 reacties
  • 40158 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16

Momenteel zijn er bij Telfort twee typen glasvezelabonnementen. Tussen deze twee typen abonnementen zijn er een aantal verschillen. In dit topic worden deze verschillen zo eenvoudig mogelijk uitgelegd zodat iedereen weet van welk type abonnement hij of zij gebruik maakt.

Van welk type abonnement maak ik gebruik?
Aan de afstandsbedieningen die hieronder zijn afgebeeld kun je zien van welk type glasvezel abonnement je gebruik maakt.

Telfort biedt alleen nog maar het abonnement aan waarbij je een witte afstandsbediening en Arcadyan of Arris apparatuur ontvangt.

Op welke apparaten kan ik gebruik maken van Interactieve TV Online?

Abonnement afgesloten vóór 5 januari 2015:
Online TV App voor Android
Online TV App voor IOS

Abonnement afgesloten ná 5 januari 2015:
Online TV App voor Android
Online TV App voor IOS
Interactieve TV Online op de PC of laptop kun je bekijken via de volgende link: https://telfort.itvonline.nl
Hiervoor dien je dan in te loggen met je abonnementsnummer en pincode.

Hoeveel TV-ontvangers kan ik aansluiten bij mijn abonnement?*
Zwarte afstandbediening: maximaal 3 TV-ontvangers
Witte afstandsbediening: maximaal 5 TV-ontvangers
LET OP: Alleen als je abonnement tussen 5 januari 2015 en 24 oktober 2016 is afgesloten dan heb je recht op gratis een tweede TV-ontvanger.

Zenderoverzicht Interactieve TV
Onder het kopje Zenderoverzicht Interactieve TV kun je de kleur afstandsbediening wijzigen (wif of zwart).

Welke snelheden zijn mogelijk bij mijn abonnement?

Ik maak gebruik van een abonnement dat is afgesloten voor 5 januari 2015. Kan ik overstappen?
Dat kan zeker! Alle informatie over het abonnement vind je in de internetnetshop op onze website. Neem contact op met onze klantenservice op nummer 0900 9596 en we helpen je graag met het overstappen.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag in dit topic tegemoet.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

246 reacties

Reputatie 1
Hallo Stephen,
Goed idee om dit op een rijtje te zetten.
Maar het is niet helemaal volledig, volgens mij.
Als je voor 5 jan. 2015 bent overgestapt van XMS naar Telfort voor het Internet en je neemt na 5 Jan. 2015 er ook TV bij, dan is het ook nog steeds mogelijk om de oude proposite (=Amino 140) te krijgen.
Ik heb me aangemeld in Mei 2015. En volgens mij krijg ik er ook gewoon Interaktieve TV bij op alle platformen.
Reputatie 8
Badge +19

Als je voor 5 jan. 2015 bent overgestapt van XMS naar Telfort voor het Internet en je neemt na 5 Jan. 2015 er ook TV bij, dan is het ook nog steeds mogelijk om de oude proposite (=Amino 140) te krijgen.

Dat komt omdat je alleen een uitbreiding (interactieve TV) erbij neemt binnen een reeds bestaand abonnement, te weten de 'oude propositie'.

Ik heb me aangemeld in Mei 2015. En volgens mij krijg ik er ook gewoon Interaktieve TV bij op alle platformen.

Dat betwijfel ik omdat je oude hardware die je nu hebt (Amino) daarvoor niet geschikt is...
Reputatie 1
Enterprise, als dat werkelijk waar is, dan is dat heel vervelend. Ik moet zeggen dat de info, die je krijgt als je je aanmeldt niet erg best is. De ene medewerker zegt dit, de andere dat.
Ik begrijp, dat elke situatie anders is, maar het zou een goed idee zijn, als medewerkers bij een aanmelding voor TV een lijstje met vragen zouden afhandelen, zodat je precies krijgt wat je wilt.
Gewoon vragen aan de klant wat hij nu heeft en wat hij wil gaan gebruiken.
Ik bedoel bijvoorbeeld:
- Heb je een HDMI TV of nog een met een scart?
- Heb je een DVDrecorder die je aan wilt sluiten?
- Wil je analoge TV en radio?
- Heb je een eigen router of wil je er 1 van Telfort?
En zo verder.
Dat zou een hoop problemen en ergernis oplossen.
Reputatie 3
Badge +1
Alternatief om TV op smartfoon/TV te kijken
(zonder dat Telfort kan zien welke programma's je kijkt):

Voor abonnees met de zgn. oude propositie d.w.z. met de interactieve TV via Amino ontvangers + "analoge TV incl. DVB-C":

Er bestaat de mogelijkheid om met een DVB-C Sat-IP ontvanger alle! DVB-C zenders
zowel op tablet als ook smartfoon en PC te "ontvangen" en op de PC ook op te nemen.

Dit kost een eenmalig de aanschaf van een DVB-C Sat-IP ontvanger/omzetter à ca. € 99,-.

Just my 2 cts, YMMV

P.S.: Je kan ook overwegen een SAT-IP ontvanger voor DVB-S2 icm een satellietschotel aan te schaffen.
Voordeel: veel meer gratis zenders, ook in HD.
Is wel minimaal 3 x duurder, maar veroorzaakt later geen kosten en je provider komt ook niet te weten wat je kijkt.
Reputatie 1
Morenoralfo, dat lijk me een goede optie. Heb je daar nog wat meer info over? Welk merk, links hoe het werkt etc.
Vast bedankt.
Reputatie 3
Badge +1
Ik gebruik sinds enkele maanden de FRITZ!WLAN Repeater DVB-C
icm de DVB-C programma's op de coaxkabel.

De FRITZ!WLAN Repeater DVB-C heeft twee tuners, ik kan dus tegelijkertijd
twee verschillende programma's via het netwerk(kabel) streamen, bijvoorbeeld
NPO 1 HD op de PC via vlc en Arte op het tablet via de AVM app.
Ook de radiostreams werken natuurlijk.

Bij de schoteloplossing heb ik zelf nog geen definitieve keuze gemaakt,
komt misschien als Telfort met analoog/DVB-C definitief stopt.
Dan zijn de prijzen ook wat gezakt, hoop ik.
Reputatie 1
Bedankt. Ik ga daar eens naar kijken.
Reputatie 1
Nog een aanvulling op de info: als je oude propositie hebt, dus met de Amino 140 dan heb je wel Interactieve TV op je TV. Dat lijkt misschien vanzelfsprekend, maar voor nieuwe Telfort klanten voor TV (in dit geval klanten die dus bv, al Internet hadden via Telfort) is het allemaal abracadabra.
En misschien is het ook handig om te vermelden dat het opnemen pakket voor alle klanten werkt.
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Bedankt voor jullie reacties. :)

@libralion,

Interactieve TV is beschikbaar bij beide propositie's. Bij de oude propositie is het echter alleen beschikbaar op de Amino TV-ontvanger en online via een tablet. Bij de nieuwe propositie is het beschikbaar op alle platformen.
Het opnemen pakket is extra dienst en zit niet standaard bij het abonnement. Alle klanten kunnen hier natuurlijk wel gebruik van maken.

Stephen
Reputatie 1
Beste Stephen,

Ik ben aangenaam verrast door het opzetje dat de verschillen van de twee vormen van abonnementen eens goed begrijpelijk op een rijtje zet. Nu valt bij mij ook het kwartje wat de verschillen betreft en ook wat de toekomstige strategie van het aanbod is van Telfort. Immers het aanbod van vóór 5 januari was toen heilig en nu zowaar plotseling niet meer. Ik begrijp best dat het voor Telfort voordelen ZAL opleveren en voor de klant voordelen KAN opleveren. Ik zit niet te wachten op analoge tv want wat mij betreft ligt dat tijdperk al lang achter mij, ik ben meer gediend met snel en betrouwbaar internet en een perfect tv beeld. Om snel en betrouwbaar internet te realiseren staat bij mij het meegeleverde sitecom wlr 4004 routertje al lang in de kast en heb een sitecom wlr 7000 gekocht. En om een perfect of beter tv beeld op mijn 4k tv te krijgen wil ik best af van de Amino dingen wat die zijn "het" echt niet.
Dus vraag 1. is waarom klanten die als eersten op glasvezel zijn overgestapt bij Telfort (voor 5 jan), nu opnieuw bij overgang een nieuw jaarcontract moeten afsluiten.
En vraag 2. is of er een verschil, en dan met name vooruitgang in beeldkwaliteit is, tussen de Amino dingen en de nieuwe Arcadyan tv ontvangers.

Gaarne je reactie.
Gérard
Reputatie 2
Het klopt dat "Het opnemen pakket is extra dienst en zit niet standaard bij het abonnement" maar dat hoeft niet te gelden voor Amino M540 gebruiks die nog lokaal gratis opnemen.

@GePe Er zit niet echt een verschil tussen beide ontvangers (kan voor iedereen weer anders zijn) en de streams zijn ook hetzelfde maar niet op dezelfde positie.
Voorbeeld de beeldkwaliteit bij het Amino platform bij de zenders 1 tm 10 (HD 13 Mbit) is 100% beter dan bij het nieuwe pakket. Want daar zit op 1 tm 10 een SD versie van 3 Mbit.

Wil je HD kijken in het nieuwe pakket dan heb je twee opties 701 tm 710 (7 Mbit) en 660 tm 670 (13 Mbit)

Bij opnamepakket zitten ook nog enkele verschillen.
EPG oude pakket 7 dagen vooruit + nog handmatig blokken van max 5 uur (handig bij sportwedstrijden omdat deze in de EPG tot 5 delen wordt opgesplitst) en verder opnames dagelijks / wekelijks in te plannen.
Nieuwe pakket alleen EPG 2,5 - 3 dagen en nog serie opnemen maar verder geen van bovenstaande mogelijkheden.
Reputatie 8
Badge +16
@GePe,

Ik ben blij dat je aangenaam verrast bent door dit topic.

Het abonnement dat na 5 januari 2015 is een totaal nieuw abonnement en wordt via een andere leverstraat aangeboden. Vandaar dat klanten die overstappen naar dit nieuwe abonnement een nieuw jaarcontract aangaan. Klanten die van het oude abonnement naar het nieuwe abonnement overstappen hoeven geen activatiekosten te betalen.

Ik zie dat Hans_ jouw tweede vraag het beste heeft beantwoord!

@Hans_,

Bedankt! :D

Stephen
Reputatie 1
@GePe,

Ik ben blij dat je aangenaam verrast bent door dit topic.

Het abonnement dat na 5 januari 2015 is een totaal nieuw abonnement en wordt via een andere leverstraat aangeboden. Vandaar dat klanten die overstappen naar dit nieuwe abonnement een nieuw jaarcontract aangaan. Klanten die van het oude abonnement naar het nieuwe abonnement overstappen hoeven geen aansluitkosten te betalen.

Ik zie dat Hans_ jouw tweede vraag het beste heeft beantwoord!

Dank voor de reacties.

@Hans_,

Bedankt! :D

Stephen
Reputatie 1
Dank voor de reacties.
Badge
Hallo

Ik woon in Leiden en door omstandigheden is mijn oude glasvezel abonnement afgesloten , nu probeerde ik een nieuw glasvezel abonnement te nemen. Nu blijkt dat het nieuwe abonnement niet leverbaar is op mijn adres en het oude abonnement is niet meer te verkrijgen. Nu voor de tijd maar gewoon internet besteld. Vanaf wanneer is het mogelijk wel dit nieuwe abonnement te krijgen . Postcode is 2315HB
Wil nl graag weer gebruik maken van glasvezel.
Reputatie 8
Badge +16
@ErwinvdM,

Vervelend om dit te vernemen. Kun je mij in een privébericht jouw huisnummer kenbaar maken? Na ontvangst ga ik het een en ander voor je uitzoeken.

Stephen
Jammer om dit te horen, ik had voor Telfort gekozen om de combinatie met analoog, heb helemaal geen behoefte aan hd in de slaapkamer. Deze richting betekent dus dat ik weinig meer hoef te verwachten qua ontwikkelingen (app en andere) toch maar eens naar een andere partij op zoek.
Reputatie 2
Is nu alleen het analoge signaal niet meer beschikbaar bij een nieuw abonnement? Hoe zit het dan met het DIGITALE signaal via de coaxkabel dat via de dvb-c-ontvanger te bekijken valt?

Dat vind ik namelijk nog altijd stukken betrouwbaarder dan IPTV (waarbij bij mij nog wel eens haperingen optreden in combinatie met de draadloze verbindingsset). Het verschil tussen IPTV en digitale tv via coax vind ik trouwens nauwelijks zichtbaar.
Reputatie 8
Badge +19
Is nu alleen het analoge signaal niet meer beschikbaar bij een nieuw abonnement? Hoe zit het dan met het DIGITALE signaal via de coaxkabel dat via de dvb-c-ontvanger te bekijken valt?

Beide zijn in het nieuwe abonnement niet meer beschikbaar... 😉
Reputatie 2

Beide zijn in het nieuwe abonnement niet meer beschikbaar... ;)

Dank voor je reactie @Enterprise. Ik weet wat me NIET te doen staat; niet overstappen in elk geval. Dit is geen verbetering. Ik snap ook niet dat Telfort ontkent dat analoog eruit gaat, want door alleen abonnementen zonder coax aan te bieden ben je tv via de kabel wel degelijk aan het uitfaseren. Het zal wel duur zijn, tv aanbieden via meer kanalen. Bovendien gaat het wel eens mis -- na uitgebreid onderzoek bij mij thuis en bij de patchkast van mijn appartementencomplex dat vele uren heeft geduurd constateerde Reggefiber dat analoge tv in de centrale niet was aangezet.

Maar ik houd niet zo van die vernieuwingsdrang. Gooi niets weg tot het nieuwe ook echt beter blijkt te zijn.
Ik ben ook overgestapt (genomen zeg maar 😉 ) van Lijbrandt naar Telfort.
En echt: alles werkt als een tierelier, geen enkel technisch probleem, wat dat helemaal tevreden.

Alleen.... die zender indeling :(
Met mijn vorige (Lijbrandt) abonnement keek en luisterde ik vaak naar 192TV, maar die zit niet in het pakket.
Wat er wel in zit:
El Jazeera (wat moet ik ermee...)
Hollandse meiden (wat een bagger)
TRT en Eurostar (Turkije, zonder ondertiteling, dus heb ik niks aan)

En veel meer kanalen waar ik niet op zit te wachten, vnl. omdat ze buitenlands zijn, terwijl ik voor leuke nederlandse zenders een extra abonnement moet nemen.

Kan hier niet iets aan gedaan worden?
Reputatie 1
Badge
Dat beschikbaar op alle platformen is niet correct.
Waar zijn de app's voor windows phone en windows tablets.
We wachten en wachten en wachten, het is blijkbaar erg moeilijk om iets te programeren.
Nu met windows 10 op komst, het duurt nog maar een ruime week, wordt het wel eens tijd.
Reputatie 2
Dat beschikbaar op alle platformen is niet correct.
Waar zijn de app's voor windows phone en windows tablets.
...
Nu met windows 10 op komst, het duurt nog maar een ruime week, wordt het wel eens tijd.

Dat gaat niet gebeuren, durf ik wel te zeggen. Mij lijkt dat de koper van een Windows Phone of tablet een grote vergissing heeft begaan. Met een marktaandeel van minder dan 3 procent zou ik er niet op rekenen dat het ontwikkelen van apps voor dat OS veel prioriteit krijgt. Of dat er uberhaupt ooit een versie voor Windows Phone komt. Microsoft zelf gelooft er ook al niet meer in en ontwikkelt nu al veel apps voor android.

Zelf snap ik helemaal niet waarom mensen ooit hebben gekozen voor een telefoon met Windows. Waarom kiezen voor een derde OS, terwijl er al twee uitstekende alternatieven bestaan die inmiddels een de facto standaard zijn?

(Overigens wordt in de infomercial met platformen duidelijk bedoeld: soorten apparaten. Dat kun je zien aan de opsomming die volgt: "zoals de smartphone, tablet en de PC of laptop").

Sando
Reputatie 8
Badge +19
Voor Windows 10 is volgens mij juist nu wel een app en platform in ontwikkeling omdat W10 cross-platform is.
Voorheen had je aparte versies nodig voor phone en RT op tablets die per OS te weinig marktaandeel hadden.
Maar nu is er dus 1 Windows-versie voor vrijwel alle apparaten, als het ooit zinvol is geweest om een app te ontwikkelen voor Windows dan is het nu wel...
Reputatie 2
Voor Windows 10 is volgens mij juist nu wel een app en platform in ontwikkeling omdat W10 cross-platform is.
Voorheen had je aparte versies nodig voor phone en RT op tablets die per OS te weinig marktaandeel hadden.
Maar nu is er dus 1 Windows-versie voor vrijwel alle apparaten, als het ooit zinvol is geweest om een app te ontwikkelen voor Windows dan is het nu wel...

Dat klinkt niet onlogisch, maar we moeten nog maar eens zien hoe populair apps voor Windows 10 worden. En of die claim van cross-platform in de praktijk standhoudt. Op mijn Windows 8.1 desktop gebruik ik nu ook al nauwelijks apps. De Windows Store bevat voornamelijk apps met een lompe interface, terwijl ik bijvoorbeeld video's prima in mijn browser kan bekijken. (Ik maak dus expliciet het onderscheid tussen apps en applicaties; de eerste zijn schermvullend en komen uit de Windows store. Idioot overigens om apps in een multitasking OS schermvullend te maken op een desktop -- dat is een stap terug in de tijd van twintig jaar).
Het is natuurlijk een handige zet van MS om Windows 10 gratis te maken voor veel gebruikers -- zo houd je de klant in de greep. Ik zal voorlopig niet overstappen.
Ik hóóp ook eerlijk gezegd dat de Windows Phone ten onder zal gaan. Er zit geen enkele visie achter behalve marktaandeel behalen. MS beweert dat er nu al miljoenen gebruiker zijn van W10; ik beweer dat het er NUL zijn -- W10 is nog niet uit.