[Uitleg] Port forwarding instellen op een Experia Box V8

• 20 augustus 2015
  • 8 reacties
  • 20069 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +17
Login op de modem op http://192.168.2.254
(standaard wachtwoord = 1234
dan daarna meteen wijzigen in een eigen wachtwoord)

Je krijgt dan het volgende scherm:

Klik op DATA

Kies NAT en dan “Port Mapping”

Klik op het icoontje onder “Configure”
Vul dat onder “LAN IP” het IPadres in waar het IP verkeer naar toe moet,
bij “LAN Port” vul je de poort in waarom het gaat
en bij “Public Port” vul je (meestal hetzelfde) poortnummer in en vink “enable” aan.

(het voorbeeld geeft toegang tot poort 25, dit is SMTP verkeer voor een mailserver)

Klik daarna op het icoontje onder “Configure”

Nu is alles gereed voor port forwarding op poort 25 naar IPadres 192.168.2.100.

8 reacties

dus bij lan ip vul ik het ip adres van de buiten camera in en de poorten geef 25 in en dan kan ik ook bijvoorbeeld in belgie mijn beelden bekijken
Hallo,

Ik heb momenteel mijn Experiabox V8 in bridge-mode gezet. LAN1 -> WAN in TP-Link router. Port forwarding juist geconfigureerd in de TP-Link router. Portforwarding werkt juist op poort 21 voor FTP naar mijn NAS. Poort 80 werkt ook, maar bij het testen van overige poorten die ik forward (bijvoorbeeld poort: 5000-5020) blijven helaas dicht bij beide protocol UDP en TCP, Windows firewall en Firewall in router uitzetten haalt niets uit.

Mijn PC en NAS hebben een statisch IPadres

NAT (soft- en hardware) staat op enable in de router

Iemand enig idee welke setting ik over het hoofd zie?
Kunnen de poorten door mijn Telfort geblocked worden?
Badge
Mooie tutorial, kan erg handig zijn mits je weet wat je doet!
Ik heb de v8 hij ziet mijn bekabelde camera niet wat kan dat zijn. Op mijn onder router wel. Hoe dit?
Badge
Je kan kijken naar alternatieven zoals
- xperiabox in bridge modus zetten, https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/arcadyan-experia-modem-bridge-modus-34616/index1.html
- Of de xperiabox middels DMZ laten verwijzen naar een statisch uigedeeld ip adres van je WHS.
Helaas werkt portforwarding in combinatie met de WHS 2011 webserver niet goed. Na een tijdje is de webserver niet meer bereikbaar vanuit extern. Een reboot van het modem is dan nodig om de server weer bereikbaar te maken.
Iemand hier een oplossing voor?
Reputatie 1
Badge
Battelfield 4

Als je op de PC speelt, open dan de volgende poorten op je verbinding:

TCP: 80, 443, 9988, 17502, 20000-20100, 22990, 42127

UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300
Reputatie 4
Badge +3
Ha Kees-Jan!

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit uit te schrijven. Ik verwacht dat er veel andere forumgebruikers baat bij hebben! 🙂

Reageer