tweede telefoonstekker aansluiting; welke mogelijkheden??

• 14 oktober 2012
  • 1 reactie
  • 2245 keer bekeken

Badge
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort ITV besteld van Telfort. Ik wil graag een vaste netwerkkabel laten lopen van de modem naar de tweede ITV ontvanger in de slaapkamer (1ste verdieping) maar hiervoor moet ik eerst boren, laminaat weghalen etc. 

Maar ik heb ook nog een ongebruikte tweede telefoonstekker aansluiting in de slaapkamer. Ik vroeg mij nu af of het mogelijk is om hiervan gebruik te maken met als uiteindelijk doel een netwerkkabel naar de ITV in mijn slaapkamer. Is dit mogelijk??

Ik wil geen draadloze verbinding via het stopcontact, dan ga ik nog liever boren etc.

groeten

1 reactie

Reputatie 8
Badge +16
Een telefoonkabel is geen netwerkkabel. Dus die tweede aansluiting kun je vermoedelijk niet gebruiken. Als de telefoonkabel netjes door een PVC-pijp loopt, kun je natuurlijk wel proberen een utp-kabel vanuit de meterkast naar boven te trekken... en dan boven afmonteren op een rj45 contactdoos.

Wellicht ten overvloede... ik neem aan dat de telfoonkabel naar boven niet meer (als aftakking) aangesloten is op het isra-punt. Want daarmee kun je storingen krijgen.

Reageer