beantwoord

Twee afzonderlijke internetaansluitingen op één adres mogelijk?

• 29 maart 2017
  • 7 reacties
  • 4084 keer bekeken

Momenteel woon ik thuis bij mijn ouders. Er is één modem waaraan drie computers verbonden zijn, plus een aantal apparaten die af en toe wifi gebruikt.
Nu gebruikt één van mijn ouders vaak het leeuwendeel van de bandbreedte waardoor mijn internet irritant traag wordt. Ik moet voor mijn studie best veel op internet doen en ik wil af en toe ook wel eens youtube kijken zonder dat hij steeds moet laden, laden en nog eens laden.
Kan ik op hetzelfde adres een eigen abonnement afsluiten, met eigen modem of router of hoe dat ook werkt, zodat ik dit probleem kan omzeilen? Dus een internetverbinding waar alleen ik gebruik van kan maken.
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 8 april 2017, 10:24

Hoi,

Als dit inhoudt dat de tweede voorziening los staat van de eerste, weet ik genoeg. Ik weet alleen niet of we nog een tweede aderpaar hebben. Hoe kan ik daar achter komen?

Ik ga er van uit dat Michael dat voor je uitgezocht heeft.
De opmerking "niet de enige bewoner' te zijn" zorgt ervoor dat er aan 2e aansluiting geleverd wordt naast de bestaande. Als er geen 2e aderpaar is kan er geen 2e verbinding geleverd worden.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Ik neem aan dat het een ADSL-verbinding betreft..?
In theorie is het mogelijk als er twee aderparen zijn aangesloten tussen het ISRA-punt (de hoofdaansluiting) en de straatkast cq. centrale.
De verbinding van je ouders wordt geleverd over het eerste aderpaar en jouw verbinding (wel op jouw naam..!) zou dan over het tweede aderpaar geleverd kunnen worden.
Of Telfort dit echter op deze wijze wil leveren... dat kunnen zij beantwoorden voor je..
Reputatie 8
Badge +2
Hi Jolynn,

Bedankt voor het aanmaken van een topic!

Het is best mogelijk om, in theorie, twee internetverbindingen aan te vragen op één adres. Inderdaad, op twee verschillende aderparen. Aangezien ik me goed kan voorstellen dat je graag de volledige bandbreedte wilt benutten, lijkt me dat ook een prima optie. Als je je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht stuurt, dan ga ik voor je kijken naar de precieze mogelijkheden in jouw situatie.

Hoor graag van je.

@Enterprise,

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Jolynn,

Dank voor je bericht.

Je kunt een aanvraag doen op het adres dat je doorgaf. Belangrijk is dat daarbij aangeeft 'niet de enige bewoner' te zijn. Anders wordt de al bestaande verbinding eraf gegooid.

Weet je zo voldoende?
Hoi,

Als dit inhoudt dat de tweede voorziening los staat van de eerste, weet ik genoeg. Ik weet alleen niet of we nog een tweede aderpaar hebben. Hoe kan ik daar achter komen?
Hoi,

Ik ga er van uit dat Michael dat voor je uitgezocht heeft.
De opmerking "niet de enige bewoner' te zijn" zorgt ervoor dat er aan 2e aansluiting geleverd wordt naast de bestaande. Als er geen 2e aderpaar is kan er geen 2e verbinding geleverd worden.
Reputatie 8
Feitelijk alleen via achterliggende informatie van KPN.
Standaard gelden er altijd 2 aderparen die ooit eerder voor een "telefoon"-connectie zijn aangelegd.
Voor het geval er ééntje een storing gaat vertonen, is er dan nog een reservelijn.

Het zou kunnen natuurlijk dat er één lijntje het ooit heeft begeven, en er "standaard" dan maar op het "reserve" aderpaar is overgegaan. Kun je eventueel controleren bij het ISRA-punt.
Als de bestaande connectie op "blauw/rood" is aangesloten, staat wellicht het andere aderpaar (oranje/wit) nog steeds als reserve.
Bedankt! Ik ga nog even uitzoeken wat de volgende stappen zijn, maar alvast bedankt voor alle info.

Reageer