beantwoord

TV reageert traag, internet *dus ook tv) valt soms uit

• 4 maart 2019
  • 3 reacties
  • 86 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb tv/bellen/internet via Telfort. Behalve een tv kijk ik ook films via mijn externe (minix) box. Zodra ik films kijk (stream) merk ik dat mijn internet het niet altijd aankan. De helpdeskmedewerker gaf aan dat het aan de dsl-kabel ligt, daar zag ze een soort storing.

Ook mijn (witte) afstandbediening werkt niet heel goed meer. Hard/zacht en mute werken helemaal niet, Interactieve tv, duurt tegenwoordig langer als ik een serie/film wil terugkijken.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 maart 2019, 15:42

Dat zou kunnen inderdaad. Zo werkt de WiFi namelijk wel. Als je bijvoorbeeld met drie apparaten gebruik maakt van de WiFi stuurt apparaat 1 een signaal, vervolgens apparaat 2 enz. Pas als jouw router alle signalen heeft ontvangen zijn hij weer per apparaat reageren. Dus ze komen in een soort wachtrij.

Heb je alle tips over de WiFi als eens doorgenomen? Wat je ook kan doen, is alle apparaten die gebruik maken van de WiFi eens loskoppelen om vervolgens 1 voor 1 met ruime tussenpozen weer toe te voegen. Is er dan een apparaat waar het mis gaat?

Ik heb in ieder geval jouw lijn nog even doorgemeten. Daar zijn geen bijzonderheden in te vinden. Deze ziet er goed uit. Daardoor lijkt het inderdaad in de WiFi te zitten.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Dees123, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je problemen hebt met het streamen van films. Dit doe je via een externe box en dat gaat over de WiFi?

Je hebt hier al contact over gehad en ik begrijp en mijn collega heeft je aangeraden om de DSL-kabel te vervangen. Heb je daar al de mogelijkheid toe gehad?

Ook wil ik nog graag eens jouw verbinding doormeten. Ik heb hiervoor echter nog niet de juiste gegevens. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van jouw postcode + huisnummer, naam van de contractant en geboortedatum? Wil je een reactie achterlaten als je dat gedaan hebt? Dan ga ik aan de slag. Ik zal je dan ook gelijk een nieuwe afstandsbediening sturen.
Reputatie 1
Hallo Bart, bedankt voor je antwoord!. Ik heb mijn gegevens aangevuld.

Ik ga inderdaad nog een nieuwe dls-kabel aanschaffen. De externe box gaat inderdaad over de wifi. Ik denk dat hier het probleem inzit, teveel apparaten op één netwerk.
Reputatie 8
Badge +11
Dat zou kunnen inderdaad. Zo werkt de WiFi namelijk wel. Als je bijvoorbeeld met drie apparaten gebruik maakt van de WiFi stuurt apparaat 1 een signaal, vervolgens apparaat 2 enz. Pas als jouw router alle signalen heeft ontvangen zijn hij weer per apparaat reageren. Dus ze komen in een soort wachtrij.

Heb je alle tips over de WiFi als eens doorgenomen? Wat je ook kan doen, is alle apparaten die gebruik maken van de WiFi eens loskoppelen om vervolgens 1 voor 1 met ruime tussenpozen weer toe te voegen. Is er dan een apparaat waar het mis gaat?

Ik heb in ieder geval jouw lijn nog even doorgemeten. Daar zijn geen bijzonderheden in te vinden. Deze ziet er goed uit. Daardoor lijkt het inderdaad in de WiFi te zitten.

Reageer