Tv ontvanger kapot?

Sinds ik bij Telfort zit heb ik vaak problemen met internet. Het valt wel 3x per dag uit en dan moet ik de modum weer opnieuw aan en uit doen. Nu is het zo dat mijn TV niet meer werkt. Er staat op het scherm van mijn tv dat ik verbinding moet maken met de tv ontvanger. Dit doe ik elke keer maar de ontvanger zelf doet het niet. Als ik de boel aan en uit doe komt er 880 in het scherm van de tv ontvanger en daarna 3 streepje waarvan de laatste knippert. Het scherm waarin je ziet dat hij aan het laden is blijft staan en de tv doet verder niks. Ik kan met de witte afstandsbediening ook niet in het menu komen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen van de tv ontvanger. Ook heb ik de stekkers uit het stopcontact gehad, de boel gereset, power aan en uit, de handleiding erbij gehaald en gekeken of de stekkers overal wel goed in zitten.

Ik heb nu inmiddels al 6 weken geen tv kunnen kijken hierdoor en na zelf van alles te hebben geprobeerd - en jullie forum afgespeurd te hebben - ben ik er wel klaar mee.

Hopelijk kunnen jullie mij snel helpen en een nieuwe tv ontvanger toesturen oid.

Vriendelijke groet,
Lotte

8 reacties

Reputatie 8
Problemen met internet, heeft betrekking op alles wat je erachter gebruikt.
Dus internetverbinding met een PC, TV en telefoon.

In eerste instantie zou je moeten zorgen voor een strakke verbinding tussen ISRA-punt en modem/router.
Als dat optimaal is geregeld, zijn de problemen na reset van de apparaten met samenhangende diensten meestal ook opgelost.

Indien de modem/router direct achter het ISRA-punt in de meterkast hangt,
vervang het DSL-kabeltje, maximaal 50 cm.

Indien je de modem/router op een andere punt in huis hebt aangesloten, met binnenshuis een verlengde telefoonkabel (door PVC leiding), worden speciale eisen gesteld aan de bekabeling, wat standaard meestal NIET door mensen wordt gebruikt, waardoor storing zich erg gemakkelijk voordoet.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoofdaansluiting-vinden.htm

Hoe is de situatie bij je thuis?
Bedankt voor je reactie Babylonia:)!
Ik heb in de woonkamer een wandcontactloos. De modem staat hier naast.
De modem zelf doet het wel. het lampje bij TV kleurt ook gewoon groen/geel. Alleen valt internet dus wel regelmatig uit.

Voor nu zit ik meer met het tv probleem aangezien ik helemaal geen tv meer kan kijken. Het is de zwarte tv ontvanger die niet meer functioneert.
Reputatie 8
Bloem90 schreef:

Ik heb in de woonkamer een wandcontactloos. De modem staat hier naast.

Maar kun je meer info geven of dat dan een "doorlus" vanuit de eigenlijke telefoon hoofd-aansluiting is, of werkelijk het punt waar de "buitenkabel" van KPN bij je in huis binnenkomt?

Als het een vierkant contactdoosje is, is het meestal doorgetrokken vanuit een ander punt.

Omdat je zowel internet-problemen hebt als met TV wat eraan is gerelateerd, zoals aangegeven eerst zorgen voor optimale connectie. Vandaar mijn vragen.
Dit is hem
Reputatie 8
Kun je dat dekseltje en het "varkenssnuitje" er eens afschroeven.
Verder nog het metalen frame wat erachter zit, met de buitenste schroeven "wat vast tegen de muur" zit, zodat je de hele mikmak een beetje naar voren uit de muur kunt halen / kantelen.
En dan nog eens enkele foto's van:
- Zo duidelijk mogelijk de bekabeling die erachter zit
- De contacten van het varkenssnuitje (die zijn vaak vervuild en/of gecorrodeerd).

Indien een duidelijk wat dikkere blauwe kabel 12-14 millimeter erachter, is dat een KPN buitenkabel.
Indien een grijze kabel circa 5-6 millimeter doorsnede, gaat het om een doorgetrokken binnenkabel.

Reputatie 8

OK, Het laat de binnenkomst zien van de KPN-hoofdkabel. (Dikke blauwe kabel).

Feitelijk zijn die twee draadjes vanuit de kabel naar de schroefjes toe, de actieve aansluiting.
In dit geval wat groenig/grijs en zwart draadje. (Of is het vuil ??)
Dat blauwe draadje op het 4e schroefje wat van daaruit weer is doorgekoppeld naar een contact onder van het varkenssnuitje, kun je beter helemaal losschroeven en weghalen. Dat heeft geen functie.

Verder zijn die contacten toch behoorlijk vervuild. En naar ik vermoed ook wat gecorrodeerd.

Ik weet niet of je "contactspray" in huis hebt. Maar met een penseeltje gedrenkt met wat contactspray, kun je die verende lipjes van het varkenssnuitje waar de pinnetjes ingaan van een telefoonstekker flink deppen. Ook de pinnetjes van de stekker zelf behandelen.

Verder de schroefjes van die twee draadjes even loshalen, contacten ervan deppen, en de uiteinden van die twee losgehaalde draadjes ook. Ik zou ze niet opnieuw strippen, want het zijn maar korte draadjes.

Zorg dat alles goed is schoongemaakt.
(Met een stofzuiger die losse steenjes en gruis uit dat muurgedeelte van de contactdoos).
Dan zet je het zaakje weer in elkaar.

Verder het DSL-kabeltje tussen telefoonstekker, en de modem/router uitwisselen voor een ander exemplaar. (Zo kort mogelijk ---> 50-80 cm en eveneens rond).

Als laatste een volledige reset voor zowel modem/router als TV-ontvanger + opnieuw inladen van software TV-ontvanger.

Simpel uitgelegd:
Modem: Druk met een puntig voorwerp (omgevouwen paperclip) 10-20 seconden in het reset-gaatje achter in de modem, totdat de lampjes verspringen en je een klik hoort. Laat dan de reset los.
TV-ontvanger: deze aanwijzingen elders op de website

Alternatieve methode uitgebreid uitgelegd en waar rekening mee te houden, onderdelen A - B - C
https://forum.telfort.nl/internet-267/storing-itv-internet-wifi-58042/index1.html#post502891

Wat levert dat op?

Reageer