beantwoord

TV kijken via internet vanuit buitenland

• 4 september 2019
  • 23 reacties
  • 393 keer bekeken

Reputatie 1
Zou graag zo simpel mogelijk met laptop vanuit Frankrijk via internet toegang tot mijn eigen V10 modem/router krijgen zodat ik TV kan kijken. Heb een poort geopend ( UDP) volgens instructie en mijn tv box een vast IP adres gegeven in combinatie met mac adres. Maar als ik via programmatje mijn poorten laat controleren krijg ik de mededeling dat allen gesloten zijn. Heb Mcafee firewall (Livesave). Houdt deze de poort gesloten?"
icon

Beste antwoord door CO49 11 september 2019, 00:39

Hallo Alexandra en Enterprise,
Zit in Frankrijk en kan via de link TV kijken van Telfort. Dit is wat ik wilde. Geen moeilijke toestanden maar simpel via link kijken.
Nogmaals hartelijk dank voor alle uitleg en ondersteuning.
Vriendelijke groet,
CO 49
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Een beetje vaag wat je aan het doen bent, maar...

Heb Mcafee firewall (Livesave). Houdt deze de poort gesloten?"
Dat zou best kunnen. Maar dat kun je toch zelf controleren?
(Kijk de instellingen na van McAfee of schakel die heel eventjes uit).
Reputatie 1
Hallo Babylonia,
Hartelijk dank voor je reactie. Kun je verduidelijkenj wat ik vaag doe? Ik heb de firewall uitgezet tijdens controle maar kreeg als reactie dat betreffende poort dicht zat . Het ligt niet aan de firewall is mijn conclusie. De instructie waar ik over schrijf heb ik uit eerdere antwoorden gehaald op vragen hier op het forum. Dus misschien de foute weg om te volgen. Groet, Co49
Reputatie 8
Badge +7
Ik begrijp de vraag ook niet @CO49 , IPTV kijken in het buitenland doe je via de app, wat heeft je modem daar mee van doen?
Hoe denk jij daarover @Babylonia ?
Reputatie 8
@CO49
Je hebt het over:

"laptop vanuit Frankrijk via internet toegang tot mijn eigen V10"
...
"Heb een poort geopend ( UDP) volgens instructie"

Hoe maak je vanuit Frankrijk connectie met je V10 ??
Met welke connectie gebruik je "UDP", met een tot nog toe niet benoemde en voor mij onbekende connectie-mogelijkheid? Zijn die instellingen gedaan in Frankrijk of in Nederland, of beide??

Je vraagstelling en navolgende reactie blijft nog steeds hangen bij vage omschrijvingen met wat je bedoelt. Daar kan ik niets mee.
Mocht je eerdere antwoorden zelf hebben opgezocht, dan is het handig als je de hyperlinks naar de onderwerpen die daar betrekking op hebben, meteen in je eigen reactie op te nemen.
Reputatie 8
Badge +9
[...] IPTV kijken in het buitenland doe je via de app, wat heeft je modem daar mee van doen?
De VPN-server van je eigen modem gebruiken bijvoorbeeld..?
Ik doe dat zelf ook als ik in het buitenland ben (ook buiten Europa).
Alle verbindingen die ik via bijvoorbeeld de hotel-wifi maak (dus ook Telfort iTV en vaste telefonie van Telfort) lopen dan via mijn eigen modem (en dus het Telfort IP-adres) thuis.
Ik kan daar dus gewoon TV kijken en bellen via mijn vaste telefoonnummer thuis.

Voor zover ik weet heeft de V10 deze 'ingebouwde' mogelijkheden echter niet en zal er op een andere manier een VPN met de V10 opgezet moeten worden (als dat al mogelijk is...).
Reputatie 1
Goeden avond Enterprise, dank voor het reageren.
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Volgens mij heeft de experia V10 van telfort voor glasvezel die VPN server nl. bij Poort forwarding /aplication services. daar staat in de app groep VPN als keuze mogelijkheid naast spelletjes/audio/video/app/servers wat je kunt aanvinken.

Enterprise kan je mij vertellen of ik de juiste procedure heb gevolgd nl:
Poort forwarding IPv4 > kiezen voor VPN > maak nieuwe appnaam > Open VPN Dit alles onder het kopje " Application configuration" > Toepassen en er ontstond een nieuwe appnaam nl OpenVPN onder poort forwardingen.
Hierna weer op IPv4 geklikt weer op maak nieuwe regel bij OpenVPN waarna ik UDP met poortnummer heb aangemaakt deze staat genoemd als ik OpenVPN aanklik bij de "app namen"
Ik heb daarna een vast Ipadres gegeven aan mijn itv box met mac naam die ik via ipconfig had getraceerd. Ik heb het ipadres aangehouden die de DHCP server aan mijn ITV box heeft toegekend.
Nu hoopte ik dat de poort open ging staan maar en dat ik zo vanuit Frankrijk bij mijn ITV box kon komen op de laptop.
Maar ik doe blijkbaar toch iets verkeerd want die poort staat niet open.
Graag je advies
Ik had ook gelezen dat je ook toegang zou kunnen krijgen via UPnP maar hoe werkt dat dan en is dat simpeler? Onder instellingen staat bij mijn V10 nl ook UPnP IGD ( rij waar ook Poort forwarding IPv4 staat)
Voorwaarde is dat de itv box dan ook UPnP moet hebben. Buiten het feit dat het van het merk Arris is en er een mac adres op staat kan ik niet achterhalen of het met UPnP is uitgerust en is dat hetzelfde als de UPnP IGD die in de lijst staat.
Bij voorbaat dank en prettige avond
CO49
Reputatie 8
Badge +9
Sorry, maar ik kan je weinig vertellen over de V10 en al helemaal niet over functies zoals VPN op deze modem want ik gebruik al lang geen provider-modems meer.
Ik heb niet voor niets een Fritzbox aangeschaft... 😉

Of VPN voor jouw doel al dan niet werkend te krijgen is op de V10 zal @Babylonia je wel kunnen vertellen.
Reputatie 8
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Volgens mij heeft de experia V10 van telfort voor glasvezel die VPN server nl. bij Poort forwarding /aplication services. daar staat in de app groep VPN als keuze mogelijkheid naast spelletjes/audio/video/app/servers wat je kunt aanvinken.
Dat zijn alleen maar voorgedefinieerde instellingen voor port forwarding naar services voor achterliggende apparaten. (Zoals o.a. bekende spelletjes voor game consoles en/of PC).
Zodat je die gemakkelijk direct kunt kiezen en niet hoeft op te zoeken welke poorten erbij horen.
Maar een Experia Box V10 heeft geenszins zelf een VPN-server aan boord.

Overigens voor services die een router zelf heeft ingebouwd (zoals een VPN-server),
daar zijn helemaal geen port forwarding instellingen voor nodig.
Want een router is niet een achterliggend apparaat "achter" de router.

Tenzij twee routers in een NAT achter NAT opstelling.
Waarbij in de eerste router port forwarding wordt ingesteld naar de tweede router. Heeft die tweede router een VPN-server, hoeft van daaruit geen verdere port forwarding worden ingesteld.
Je hebt helemaal geen verbinding met je thuisnetwerk meer nodig om binnen de EU via de iTV app televisie te kijken.
Ja, er zijn een paar zenders die buitenshuis (ook in Nederland zelf) niet gekeken kunnen worden maar alle zenders die buitenshuis te kijken zijn zijn dat ook vanuit Frankrijk of een ander land binnen de EU.
Reputatie 8
Badge +9
Je hebt helemaal geen verbinding met je thuisnetwerk meer nodig om binnen de EU via de iTV app televisie te kijken.
Ik lees dat het om kijken met een laptop gaat maar dat kan tegenwoordig ook.
Ik heb die VPN o.a. op de modem om van buiten Europa te kunnen kijken en via de DECT in de modem via mijn vaste Telfort nummer te kunnen bellen vanuit zone 2.
Reputatie 1
Heren Hartelijk dank voor alle informatie. Babylonie, JanD ,Wjb en Enterprice het is mij duidelijk met de V10 gaat het mij niet lukken en zal de App gebruiken.
Vriendelijke groet, CO49
Dit item kan wat mij betreft afgesloten worden
Reputatie 8
Badge +9
Heren Hartelijk dank voor alle informatie. Babylonie, JanD ,Wjb en Enterprice het is mij duidelijk met de V10 gaat het mij niet lukken en zal de App gebruiken.
Vriendelijke groet, CO49
Dit item kan wat mij betreft afgesloten worden

Graag gedaan, maar zoals gezegd kan je nu in het buitenland ook via https://telfort.interactievetv.nl/ op je Windows laptop naar TV kijken, zo is mij pas verzekerd door een Telfort medewerker.
Je hebt natuurlijk wel een wifiverbinding nodig op je locatie of via tethering met je mobiele telefoon.
Reputatie 8
Dat klopt. Maar daar wil wel eens ooit de klad in zijn in het achterliggende systeem van KPN/Telfort.
Is laatst een keer gebleken bij een bericht op het forum bij iemand die in Italië of daar ergens op vakantie was. Dan is het altijd handig als je daarnaast een uitwijkmogelijkheid hebt via VPN.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @CO49, ik zie dat je al geholpen bent en je vraag al beantwoord is, dat is fijn 🙂 Ik voeg er alleen graag nog aan toe dat wat Enterprise aangeeft klopt. Je kan zowel de app gebruiken als de website, om binnen Europa online tv te kijken. Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten!
Reputatie 1
Hallo Alexandra, Dank voor je aanvulling alleen snap ik niet wat je bedoelt met TV kijken via de website.
vriendelijke groet,
CO49
Reputatie 8
Badge +9
Hallo Alexandra, Dank voor je aanvulling alleen snap ik niet wat je bedoelt met TV kijken via de website.
vriendelijke groet,
CO49

Je wil toch met een (Windows?) laptop kijken..?
Daar kan je geen Android of iMAC iTV-online app op installeren, maar wel via de browser kijken.
Of heb je een Chromebook, met deze kan je wel de app installeren en kijken.

https://telfort.interactievetv.nl/
Reputatie 1
Hallo Enterprise,
Ik redeneer nog altijd met het kijken op een windows laptop vanuit Frankrijk en zover mijn informatie gaat is dat onmogelijk online anders dan met de app van android of imac, Zoals jij terecht opmerkt. Deze zijn niet op een windows laptop te downloaden. Ik heb geen chromebook maar hoopte dat er misschien nieuwe ontwikkelingen waren waar ik nog niet op de hoogte van was.
Vriendelijke groet, CO49
Reputatie 8
Badge +9
Hallo Enterprise,
Ik redeneer nog altijd met het kijken op een windows laptop vanuit Frankrijk en zover mijn informatie gaat is dat onmogelijk online anders dan met de app van android of imac, Zoals jij terecht opmerkt. Deze zijn niet op een windows laptop te downloaden. Ik heb geen chromebook maar hoopte dat er misschien nieuwe ontwikkelingen waren waar ik nog niet op de hoogte van was.
Vriendelijke groet, CO49

Zoals al eerder gezegd kan je sinds een poosje ook buitenshuis (en dus ook in de EU) op een Windows laptop naar iTV kijken via de website.
Klik op je laptop eens op de link die ik in eerdere reacties (nu al twee keer... 😉) heb geplaatst.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @CO49, het is precies zoals Enterprise aangeeft 🙂 Je kan gewoon de link gebruiken die hij al stuurde, dan kom je op de website om online televisie te kunnen kijken vanaf jouw laptop. We horen graag of het je daarmee is gelukt.
Reputatie 1
Zit in Frankrijk en kan via de link TV kijken van Telfort. Dit is wat ik wilde. Geen moeilijke toestanden maar simpel via link kijken.
Nogmaals hartelijk dank voor alle uitleg en ondersteuning.
Vriendelijke groet,
CO 49
Reputatie 1

Witte afstandsbediening

Online tv kijken als je thuis bent

Online tv kijken als je niet thuis bent

Het is niet mogelijk om buitenshuis via telfort.interactievetv.nl tv te kijken. Via de Interactieve TV app kan dat wel door in te loggen met je abonnementsnummer en pincode.
[h4]Download de iTV app[/h4]
Voor iOS
Dit is waardoor ik dacht dat online tv kijken niet mogelijk was in het buitenland
CO49
Reputatie 8
Badge +9
@CO49

Graag gedaan.
Het is begrijpelijk dat je dit dacht, de informatie op die pagina is verouderd.
@Alexandra - Telfort kan daar wel actie op ondernemen neem ik aan.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoe-werkt-online-tv-kijken.htm
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @CO49, graag gedaan, we helpen je hier graag! Ik ben blij dat het via de site gelukt is. En dank voor het signaal, ik zie inderdaad dat het niet goed op de site staat. Dit geef ik door, zodat het aangepast kan worden :)

@Enterprise Dankjewel voor je hulp en de link!

Reageer