Ter informatie, voor mensen die dat nog zouden willen proberen / overwegen?
Daar waar het beleid in het algemeen bij providers was om geen VOIP / SIP-gegevens te verstrekken (met name het gebrek voor het verstrekken van een SIP-wachtwoord).
Kon men die gegevens tot voor kort voor wat betreft Telfort nog met een trucje achterhalen uit o.a. de Experia Box V8 en ZyXEL modem/routers.
Een en ander zoals beschreven < HIER > (+ vervolgreacties), en < HIER >
KPN heeft inmiddels een vrij modem/router beleid, en tevens verstrekking van VOIP SIP-gegevens.
Bij Telfort is die verstrekking van die VOIP / SIP gegevens echter niet als zodanig verruimd.
(Loont niet meer voor de korte tijd dat Telfort nog als merk zal opereren).
In de voorbereidingen van de overgang van de “technische” samensmelting van Telfort als onderdeel binnen het KPN merk, worden een aantal achterliggende systemen en de mogelijke verschillen erin, meer en meer gelijk getrokken.
Onlangs is na “enkele” jaren dezelfde firmware gebruikt te zijn voor de Experia Box V8
er toch nog opnieuw een recente upgrade geweest naar Firmware versie: 02.00.141W4
Daarin is het SIP-wachtwoord nu kennelijk niet meer “onversleuteld” terug te lezen.
(Overeenkomstig zoals dat bij de “KPN” Experia Box V8 modellen al helemaal niet mogelijk was).
Dezer dagen kwam ik daar bij toeval achter met aanvullende testen en opnieuw een capture van die gegevens. Persoonlijk had ik die VOIP / SIP gegevens al uit eerdere captures in het verleden. Echter het trucje gaat dus niet op voor mensen die dat nu alsnog zouden willen proberen, als ze hun “oude” Telfort abonnement de komende maande laten doorlopen, en niet willen overstappen op een nieuw KPN abonnement (wat duurder zal uitvallen als men zelf voor die overstap kiest).