beantwoord

Trage verbinding in de avonduren

  • 11 februari 2013
  • 311 reacties
  • 50183 keer bekeken

Badge
@Telfort,

Het is toch enkele weken goed geweest, maar vanavond is het weer verschrikkelijk slecht. De internetsnelheid is ligt momenteel rond de 200 kB/s en TV kijken is onmogelijk door alle haperingen. Zoals gezegd is het goed geweest nadat de snelheid erg slecht is geweest zoals bij velen die zich hier op het forum hebben gemeld met snelheidsprobemen. Vorige week merkte ik al wat fluctuaties in de snelheid maar het was nog goed werkbaar. Nu dus niet meer.

Telfort los dit probleem nu eens voorgoed op!


Zie ook: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/download-snelheid-dramatisch-gedaald-31261/
icon

Beste antwoord door Hugo 22 februari 2013, 14:56

Ik heb de meerdere lopende topics samengevoegd. Erg vervelend dat jullie problemen ervaren met de doorvoersnelheid van jullie verbinding, mijn excuses daarvoor. Afgelopen en gisterennacht hebben er werkzaamheden plaatsgevonden aan een gedeelte van het netwerk waar het overgrote deel van de gebruikers hier in dit topic gebruik van maakt. Ik ben erg benieuwd hoe jullie verbinding verbinding nu presteert. Met name vanavond en dit weekend.

Diverse manieren om de snelheid van jouw verbinding te testen vind je hier: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/uitleg-snelheid-jouw-internetverbinding-testen-31772/

Hugo
Bekijk reactie

311 reacties

Performance problemen Internet en Vast bellen, diverse locatiesOpgelost20/02/2013

Nou ik geloof er geen ruk van....
Giel,

Eens. Echter ik betaal voor een dienst en als je die niet voldoende krijgt, dan mag je klagen en gecompenseerd worden. Als een TV niet werkt, ga je ook terug naar de winkel. Ik heb gezocht naar het formulier, maar kan het niet vinden. Dus als je een linkje voor me hebt, dan hou ik me aanbevolen.

Groeten,
Fred
Badge
ter onderbouwing bij deze even mijn speedtest resultaat :

http://www.speedtest.net/result/2526398045.png
Badge
Fred, 

Probeer het eens via deze link: http://goo.gl/TBzBd

Hier krijg je een aantal pull-down menu's met opties waar je uit kan kiezen, compensatie staat er niet specifiek tussen maar je komt al een eind 😉
@jaleine: dit is koeien en paarden vergelijken, bij de ene (waar ik op reageerde) stond een screenshot van NewsLeecher download snelheid, in de post hierboven met splitter, zet je weer screenshots van speedtest.net.

vraagje: als je de splitter ertussen zet, koppel je dan het kabeltje dat aan het ISRApunt zit los en koppel je die aan de kabel die aan de modem zit en daarna koppel je de splitter aan het ISRApunt? Of doe je het andersom: je koppelt de kabel los aan de kant van de modem en zet daar dan de splitter tussen?

voor vanavond: graag een screenshot van NewsLeecher, mét en zónder splitter?


Ik haal de kabel los uit het isra-punt,zet splitter aan isra-punt en vanuit splitter rond kabeltje naar het modem.
Hallo Hugo,

Je hebt onderstaande reactie gegeven.

"We willen ondanks dat gesprek graag nog een aantal zaken controleren, er wordt nogmaals contact opgenomen"

Op onderstaande. We hebben nog niets gehoord en de problemen zijn nog niet opgelost.

Mvg.

Jan Willem





Hallo Telfort / Hugo,

Vorige week hebben jullie contact opgenomen met mijn vriendin en zij heeft via de telefoon testjes uitgevoerd. Er is toen geconcludeerd dat het probleem niet aan onze zijde ligt, maar zo ver ik het begrepen heb aan de netbeheerder?

Zou je iets verder uit kunnen leggen wat precies het probleem is en de te volgen oplossingsroute (en dus hoe lang dit ongeveer gaat duren?).

Met vriendelijke groet,

Jan Willem van Dijk
Het zat vandaag mee mbt de snelheid:

[img]http://www.speedtest.net/result/2534444384.png[/img]

Ik gebruik nu ook powerline in plaats van wifi. Ik zal morgen ook nog even testen met wifi om te zien of dat veel uitmaakt.
Hier alle 3 de testen en een foto van aansluitng,snelheden zijn wel aanvankelijk van tijdstippen!!!
Zsplitter is de lage snelheid(Eweka)
Msplitter is de hogere snelheid (Eweka)
Speedtest is met splitter
En mijn conclusie is wel dat het verschil met of zonder splitter voor het modem word behaald!

[img]http://www.speedtest.net/result/2542700802.png[/img]
Best Telfort Leden

Na dik een jaar een topverbinding gehad te hebben met altijd de beloofde snelheid, heb ik helaas de laatste maanden een erg wisselende verbinding.
Ik heb dit bericht al twee weken uitgesteld in afwachting van verbetering maar ik ben er nu wel klaar mee.

Overdag gaat het meestal wel goed en haal ik de 32000/ 3080 kbps ruim, maar in de avond is het echt om te huilen. Meestal tussen 17:00 tot 23:00 en weekenden
Modem reset,opnieuw opstarten, dsl line reset, het maakt niet uit wat ik doe maar het is elke keer weer hetzelfde verhaal. Filmpjes die niet streamen, sites die niet laden enz
Mijn attainable rate's zijn ruim voldoende al worden ze wel steeds lager(begon bij 50000/8000) en mijn current rate is zoals het hoort.
Het lijkt mij een capiciteit probleem aangezien ik vorig jaar ongeveer de enige was in de buurt met vdsl van telfort en nu de halve buurt het heeft.
Maar ik ben helaas geen expert.


Ik heb geen itv van telfort en ook geen telefoon dus daar kan het niet aan liggen.
Verder heb ik bedraad en draadloos dezelfde snelheid dus dat kan het ook niet zijn.
Modem is ook juist aangesloten en werkt naar mijn weten perfect aangezien ik overdag vaak wel de max snelheid haal. Ook zijn er meerdere computers gebruikt voor het testen.

Hierbij nog wat info van de modem en een speedtest waarvan er velen hetzelfde resultaat gegeven hebben.
Graag zou ik hier een oplossing voor willen hebben. En vertel me aub niet dat alles goed is.


noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 8 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 16 db
attenuation downstream: 23 db
loop length is 1216m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3080 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 32000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.2 symbols
attainable rate upstream: 6551 kbps
attainable rate downstream: 36508 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 7 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 257
CodeViolations far end: 5
FEC far end: 23
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

[img]http://www.speedtest.net/result/2506692731.png[/img]
Reputatie 1
Te vroeg gejuicht.....
Net gemeten snelheid, zie plaatje.
Vervelende is dat gemeten waarde nu van overdag is in tegenstelling tot vorige probleem metingen.


Hallo Dorus,

Ik heb zojuist ook een meting gedaan en het gaat hier goed. Dus voor mij (postcode 5821gg) geld nog steeds dat het downloaden `s avonds en in het weekend beduidend langzamer gaat en onstabiel is en vaak terugzakt naar 50 tot 200 KB/s terwijl dat ik overdag zoals nu een TOP downloadsnelheid ervaar welke supersnel (3 MB/s) en rete stabiel stabiel is. Gisteravond heb ik ook nog een paar keer getest en toen was de downloadsnelheid onstabiel maar kwam niet onder de 1,5 MB/s Ik ben zeer benieuwd hoe het a.s. weekend gaat. Ik zal mijn bevindingen hier achter laten.
BobH,

In welke omgeving zit je, want ik heb hetzelfde probleem. Ik woon zelf op de grens van Rotterdam en Schiedam.

Groeten,
Fred
Ik woon in Schiedam,  heel toevallig dit!
Reputatie 1
@dorus,

De klacht is gelezen, gegevens zijn toegevoegd.

Ik houd je op de hoogte.

Mijn excuses voor het ongemak.

Henk


Hallo Henk,

Goed om te lezen dat jullie het probleem erkennen.
Succes met het onderzoek..

Rolf 
Het is duidelijk dat er nog problemen worden ervaren, bedankt voor jullie terugkoppeling. De gegevens van iedereen die zich hier heeft gemeld zijn meegenomen in het lopende storingsonderzoek. Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de voortgang.

Om verwarring te voorkomen: Ik heb tevens weer een aantal nieuwe losse topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd met dit topic.

Hugo

Ook dit snap ik niet helemaal,eerst plaats ik in een bestaand topic,dan word er gereageerd dat ik een eigen topic moet starten.
Dan start ik een eigen topic,word hij weer verplaatst.
Ik zit in het zuiden van Schiedam. "Fijn" dat iemand uit dezelfde omgeving ook problemen heeft. Bij mij is het in december begonnen en de laatste weken is het echt weer drama. Mijn topic staat hier ook en ik heb net telefonisch contact gehad. Metingen vanuit de kant van Telfort zeggen dat alles in orde is, maar ze constateren wel hoge pingtijden naar mijn modem. Het problemen is vanavond bij de tweede lijn neergelegd.

Ik heb een 30mb verbinding met itv. Maar net als jij overdag geen problemen, maar 's avonds en in het weekend complete drama.
Fred Meijer is zo slim geweest om op te zeggen na een lange tijd nul response te krijgen en geen oplossing. Ik heb net drie weken terug verlengd maar ik ga toch maar eens kijken of we dat terug kunnen draaien .
Ik ben er ook echt klaar mee, nul response op dit forum en ze kunnen je toch niet tegen houden zolang ze geen degelijk en werkend product leveren. Ik denk dat we gewoon allemaal moeten opzeggen en op naar de volgende provider ....
Hopelijk gaan ze dan eens begrijpen dat ze klanten nodig hebben om geld te verdienen.
Ja ze kunnen meten wat ze willen maar idd normaal is mijn ping tijd rond de 18 ms en op dit soort momenten rond de 150ms . Het lijkt mij echt geen probleem dat alleen wij kunnen hebben hier in de buurt. Dit is echt begonnen toen mensen itv begonnen te nemen bij telfort en daarom denk ik ook echt dat dit een capaciteit probleem is helaas .En niet zo simpel is als een nieuwe modem of iets dergelijks.
Badge +2
Er zijn vannacht weer werkzaamheden uitgevoerd en ik ben erg benieuwd wie van jullie verbetering ervaart.

Hugo
Maar helaas kan je met Eweka niet aantonen of het probleem nou bij jou ligt of bij Eweka.

Eweka is een nieuwsgroep server die zelf ook door drukte langzamer en sneller kan gaan lopen.

Dan kan je beter twee verschillende speedtest postings plaatsen.
Badge +2
Ik heb de meerdere lopende topics samengevoegd. Erg vervelend dat jullie problemen ervaren met de doorvoersnelheid van jullie verbinding, mijn excuses daarvoor. Afgelopen en gisterennacht hebben er werkzaamheden plaatsgevonden aan een gedeelte van het netwerk waar het overgrote deel van de gebruikers hier in dit topic gebruik van maakt. Ik ben erg benieuwd hoe jullie verbinding verbinding nu presteert. Met name vanavond en dit weekend.

Diverse manieren om de snelheid van jouw verbinding te testen vind je hier: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/uitleg-snelheid-jouw-internetverbinding-testen-31772/

Hugo
Reputatie 1
Badge +2
Helaas is het nu al in de middag slecht
[img]http://www.speedtest.net/result/2526670043.png[/img]
Bovendien de grootste moeite op dit forum te komen, de laatste dagen steeds problemen met afbreken pagina opbouw vanwege een security problem? alleen deze site, op verschillende computers
Badge +2
@ronny forgeron,

Jij bent eigenlijk een uitzondering in dit topic, je zit in een andere netwerkgroep dan alle anderen in dit topic. Test je wel bedraad?

Hugo

Hier in Wageningen lijkt probleem inmiddels opgelost, nu kijken hoe lang het duurt voor het weer mis gaat.


**Zwaait** naar plaatsgenoot.  Ik had gisteren ook het idee dat het beter was, maar nog niet de kans gehad om een test te doen..
Mijn downloadsnelheid is nu 3.404 MB/s maar mijn upload is een dramatische 0.339 MB/s
Reputatie 8
Badge +16
Mijn downloadsnelheid is nu 3.404 MB/s maar mijn upload is een dramatische 0.339 MB/s

@lenni: Test jij bedraad of via Wifi?

Reageer