beantwoord

Trage verbinding in de avonduren

  • 11 februari 2013
  • 311 reacties
  • 50181 keer bekeken

Badge
@Telfort,

Het is toch enkele weken goed geweest, maar vanavond is het weer verschrikkelijk slecht. De internetsnelheid is ligt momenteel rond de 200 kB/s en TV kijken is onmogelijk door alle haperingen. Zoals gezegd is het goed geweest nadat de snelheid erg slecht is geweest zoals bij velen die zich hier op het forum hebben gemeld met snelheidsprobemen. Vorige week merkte ik al wat fluctuaties in de snelheid maar het was nog goed werkbaar. Nu dus niet meer.

Telfort los dit probleem nu eens voorgoed op!


Zie ook: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/download-snelheid-dramatisch-gedaald-31261/
icon

Beste antwoord door Hugo 22 februari 2013, 14:56

Ik heb de meerdere lopende topics samengevoegd. Erg vervelend dat jullie problemen ervaren met de doorvoersnelheid van jullie verbinding, mijn excuses daarvoor. Afgelopen en gisterennacht hebben er werkzaamheden plaatsgevonden aan een gedeelte van het netwerk waar het overgrote deel van de gebruikers hier in dit topic gebruik van maakt. Ik ben erg benieuwd hoe jullie verbinding verbinding nu presteert. Met name vanavond en dit weekend.

Diverse manieren om de snelheid van jouw verbinding te testen vind je hier: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/uitleg-snelheid-jouw-internetverbinding-testen-31772/

Hugo
Bekijk reactie

311 reacties

Hallo Hugo,

Nog steeds heb ik verbindingsproblemen. Vanavond heb ik weer de verbinding getest (zie hieronder) omdat de TV f en toe hapert (op HD is het helemaal niet te kijken). Deze test is gedaan met de TV uit en mn laptop met een kort stukje draad aan de modem. Volgens de modem heb ik gewoon 30000kbps down.

Afgelopen week is er contact met ons opgenomen om te vragen of er al verbetering is, deze is er nog steeds niet. Ik wil benadrukken dat we deze problemen al sinds januari hebben. Ik heb twee vragen:

-Wanneer worden de problemen verholpen? Als dit niet op korte termijn kan, dan wil ik graag vroegtijdig mijn contract openbreken. Per wanneer zou dit kunnen?
-Als de problemen snel verholpen kunnen worden, hoe gaan jullie ons compenseren voor deze problemen?


Groeten,

Jan Willem

http://www.speedtest.net/result/2615612437.png 
Badge
Het is ook te mooi om waar te zijn om langer dan twee weken een stabiele internetverbinding te hebben.

[img]http://www.speedtest.net/result/2604631613.png[/img]

Haperend tv beeld, geen downloadsnelheid.

Ik heb onderhand genoeg geduld gehad, te weinig goede service gehad, teveel incapabele helpdeskmedewerkers gesproken, en nu ben ik het meer dan zat.

Kortom ik wil van het contract af! Graag een acceptabel voorstel van jullie Telfort.
Badge
@Hugo

Mijn modem staat nog steeds op rate 22/2. Na de laatste DLM reset van 7 maart is er niets gewijzigd en niet opnieuw ingetraind. Kun je nog een DLM reset laten geven? De snelheid ziet er vanavond goed uit. Het downloaden vanaf de FTP gaat met ongeveer 2,1 MB/s.




Schopje omhoog....
Hallo Hugo,

Je hebt onderstaande reactie gegeven.

"We willen ondanks dat gesprek graag nog een aantal zaken controleren, er wordt nogmaals contact opgenomen"

Op onderstaande. We hebben nog niets gehoord en de problemen zijn nog niet opgelost.

Mvg.

Jan Willem





Hallo Telfort / Hugo,

Vorige week hebben jullie contact opgenomen met mijn vriendin en zij heeft via de telefoon testjes uitgevoerd. Er is toen geconcludeerd dat het probleem niet aan onze zijde ligt, maar zo ver ik het begrepen heb aan de netbeheerder?

Zou je iets verder uit kunnen leggen wat precies het probleem is en de te volgen oplossingsroute (en dus hoe lang dit ongeveer gaat duren?).

Met vriendelijke groet,

Jan Willem van Dijk
Badge
@Hugo

Mijn modem staat nog steeds op rate 22/2. Na de laatste DLM reset van 7 maart is er niets gewijzigd en niet opnieuw ingetraind. Kun je nog een DLM reset laten geven? De snelheid ziet er vanavond goed uit. Het downloaden vanaf de FTP gaat met ongeveer 2,1 MB/s.
Badge
@Hugo voor zover is het internet nu normaal en stabiel.
Zou je hier naar kunnen kijken? https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-valt-weg-zodra-andere-laptop-pc-aangaat-32652/
Badge
@ArieD en kickmyass,

Er zijn weer aanpassingen verricht, ik ben erg benieuwd of jullie nog problemen ervaren!

Hugo


@Hugo

ZIe hier het resultaat van vanavond:

[img]http://www.speedtest.net/result/2573962140.png[/img]


Het is inderdaad goed te merken dat er aanpassingen zijn verricht, maar de snelheid is aan de lagere kant en de ping aan de hoge kant (normaal rond de 25ms). Het verschil in snelheid tussen overdag en 's avonds is ook nog goed te merken. Vanmiddag knalde het zo door naar 20-21 Mb/s.
Bovenstaande speedtest is ongeveer een gemiddelde van een aantal testen die ik zojuist heb gedaan. 
Het zou erg fijn zijn als ik weer op mijn oude snelheid van rond de 27 Mb/s zou komen. Zoals je laatst hebt aangegeven zit er veel meer capaciteit in de lijn.
Badge +2
@ArieD en kickmyass,

Er zijn weer aanpassingen verricht, ik ben erg benieuwd of jullie nog problemen ervaren!

Hugo
Badge +2
@ArieD en kickmyass,

Bedankt voor jullie signaal, dit was vanuit het netwerk ook al gespot en is in onderzoek. Mijn excuses voor het ongemak!

Hugo
Badge
@Hugo

Helaas moet ik toch weer melden dat de internetsnelheid weer achter blijft. Maandagavond rond 18 uur hoge ping en lage snelheid:

[img]http://www.speedtest.net/result/2566334914.png[/img]



Downloaden vanaf Telfort FTP gaat met een gangetje van rond de 1,4 MB/s.
Het houdt niet over... Kun je dit aan een nader onderzoek onderwerpen??


Ik had ongeveer vanaf 7 uur weer last van een trage verbinding. Meteen te merken op online games zoals LoL met hoge ping
Badge
Drie uur later en terug bij af:

[img]http://www.speedtest.net/result/2566822989.png[/img]

Telfort is echt niet bij machte om het probleem te tackelen.
Badge
@Hugo

Helaas moet ik toch weer melden dat de internetsnelheid weer achter blijft. Maandagavond rond 18 uur hoge ping en lage snelheid:

[img]http://www.speedtest.net/result/2566334914.png[/img]



Downloaden vanaf Telfort FTP gaat met een gangetje van rond de 1,4 MB/s.
Het houdt niet over... Kun je dit aan een nader onderzoek onderwerpen??
Badge +2
Ons online storingsoverzicht is ook van een update voorzien:
De technische problemen die bij een deel van onze klanten traag internet tot gevolg had, zijn grotendeels opgelost. De afgelopen periode ondervond een aantal van onze klanten met enige regelmaat hinder van trager internet, bijvoorbeeld bij het downloaden van grotere pagina’s en van videoclips. Er bleken meerdere onafhankelijke oorzaken te zijn voor de problemen. Inmiddels is in de meeste gevallen de oorzaak weggenomen en zijn de problemen daardoor opgelost. In de regio Schiedam bestaat nog een aantal snelheidsissues. Dit heeft volop onze aandacht. Ook enkele individuele gevallen worden nog onderzocht. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.

En dan jullie vragen;
Ben weer terug van weggeweest Hugo, met het nieuwe modem nog steeds niet goed, ga hem morgen terug sturen, te laat maar kon niet anders.

Gr. EW

Graag ontvang ik jouw mobiele nummer in een privébericht.
[img]http://www.speedtest.net/result/2546954551.png[/img]

@ iemand van Telfort, 6 mb ipv wat ik normaal kan halen +- 16 mb. Reactie graag (zucht ....) 

Test je bedraad of via WiFi? Graag ontvang ik ook jouw mobiele nummer in een privébericht.
Hallo Telfort / Hugo,

Vorige week hebben jullie contact opgenomen met mijn vriendin en zij heeft via de telefoon testjes uitgevoerd. Er is toen geconcludeerd dat het probleem niet aan onze zijde ligt, maar zo ver ik het begrepen heb aan de netbeheerder?

Zou je iets verder uit kunnen leggen wat precies het probleem is en de te volgen oplossingsroute (en dus hoe lang dit ongeveer gaat duren?).

Met vriendelijke groet,

Jan Willem van Dijk

We willen ondanks dat gesprek graag nog een aantal zaken controleren, er wordt nogmaals contact opgenomen.

Beste Dorus,

VDSL WAN Up 22008/2032 kbps

DSL Up Time: 13 days, 17 hour:54 min
System Up Time: 28 days, 15 hour:44 min

Op de FTP haal ik 2,2 MB/s en dat is ook nog laag volgens Speedtest . En zoals je kunt zien laat ik het modem zoveel mogelijk met rust.

Het lijkt mij een kwestie van de DLM een keer te resetten, maar Telfort houdt de negeer toets nog steeds ingedrukt.

De speedtests die je doet zijn voor jouw huidige intrainsnelheid prima in orde. De lijncapaciteit is er ook nog, zelfs meer dan 27Mb:
http://i50.tinypic.com/34flfgg.jpg
DLM dient inderdaad gereset te worden, die reset heb ik nu aangevraagd. Daarna modem met rust laten en dan zal hij met 8 dagen verder op gaan schakelen.

Ik heb al eerder een reactie geplaatst. Hoewel ik veel verbetering zie, heb ik nog steeds problemen met de verbinding, vooral 's nachts. Beste Telfort, wilt u dit probleem nu eindelijk eens oplossen? Ik begin het een beetje zat te worden.
Wat voor problemen ervaar je precies? Zou je dat beter kunnen omschrijven? Wat ervaar je? Wat is er op dat moment aangesloten en hoe?

Hugo
Reputatie 8
Badge +19
Als de verbinding instabiel blijkt te zijn bij 27 mbps zal een DLM reset ook niet helpen om op deze snelheid terug te komen.
Eerst zal de oorzaak van de lijninstabiliteit gevonden en opgelost moeten worden.
Badge +1
VDSL WAN Up 22008/2032 kbps

DSL Up Time: 13 days, 17 hour:54 min
System Up Time: 28 days, 15 hour:44 min

Op de FTP haal ik 2,2 MB/s en dat is ook nog laag volgens Speedtest . En zoals je kunt zien laat ik het modem zoveel mogelijk met rust.

Het lijkt mij een kwestie van de DLM een keer te resetten, maar Telfort houdt de negeer toets nog steeds ingedrukt.


@ArieD,
2,2MB/s bij een ingetrainde snelheid van 22008kbps lijkt me normaal.
Maar ik begrijp dat je voor de storing 27000kbps had.
E.e.a. kan liggen aan het feit dat je lijn ging klapperen bij die hogere snelheid.
Maar daar kan alleen Telfort idd wat over zeggen.
Hopelijk lost een DLM reset je probleem op.
Het wachten is op een reactie van Telfort Webcare.
Reputatie 1
Ik heb al eerder een reactie geplaatst. Hoewel ik veel verbetering zie, heb ik nog steeds problemen met de verbinding, vooral 's nachts. Beste Telfort, wilt u dit probleem nu eindelijk eens oplossen? Ik begin het een beetje zat te worden.
Badge
@ArieD,
Beste Arie, in je openingspost las ik dat je snelheid 200Kb was of zoiets en nu haal je 20Mb/s......
Ik heb niet het hele topic doorgelezen want dat is inmiddels 30 pagina's lang.
Dus vergeef me als ik vragen stel die je al eerder beantwoord hebt.

Waarop traint je modem op dit moment in?
Kan je eens een download doen van http://ftp.telfort.nl/pub/test/ en kijk eens tijdens de download naar de gehaalde snelheid.
Wanneer heb je voor het laatst je modem gereset via het kleine gaat achterop?
Je weet dat na een reset het modem weer opnieuw moet intrainen en dat je het modem met rust moet laten voor +/- 5dagen?



Beste Dorus,

VDSL WAN Up 22008/2032 kbps

DSL Up Time: 13 days, 17 hour:54 min
System Up Time: 28 days, 15 hour:44 min

Op de FTP haal ik 2,2 MB/s en dat is ook nog laag volgens Speedtest . En zoals je kunt zien laat ik het modem zoveel mogelijk met rust.

Het lijkt mij een kwestie van de DLM een keer te resetten, maar Telfort houdt de negeer toets nog steeds ingedrukt.
Badge +1
@ArieD,
Beste Arie, in je openingspost las ik dat je snelheid 200Kb was of zoiets en nu haal je 20Mb/s......
Ik heb niet het hele topic doorgelezen want dat is inmiddels 30 pagina's lang.
Dus vergeef me als ik vragen stel die je al eerder beantwoord hebt.

Waarop traint je modem op dit moment in?
Kan je eens een download doen van http://ftp.telfort.nl/pub/test/ en kijk eens tijdens de download naar de gehaalde snelheid.
Wanneer heb je voor het laatst je modem gereset via het kleine gaat achterop?
Je weet dat na een reset het modem weer opnieuw moet intrainen en dat je het modem met rust moet laten voor +/- 5dagen?
Badge
[img]http://www.speedtest.net/result/2555219233.png[/img]

Mag ik nog even de aandacht hier?? Hallo???

Mijn internetsnelheid is nog nog steeds niet zoals het moet zijn!!

Rond het nou eens goed af Telfort!
Heb nog 1 dag internet van Telfort,modem leest 10Mb minder in,dus nog 42Mb,maar het is niet te geloven dat ik op mijn afscheidsdag mag concluderen dat zoals het zich hier in flevoland laat zien de problemen zijn gevonden!!!!

[img]http://www.speedtest.net/result/2552229547.png[/img]


Alleen jammer dat diversen personen het maar bleven ontkennen,maar zonder dat er bij mij wat is veranderd zijn dit toch wel snelheden waar ik maanden op heb zitten wachten.
Voor diegene die wel in mijn problemen geloofde hartelijk dank voor de hulp en de vriendelijkheid waar jullie mij mee te woord gestaan hebben.

MVG John Leine
Badge
[img]http://www.speedtest.net/result/2550440426.png[/img]

De snelheid blijft nog steeds ver achter vergeleken met wat ik had (27Mb/s).

Is Telfort er nog mee bezig? ZIjn er nog acties?
Hallo Telfort / Hugo,

Vorige week hebben jullie contact opgenomen met mijn vriendin en zij heeft via de telefoon testjes uitgevoerd. Er is toen geconcludeerd dat het probleem niet aan onze zijde ligt, maar zo ver ik het begrepen heb aan de netbeheerder?

Zou je iets verder uit kunnen leggen wat precies het probleem is en de te volgen oplossingsroute (en dus hoe lang dit ongeveer gaat duren?).

Met vriendelijke groet,

Jan Willem van Dijk
Ben weer terug van weggeweest Hugo, met het nieuwe modem nog steeds niet goed, ga hem morgen terug sturen, te laat maar kon niet anders.

Gr. EW
Badge
En dan hier de uitslagen van het afgelopen weekend:


Zaterdagmorgen 11.30:

[img]http://www.speedtest.net/result/2544848832.png[/img]

Zondagavond 20.30:

[img]http://www.speedtest.net/result/2548187946.png[/img]

Kortom, we zijn er nog niet.
[img]http://www.speedtest.net/result/2546954551.png[/img]

@ iemand van Telfort, 6 mb ipv wat ik normaal kan halen +- 16 mb. Reactie graag (zucht ....) 

Reageer