beantwoord

Trage verbinding in de avonduren

  • 11 februari 2013
  • 311 reacties
  • 50190 keer bekeken


Toon het eerste bericht

311 reacties

Reputatie 1
Badge
En bij mij loopt-ie ook weer als een zonnetje, ook nu op prime-time.
Nu maar hopen dat dat zo blijft...

Evenmin hoop ik dat men dit bereikt heeft door capaciteit bij andere mensen weg te halen.
Totdat díe mensen weer gaan piepen.
Ik beschouw niks al onmogelijk.

Vooralsnog: Telfort bedankt!
De onderberking is van werkzaamheden en een ander IP komt door telfort als er werkzaamheden zijn geweest.
Dit is wat Telfort mij verteld heeft.
Sinds de onderbreking en een ander IP is mijn snelheid hoog tijdens dee avonduren.
Badge +1
Zojuist heb ik een testje gedaan mbv http://ftp.telfort.nl/pub/test en het ziet er weer goed uit.
De snelheid ligt weer op het oude niveau!
Vriendelijk bedankt!
Nou.... in Schiedam was het nog om te huilen.....

http://speedtest.net/result/2525155250.png

Wel fijn dat telfort nu eindelijk de problemen erkent. Als ze dat wat eerder hadden gedaan (ipv bijna 3 weken) dan had ik gebleven als abonnee....
Reputatie 8
Badge +16
Denk eigenlijk dat communicatie de belangrijkste factor is in deze, als er vanuit Telfort duidelijk wordt gecommuniceerd dat het probleem bekend is en er een oplossingstermijn aan gehangen wordt kan dat een hoop frustratie en verlies van klanten schelen.
@ Fred Meijer, zit je nog in de 7 dagen annulering...?
Ja Tuut-tuut,

Ik zit nog in de 7 dagen annulering, maar dat ga ik (nog) niet doen. Je slaat namelijk precies de spijker op zijn kop. Communicatie! Die was zeer ver te zoeken.... Toezeggingen die vanuit de klantenservice niet werden nagekomen en Hugo en Henk die wekenlang niet serieus reageerden op onze klachten. Dat vind ik kwalijker dan een technisch probleem. Wees eerlijk en communiceer als er iets niet goed gaat. Daar kan ik juist begrip voor opbrengen! 3 weken (en misschien zelfs langer...) je kop in het zand steken.... daar kan ik geen begrip voor opbrengen. Dan voel je je echt niet serieus genomen als betalende klant...

Wekenlang zeveren over de goede verbinding die het modem heeft, terwijl de internetsnelheid iedere avond en in het weekend inkakt tot een snelheid waarmee je nauwelijks het internet kan gebruiken. Modems omruilen, terwijl je weet dat er wat anders aan de hand is. En dat maakt je niet vrolijk. Je wordt behandeld als een nitwit die niet weet, hoe een internetverbinding werkt. Ik heb die weken niemand van Telfort (aan de telefoon of op dit forum!) gesproken die mij serieus nam.... Dus bij deze: Telfort... bel mij en leg het eens uit. Laten we eens een volwassen gesprek voeren. Wie weet verander ik nog van gedachten.... Durf het gesprek eens aan!

Groeten,
Fred
(meer dan 15 jaar leidinggevende aan diverse ICT afdelingen)
Badge
Ineens is mijn (tot nu toe zeer stabiele) verbinding heel erg slecht.

Ik heb op dit moment een download van slechts 0,7Mbit/s en een upload van 2,3Mbit/s (de upload lijkt dus normaal)
Dit terwijl ik 30Mbit/s gewend ben :-(

Mijn vdsl zelf is wel met 30/3Mb verbonden

Is er toevallig ergens een storing die hier de oorzaak van is ?
Badge +1
Te vroeg gejuicht.....
Net gemeten snelheid, zie plaatje.
Vervelende is dat gemeten waarde nu van overdag is in tegenstelling tot vorige probleem metingen.
Badge
ter onderbouwing bij deze even mijn speedtest resultaat :

http://www.speedtest.net/result/2526398045.png
Reputatie 1
Te vroeg gejuicht.....
Net gemeten snelheid, zie plaatje.
Vervelende is dat gemeten waarde nu van overdag is in tegenstelling tot vorige probleem metingen.


Hallo Dorus,

Ik heb zojuist ook een meting gedaan en het gaat hier goed. Dus voor mij (postcode 5821gg) geld nog steeds dat het downloaden `s avonds en in het weekend beduidend langzamer gaat en onstabiel is en vaak terugzakt naar 50 tot 200 KB/s terwijl dat ik overdag zoals nu een TOP downloadsnelheid ervaar welke supersnel (3 MB/s) en rete stabiel stabiel is. Gisteravond heb ik ook nog een paar keer getest en toen was de downloadsnelheid onstabiel maar kwam niet onder de 1,5 MB/s Ik ben zeer benieuwd hoe het a.s. weekend gaat. Ik zal mijn bevindingen hier achter laten.
Reputatie 1
@dorus,

De klacht is gelezen, gegevens zijn toegevoegd.

Ik houd je op de hoogte.

Mijn excuses voor het ongemak.

Henk


Hallo Henk,

Goed om te lezen dat jullie het probleem erkennen.
Succes met het onderzoek..

Rolf 
Badge +2
Ik heb de meerdere lopende topics samengevoegd. Erg vervelend dat jullie problemen ervaren met de doorvoersnelheid van jullie verbinding, mijn excuses daarvoor. Afgelopen en gisterennacht hebben er werkzaamheden plaatsgevonden aan een gedeelte van het netwerk waar het overgrote deel van de gebruikers hier in dit topic gebruik van maakt. Ik ben erg benieuwd hoe jullie verbinding verbinding nu presteert. Met name vanavond en dit weekend.

Diverse manieren om de snelheid van jouw verbinding te testen vind je hier: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/uitleg-snelheid-jouw-internetverbinding-testen-31772/

Hugo
Reputatie 1
Badge +2
Helaas is het nu al in de middag slecht
[img]http://www.speedtest.net/result/2526670043.png[/img]
Bovendien de grootste moeite op dit forum te komen, de laatste dagen steeds problemen met afbreken pagina opbouw vanwege een security problem? alleen deze site, op verschillende computers
Badge +2
@ronny forgeron,

Jij bent eigenlijk een uitzondering in dit topic, je zit in een andere netwerkgroep dan alle anderen in dit topic. Test je wel bedraad?

Hugo
Badge +1
@ronny forgeron,

Jij bent eigenlijk een uitzondering in dit topic, je zit in een andere netwerkgroep dan alle anderen in dit topic. Test je wel bedraad?

Hugo


Nee Hugo, ronny forgeron is geen uitzondering, tenminste met zijn klacht.
Mijn verbinding was gisteravond weer zoals het zijn moest maar vandaag overdag (vanmorgen en nu) is de verbinding weer met 30KB/s.
Dat het overdag ook niet is zo als het moet zijn is echter nieuw voor mij.
Het lijkt wel of jullie de beschikbare vdsl modules aan het verschuiven zijn................ hier werkt het in ieder geval nu al niet zoals het moet zijn.
Reputatie 1
Badge +2
@ronny forgeron,

Jij bent eigenlijk een uitzondering in dit topic, je zit in een andere netwerkgroep dan alle anderen in dit topic. Test je wel bedraad?

Hugo

Ja ik test bedraad. En tot nu toe haalde ik overdag doordeweeks wel de normale snelheid. In het weekend is het al langer slecht in Santpoort, sinds kort ook slecht in Beekbergen (weekendhuisje).Vooral wegval internet, maar niets in het modem log te zien
Nu dus ook doordeweek overdag slecht, althans vandaag
 Allebei een ADSL2+ verbinding 10004/904 volgens modem. Dus normaal heb ik 8,6/0,75 Mb bij testen.
NB na jullie vorige actie paar weken terug was het bij mij ook beter, ook al zit ik in een heel andere netwerkgroep
Reputatie 1
Badge +2
Nog even geprobeerd, kijk nu beter, dit is normaal bij mij

[img]http://www.speedtest.net/result/2527011345.png[/img]
b
ehalve de ping dan, die is te hoog
Badge
Momenteel is hier de snelheid (met downloaden vanaf  ftp.telfort) rond de 1,2 MB/s. Dat is beter dan het was, maar nog niet zoals het moet zijn.
Badge
ter onderbouwing bij deze even mijn speedtest resultaat :

http://www.speedtest.net/result/2526398045.png


Het probleem was bij mij een lopende storing (zie http://bit.ly/WTpdu2)

  Performance problemen Internet en Vast bellen, diverse locaties  Datum bericht:20 februari 2013   Status Open   Momenteel kunt u problemen ervaren met Internet en Vast bellen op diverse locaties.  Symptomen zijn onder andere het traag of niet laden van internet pagina’s, een lagere downloadsnelheid en traag inladen van video’s op streamingwebsites   zoals Youtube.  Wij zijn ons bewust van dit probleem en werken aan een oplossing.  Onze excuses voor het ongemak.

Bij mij is het verholpen en de snelheid weer OK

http://www.speedtest.net/result/2527230183.png
Reputatie 1
Tot nu toe is alles hier nog ok.
http://www.speedtest.net/result/2527245336.png
Ik zal het later op de avond nog eens testen aangezien ik de ervaring heb dat doordeweeeks tussen 20:00 en 21:00 uur de downloadsnelheid mlaag gaat.
Reputatie 1
Nog steeds alles ok, stabiele en hoge downloadsnelheid.
http://www.speedtest.net/result/2527377076.png
Reputatie 1
Nog steeds alles ok, stabiele en hoge downloadsnelheid.
http://www.speedtest.net/result/2527494122.png
Reputatie 1
En de laatste test welke ik vanavond zal doen is ook positief uitgevallen.
http://www.speedtest.net/result/2527607561.png
Als ik deze mooie resultaten van het weekend ook weer zie dan verwacht k dat het robleem is opgelost.
Reputatie 1
Ook nu zijn de downloadsnelheden hoog en stabiel.
http://www.speedtest.net/result/2528495825.png

@ Telfort bedankt voor het oplossen van dit probleem
Vanochtend was het wel even goed. Maar blijkbaar meer mensen wakker geworden.. het is weer dramatisch op dit moment:
http://www.speedtest.net/result/2528843455.png

Reageer