beantwoord

Trage verbinding in de avonduren

• 11 februari 2013
  • 311 reacties
  • 50190 keer bekeken

Toon het eerste bericht

311 reacties

Hier idem,  weekend en 's avonds zeer traag  (up minder dan 3Mb,  en down  tussen de 1,5 en 2 Mb)

Ik heb maandag Telfort gebeld en hopelijk word ik zaterdagmiddag tussen 15 en 16.00 uur teruggebeld,  maar ik verwacht er niets van.

Inmiddels ook zelf maar een topic geopend hier. 

Postcode  5665  Geldrop
Ook vanavond is Internet weer zwaar ondermaats.  Ik wacht zaterdagmiddag (terugbelactie van Telfort) nog even af, anders meld ik het bij diverse Consumenten organisaties  en overweeg ik overstap  naar  UPC   oid.

Download is  hooguit 2Mb,  upload is met 2.5Mb   stabieler en sneller   : ((

Zeer triest en zeer slecht !   Vooral de ontkenning van Telfort en het uitblijven van  service.
Ik ook......
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/traag-internet-tijdens-primetime-32295/
Ik ook......
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/traag-internet-tijdens-primetime-32295/
Ik ook...
Badge
Net een testfile laten lopen van 1 Gb, die gaat maar met max. 500 kb/sec !! op dit tijdstip.......... zou plus/minus 1.5 Mb/sec moeten zijn !!
Ook weer getest via een VPN server, hier loopt dezelfde file met 1.65 Mb/sec zoals het eigenlijk zou moeten zijn !!
Zal morgen wat vroeger in de avond nogeens een speedtest doen van speedtest.nl en hier plaatsen.
Het is in ieder geval geval weer FC-Knudde met de snelheid wanneer er meer mensen onnline zijn..... dus Telfort @Henk, @Hugo, graag de stand van zaken wat nu weer de problemen zijn en wanneer is dit eindelijk opgelost ???
Graag z.s.m. antwoord en niet pas na een week zoals de vorige keer, vertraagd alleen maar de zaak ........ :p
M.vr.gr. Foeps
Dit topic is lekker op dreef helaas nog geen enkele reactie van Telfort gehad. 
Om even mijn ervaringen te delen:

[img]http://www.speedtest.net/result/2522871087.png[/img]

Ik heb tevens een telfort 30mbit lijn. Oftewel ik haal niet eens 1/3 van het theoretisch maximum. Ik begin me nu ook af te vragen wat er ook al weer werd gesteld in de algemene voorwaarden over snelheden die onder een bepaald niveau zitten of het feit dat we allemaal meer betalen voor minder (want we behalen niet bepaald snelheden die hoger zijn dan de 8mbit variant)
Badge
Gisteren weer een klacht ingeschoten aangezien het weer bedroevend langzaam was, waarvan ik een uurtje terug het volgende van Telfort heb vernomen

Op 18-02-2013 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Wij hebben uw verbinding nagekeken en uw modem traint op dit moment in op ruim 28 Mbit. U zou deze snelheid ook op uw computer moeten halen. In onderstaand kader vindt u een overzicht van de snelheidsmeting die wij hebben verricht.

Tijdstip meting = dinsdag 19 februari 2013 19:54

CPE IP = 195.240.231.44

Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 30.000 kbit/s down 3.000 kbit/s up
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 28.854 kbit/s down 3.079 kbit/s up

Wij raden u aan uw interne netwerk te controleren.

Dus thuiskomend (2 uur later) meteen zelf de snelheid gecontroleerd en het is weer naatje pet, Ik mag momenteel blij zijn als ik met downloaden de
200 KBs haal.

Ook hoop maar dat er genoeg mensen dezelfde problemen ervaren zodat wij door Telfort serieus genomen worden en erkennen dat zij nog steeds een performance probleem hebben.

Interne Netwerk hoef je niet te kontroleren , dat is gewoon grote flauwe kul, je eigen netwerk is gewoon goed, dit ligt gewoon aan telfort, precies hetzelfde probleem wat men een paar weken terug ook had >> https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/snelheid-internet-drastisch-laag-sinds-21-12-2012-a-30653/

Wil je echt even testen dat bij jou alles goed zit, log dan in met een Free VPN-server en doe dezelfde test nogmaals, dan zie je dat de snelheid gewoon goed is .......
Probleem zit weer in de routing / hardware bij telfort, moeten ze zelf toch ook kunnen waarnemen.....
M.vr.gr. Foeps
Reputatie 1
Ook vanavond is Internet weer zwaar ondermaats. Ik wacht zaterdagmiddag (terugbelactie van Telfort) nog even af, anders meld ik het bij diverse Consumenten organisaties en overweeg ik overstap naar UPC oid.

Download is hooguit 2Mb, upload is met 2.5Mb stabieler en sneller : ((

Zeer triest en zeer slecht ! Vooral de ontkenning van Telfort en het uitblijven van service.

Niet alleen `s avonds is het slecht ook in het weekend. Dus mocht Telfort jou zaterdagmiddag terugbellen adviseer ik jou om beide de downloadsnelheid te testen. Ik ben benieuwd of telfort met dezelfde waardes komt als jij. Ik ervaar dat de upload `s avonds en in het weekend inderdaad vaak hoger is dan de downloadsnelheid. Ik hoop dat jij je a.s., zaterdag niet door Telfort laat afschepen met een of ander smoesje want internet van telfort via vdsl is inderdaad op piektijden ver onder de maat. Ik verneem graag van jou wat er a.s zaterdag uit de terugbelactie van Telfort komt.
Reputatie 1
Ik ben jarenlang een tevreden klant van telfort geweest waarbij ik de laatste paar jaren zelfs een stabiele15 mbit/s downloadsnelheid (adsl2) heb gehad. Nu heb ik de overstap naar een tot 30 mbit abbo over vdsl gemaakt en heb overdag een stabiele en hoge (27 mbit/s) downloadsnelheid echter `s weekends en `s avonds mag ik vaak blij zijn met een downloadsnelheid van 1 mbit/s
Reputatie 1
Sinds afgelopen weekend hier precies hetzelfde... 't hele weekend en tijdens de avonduren (uitgerekend de uren dat ik gebruik maak van Internet) rete trage verbinding !!

En als je dan eindelijk eens belt na jaren (bijna) probleemloos Internet, dan ligt het niet aan Telfort maar aan de "eindgebruiker" , aan mij dus..

Ojaa.. en hulp kan ik pas zaterdagmiddag verwachten.. tussen 15.00 en 16.00 uur "bellen ze terug" Afwachten maar : ((

Waardeloos !! Ik overweeg over te stappen (en diverse Consumenten organisaties in te schakelen)

Postcode 5665 Geldrop

Als telfort zaterdag t6erugbelt zou het dowmloaden ook traag moeten zijn. Meet dan beide de downloadsnelheid, want ik heb het idee dat Telfort altijd een hoge download snelheid meet echter in de weekenden en `s avonds hebben wij altijd een trage download snelheid,
Reputatie 1
Ja dat klopt. Ik ben vorige maand januari overgestapt van een Telfort tot 20 mbit adsl2 abonnement naar een standaard internet (tot 30 mbit) vdsl abbo van Telfort

Heel herkenbaar. Het is een poosje goed en daarna gaat het bergafwaarts. Maar zo traag als het nu gaat is het nooit geweest. Zelfs het surfen gaat al moeilijk. Ik verlang bijna weer terug naar het inbelmodem.

Terug gaan naar een inbelmodem nog net niet echter heb ik hier nog een zyxel modem liggen waarmee ik via een adsl2 van Telfort altijd een stabiel 15mbit verbinding heb gehad. Ben sterk aan het overwegen om eens te gaan kijken of dit nog werkt nu ik de overstap naar het vdsl netwerk heb gemaakt.
Badge
Terug gaan naar een inbelmodem nog net niet echter heb ik hier nog een zyxel modem liggen waarmee ik via een adsl2 van Telfort altijd een stabiel 15mbit verbinding heb gehad. Ben sterk aan het overwegen om eens te gaan kijken of dit nog werkt nu ik de overstap naar het vdsl netwerk heb gemaakt.

Dat modem verandert niks aan het capaciteitsprobleem bij Telfort.  
Badge +1
Het blijft traag in de avonduren.
Overdag als een speer.

Ik lees net op de storingspagina dat er een probleem is en dat er aan gewerkt wordt.
Hopelijk geldt dat ook voor mijn locatie.

Performance problemen Internet en Vast bellen, diverse locaties
Datum bericht:  20 februari 2013

Status Open

Momenteel kunt u problemen ervaren met Internet en Vast bellen op diverse locaties.

Symptomen zijn onder andere het traag of niet laden van internet pagina’s, een lagere downloadsnelheid en traag inladen van video’s op streamingwebsites zoals Youtube.

Wij zijn ons bewust van dit probleem en werken aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.

Mensen die zich herkennen in bovenstaande maak AUB maak een eigen topic aan in plaats van in dit topic aanschuiven.
Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen!
Reputatie 4
Badge +3
@All,

De mensen die op dit topic hebben gereageerd worden meegenomen met een onderzoek naar de snelheden.

Update zal ik in dit topic plaatsen, onze excuses voor het ongemak en we zullen jullie op de hoogte houden.

Henk
Badge +1
@Telfort webcare,
Graag uw reactie!

Ik zie in een verzamel topic dat er gereageerd is door Telfort.
Graag zou ik een bevestiging zien dat mijn klacht gelezen is en dat die meegenomen wordt als het dezelfde storing betreft.
En anders een individuele oplossing voor mijn probleem.
B.v.d.
Reputatie 4
Badge +3
@dorus,

De klacht is gelezen, gegevens zijn toegevoegd.

Ik houd je op de hoogte.

Mijn excuses voor het ongemak.

Henk
Badge
We hebben de aandacht!! Henk zijn internetverbinding werkt weer!
Nu wij nog.
Badge
Niet te geloven .... Henk-Telfort zegt vanmiddag  ons lage-internetsnelheid-gedupeerden hulp toe en ik zit hier tijdens spitsuur te downloaden met 2,4 MB/s!

Hoe doet ie het 😉
Reputatie 8
Badge +19
...echter heb ik hier nog een zyxel modem liggen waarmee ik via een adsl2 van Telfort altijd een stabiel 15mbit verbinding heb gehad. Ben sterk aan het overwegen om eens te gaan kijken of dit nog werkt nu ik de overstap naar het vdsl netwerk heb gemaakt.

Dat modem verandert niks aan het capaciteitsprobleem bij Telfort. 

Daarnaast werkt een ADSL-modem (zoals de ZyXEL P-2601HN-F of eerder) niet op een VDSL-verbinding.
Beide protocollen werken met een eigen standaard (ADSL2+ = ITU G.992.5 en VDSL2 = ITU G.993.2) en de ZyXEL P-2812HNU-F is de enige modem van Telfort die beide protocollen ondersteund.
Reputatie 1
@All,

De mensen die op dit topic hebben gereageerd worden meegenomen met een onderzoek naar de snelheden.

Update zal ik in dit topic plaatsen, onze excuses voor het ongemak en we zullen jullie op de hoogte houden.

Henk

Hallo Henk,

Fijn om te vernemen dat jullie een onderzoek starten naar onze klachten.Als ik jullie in dit onderzoek ergens mee van dienst kan zijn hoor ik dat graag.
Wat schetst mijn verbazing..  vanavond is de snelheid zoals die zou moeten zijn..   maar wat schetst mijn verbazing nog meer ? 

Waar ik eerst (altijd) een IP-adres had dat met 87.xxx.xxx begon, is het nu ineens een 195.xxx.xxx.xxx  nummer geworden.

Betekent dat een andere server ? Een andere centrale ?   Lag het daaraan ?

Zonder enig bericht van Telfort  "lijkt"   't probleem van traag Internet nu (vooralsnog)  opgelost.
Badge
Test van plus/minus 19.30 uur is goed....
[img]http://www.speedtest.net/result/2525024672.png[/img]
Ik moet er wel bij vermelden dat vannacht mijn internetverbinding werd onderbroken voor ong. 40 minuten, en daarna ook een ander ip gekregen...
Test-file van 1 Gb loopt nu ook goed > 1.65 Mb/sec.....
Blijkbaar wat veranderd, echter zeer weinig informatie omtrent het hele gebeuren............ jammer.....
Zal het voorlopig weer monitoren en hier posten.........
Wacht ook nog op een reaktie van een webcare medewerker........... ben benieuwd hoe lang ik mag wachten ;P
M.vr.gr. Foeps.
En het is weer zover

http://www.speedtest.net/result/2525081393.png

Ik zou toch maar eens aan jullie kant van de lijn gaan kijken.

Voor hetzelfde geld is het een of andere server die door een backup alles gaat lopen stressen.

Reageer