beantwoord

Trage verbinding in de avonduren

  • 11 februari 2013
  • 311 reacties
  • 50193 keer bekeken


Toon het eerste bericht

311 reacties

Reputatie 8
Badge +10
@jaleine:

het lijkt er dan toch op dat er iets van invloed is op jouw aansluiting. misschien een gebroken ader in het snoertje die niet (goed) contact meer maakt. want als je de modem mét splitter aansluit (ook al is dat niet meer nodig), lijkt het erop dat de storing opgeheven wordt.

als je geen POTS splitter meer nodig hebt, dan heb je geen vaste lijn met een KPN abonnement?
kan je eens een foto van de bekabeling tussen het ISRApunt en de modem hier neerzetten?

eventueel mét en zónder splitter?

en een close-up van de (schroef) aansluiting van het ISRApunt?

even voor de zekerheid, je hebt toch niet én een kabeltje rechtstreeks naar de modem én een kabeltje naar de splitter tegelijk aan het ISRApunt gekoppeld, toch?
Badge +1
Afgelopen dagen / avonden de downloadsnelheid verschillende malen getest.
Het ziet er goed uit!
Telfortteam Thx.
@jaleine:

Zal je nog een stunt vertellen,ik heb nog nooit een pots splitter geleverd gekregen,dit was niet nodig.
Nu had ik gisteren op het forum gelezen over een kappotte pots splitter,ik denk niet geschoten is altijd mis,er hangt nog een splitter onder het modem die is blijven zitten van online(mijn vorige provider)
Nu deze is er tussen gezet,en wat gebeurd er tot mijn genoegen,mijn download gaat naar 32Mb/s.
Haal ik hem er weer tussenuit,want hij hoort er niet tussen,dan zakt de download tot onder de 10Mb/s.


Dus mijn conclusie is dan toch dat het het probleem bij jouw NA het ISRA punt zit en niet bij Telfort
Je verhaal over de splitter wat hierboven staat geeft mij dan ook te denken.
Als ik jouw verhal goed lees dan zeg je:

Met splitter 30Mb
Zonder spliiter 10Mb.

Lijkt me dan duidelijk, gewoon de splitter plaatsen en je problemen zijn opgelost.

Een pots splitter hoort er niet tussen,probleem niet opgelost,MOET 50Mb/s ZIJN,HOU TOCH IS OP MET JULLIE TE VERSHUILEN.
Het heeft altijd gewerkt tot december,maar ja ik word ziek van al die jantjes van leiden
Badge
Bij mij is het weer goed. Bedankt Telfort.:)

[img]http://www.speedtest.net/result/2540896711.png[/img]
Reputatie 8
Badge +16
@jaleine:

Zal je nog een stunt vertellen,ik heb nog nooit een pots splitter geleverd gekregen,dit was niet nodig.
Nu had ik gisteren op het forum gelezen over een kappotte pots splitter,ik denk niet geschoten is altijd mis,er hangt nog een splitter onder het modem die is blijven zitten van online(mijn vorige provider)
Nu deze is er tussen gezet,en wat gebeurd er tot mijn genoegen,mijn download gaat naar 32Mb/s.
Haal ik hem er weer tussenuit,want hij hoort er niet tussen,dan zakt de download tot onder de 10Mb/s.


Dus mijn conclusie is dan toch dat het het probleem bij jouw NA het ISRA punt zit en niet bij Telfort
Je verhaal over de splitter wat hierboven staat geeft mij dan ook te denken.
Als ik jouw verhal goed lees dan zeg je:

Met splitter 30Mb
Zonder spliiter 10Mb.

Lijkt me dan duidelijk, gewoon de splitter plaatsen en je problemen zijn opgelost.
Er is net vanuit Telfort contact met mij opgenomen. De kans bestaat dat mijn lage snelheden een andere oorzaak hebben. Dit ga ik dan eerst zelf ook onderzoeken. Wel netjes dat er contact met mij wordt gezocht. Hier ben ik zeer over te spreken.
[img]http://www.speedtest.net/result/2540784726.png[/img]

ook maar even zoetermeer

[img]http://www.speedtest.net/result/2540787868.png[/img]

Amsterdam

[img]http://www.speedtest.net/result/2540790871.png[/img]

Dronten

[img]http://www.speedtest.net/result/2540794947.png[/img]

Utrecht

[img]http://www.speedtest.net/result/2540797743.png[/img]

Rotterdam
Met [email]jwdijk@online.nl[/email], milagro en appievanr nemen we graag telefonisch contact op voor nader onderzoek. Graag ontvang ik van jullie een mobiel nummer via een privébericht.

De Schiedammers hebben nu een eigen topic.

@jaleine,

Vervelend dat jij nog steeds problemen ervaart. Jouw verbinding is reeds onderzocht door KPN en daarbij zijn geen fouten aangetroffen in het DSL domein. Jouw netwerkgroep heeft voldoende capaciteit, modem is vervangen, traint in op 52.008 / 5.216 en de monteur heeft op jouw verdeler de volgende meting gedaan:
http://www.speedtest.net/result/2505971613.png

Vermoeden is dat het verlies bij jou ergens in de op het modem aangesloten apparatuur optreedt. Ik zie tevens dat je per 6 maart wordt opgezegd, jammer!

Hugo


Dit is dus 1 van de redenen dat ik heb opgezegd,loop tegen een muur.
Wat jij nu zegt is dat mijn aangesloten apparatuur op de klok kijkt om dan in te storten.
Zal je nog een stunt vertellen,ik heb nog nooit een pots splitter geleverd gekregen,dit was niet nodig.
Nu had ik gisteren op het forum gelezen over een kappotte pots splitter,ik denk niet geschoten is altijd mis,er hangt nog een splitter onder het modem die is blijven zitten van online(mijn vorige provider)
Nu deze is er tussen gezet,en wat gebeurd er tot mijn genoegen,mijn download gaat naar 32Mb/s.
Haal ik hem er weer tussenuit,want hij hoort er niet tussen,dan zakt de download tot onder de 10Mb/s.
Ik snap hier dus geen hout meer van.
Wat betreft KPN mijn glasvezel provider van mijn nieuwe provider(julli moeder maatschappij) kon mij niet op 25 februari aansluiten en heeft dit verplaatst naar 12 maart wegens technische problemen.
Dus dat er geen problemen zijn,daar geloof ik geen snars van.
Het internet bij jullie is nu net een Tombola,je weet per dag nog niet wat je snelheid zal zijn,van zeer brak tot redelijk,maar goed is het allang niet meer vanaf December 2012.
Aan mijn apparatuur is in zijn geheel niets veranderd,via Zyzel met teamviewer zijn mijn aansluitingen gecontroleerd,en kon geen afwijkingen vinden.
Ook is er door jullie verteld dat het niet bij mij of in mijn straat zou zitten,het probleem lag verder weg.
En nu zou het dus aan mijn apparatuur moeten liggen,oftewel ik ben terug bij af.
Badge +2
Met [email]jwdijk@online.nl[/email], milagro en appievanr nemen we graag telefonisch contact op voor nader onderzoek. Graag ontvang ik van jullie een mobiel nummer via een privébericht.

De Schiedammers hebben nu een eigen topic.

@jaleine,

Vervelend dat jij nog steeds problemen ervaart. Jouw verbinding is reeds onderzocht door KPN en daarbij zijn geen fouten aangetroffen in het DSL domein. Jouw netwerkgroep heeft voldoende capaciteit, modem is vervangen, traint in op 52.008 / 5.216 en de monteur heeft op jouw verdeler de volgende meting gedaan:
http://www.speedtest.net/result/2505971613.png

Vermoeden is dat het verlies bij jou ergens in de op het modem aangesloten apparatuur optreedt. Ik zie tevens dat je per 6 maart wordt opgezegd, jammer!

Hugo
Jammer dat alles bijna is opgelost,want dan gaat het bij mij weer niet omhoog maar omlaag.

Uw huidige bandbreedte is 3.90 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 498.85 KB/sec.

64 kbps ISDN
256 kbps ADSL 256 kb
512 kbps ADSL 512 kb
1024 kbps ADSL 1 Mb
2048 kbps ADSL 2 Mb
3990.8 kbps Uw verbinding
4096 kbps ADSL 4 Mb
8192 kbps ADSL 8 Mb
20480 kbps SDSL 20 Mb
40960 kbps VDSL 40 Mb 

Niet slecht he voor een 50Mb/s VDSL verbinding(nog slechter dan ADSL)
Nee, regio den Bosch
Reputatie 8
Badge +16
@jwdijk:

Regio Schiedam....?
Hallo,

Sinds december heb ik ook internet en TV van telfort en de hele maand februari heb ik al last van trage internetverbinding in de avonduren. Het beeld van mijn TV schokt ook de hele tijd, waarbij ik soms harde piepen/tikken hoor.

Ondertussen heb ik al twee mails gestuurd naar Telfort en ik heb twee keer een standaard reactie terug gekregen met een aantal testjes/resets, deze bieden geen oplossing.

Ik kan nu al een maand niet fatsoenlijk TV kijken of internetten. Het is vooral irritant dat Telfort dit probleem niet serieus oppakt. Als dit niet snel opgelost wordt wil ik graag mijn pas afgesloten abbonnement weer opzeggen.

@ Telfort, kunnen jullie aangeven of jullie dit op korte termijn kunnen oplossen? Zo niet, hoe kan ik mijn abbonnement opzeggen?

Ter info uit router/modem:
Upstream 3060 kbps Downstream 31992 kbps, DSL Type is VDSL2

Groeten,

Jan Willem
http://www.speedtest.net/result/2538969803.png

UPC ding resultaat:

6.85 Mb/s, 0.30 Mb/s, 53 ms.

En nog steeds niet echt iets om vrolijk van te worden.
Badge +2
Nou verbeterd niet echt dacht ik zo :mad:  Het probleem zit hem in die brakke KPN servers.  FIX & CLICK verkoop ik misschien iets voor telfrt...


Is weer het moment om te switchen zucht


https://[/url][/img]
Badge +2
Voor het grootste gedeelte van jullie zouden de problemen voorbij moeten zijn.

Er is wel een ander lokaal probleem gevonden in Schiedam. Gebruikers die daar last van hebben zijn Fred Meijer, BobH, lenni, Atilim, Jognt, MariusM, noborit en Sma. De oplossing hiervoor staat nu gepland voor vrijdagochtend a.s., we zijn echter druk bezig dit zoveel mogelijk te vervroegen!

Sneller dan gisteravond maar nog steeds niet fantastisch.

http://www.speedtest.net/result/2536360529.png

Ik wordt hier niet heel blij van.

Jij hebt een ander probleem. Abonnement is ADSL1 8Mb down, 1Mb up en jij bent ingetraint op 8,0Mb down / 0,372Mb up. Er zit een probleem in je koperdraden dus en ik zal je post lostrekken en verplaatsen naar een eigen topic.

Hugo
@BobH

Ga ik vanavond naar kijken. Speedtest.nl en .net geven bij mij dezelfde waarden. Dit als reactie op de post dat iedereen gebruik maakt van dezelfde testserver van speedtest.net.
Situatie in Schiedam iets verbeterd, maar nog steeds verder onder de maat... De snelheid klappert enorm.

Vandaag 5 voor 10
http://speedtest.net/result/2536765920.png

Ter illustratie, dit is 10 over half 7
http://speedtest.net/result/2536315315.png

Dit is 7 over 7
http://speedtest.net/result/2536376171.png

En kwart over 7
http://speedtest.net/result/2536396815.png
Badge +1
Het ziet er goed uit op dit moment.
We blijven het in de gaten houden.
@siddebure , wat doet http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/  bv kwa snelheid nu bij jou.
Speedtest.nl moet je trouwens niet gebruiken dat is echt een ... site 
Reputatie 1
Badge +2
[img]http://www.speedtest.net/result/2536708785.png[/img]

goed voor de avond
Speedtest.nl geeft ongeveer dezelfde waarden. Ik zit nu op 1/3 van de maximale download. Als het nog lang zo blijft stap ik wel over naar een concurrent. Het is soms nog net geen inbellen...
Soms een tijdelijke verbetering, maar het is helaas nog steeds .....
Al moet ik wel zeggen dat je servers moet wisselen op speedtest.net , anders denk je door overbelasting van de beschikbare servers dat het altijd een langzame verbinding is aangezien iedereen in de probleem gebieden rond deze tijd aan het testen is.
Badge
De test van vanavond:

[img]http://www.speedtest.net/result/2536528580.png[/img]

Op hoogtijdagen zat de snelheid hier tussen de 3 en 3,5 MB/s.  't Komt in de richting.
Sneller dan gisteravond maar nog steeds niet fantastisch.

http://www.speedtest.net/result/2536360529.png

Ik wordt hier niet heel blij van.

Reageer