beantwoord

Trage verbinding in de avonduren

• 11 februari 2013
  • 311 reacties
  • 50189 keer bekeken

Toon het eerste bericht

311 reacties

Ex Telfort gebruiker Fred Meijer uit Schiedam is gelukkig al zo aardig geweest om ook even de mensen bij Tros radar te waarschuwen voordat ze dezelfde fout maken als ons.
Hier zijn topic https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=129761
Reputatie 8
Badge +16
Al had Fred daar wel iets meer nuance mogen gebruiken....

De eerste storing betrof een aanzienlijke groep gebruikers (maar lang niet iedereen). Deze storing is opgelost.
De tweede storing betreft een nog kleinere groep.

In zijn berichtje bij Radar lijkt het alsof Fred bedoelt dat alle Telfortabonnees hier last van hebben. En dat klopt gewoon niet.

Maar natuurlijk mag je van een provider verwachten dat deze onderkent dat er problemen zijn en ze vervolgens oplost. En wat dat betreft is het jammer dat de communicatie vanuit Telfort over deze storingen niet optimaal is.
Hoho BobH,

Tot en met 19 maart ben ik nog klant klant van Telfort 😉 Dus nog geen "ex-gebruiker" ;-)

Ik verwacht dan ook tot die tijd een fatsoenlijke internetverbinding, aangezien ik daar een aardig bedrag voor betaal :-)

Groeten,
Fred
Al had Fred daar wel iets meer nuance mogen gebruiken.... De eerste storing betrof een aanzienlijke groep gebruikers (maar lang niet iedereen). Deze storing is opgelost. De tweede storing betreft een nog kleinere groep. In zijn berichtje bij Radar lijkt het alsof Fred bedoelt dat alle Telfortabonnees hier last van hebben. En dat klopt gewoon niet. Maar natuurlijk mag je van een provider verwachten dat deze onderkent dat er problemen zijn en ze vervolgens oplost. En wat dat betreft is het jammer dat de communicatie vanuit Telfort over deze storingen niet optimaal is.

Franzki,

Ik ben nooit een klager geweest van de eerste storing. Ik ben een klager van de laatste weken. Ik suggereer nergens dat alle abonnees van Telfort problemen ondervinden, maar dat potentiele nieuwe klanten beter eerst dit forum kunnen raadplegen.

Groeten,
Fred
Whahaha excuses , oke succes ermee 😉
BobH,

Geen probleem 🙂 Ik hoop dat je snelheidsprobleem snel opgelost wordt!

Groeten van je mede-Schiedammer,
Fred
Badge +1
Vanmorgen weer alles oke.......
Zie plaatje van 08:30 uur
Al had Fred daar wel iets meer nuance mogen gebruiken.... De eerste storing betrof een aanzienlijke groep gebruikers (maar lang niet iedereen). Deze storing is opgelost. De tweede storing betreft een nog kleinere groep. In zijn berichtje bij Radar lijkt het alsof Fred bedoelt dat alle Telfortabonnees hier last van hebben. En dat klopt gewoon niet. Maar natuurlijk mag je van een provider verwachten dat deze onderkent dat er problemen zijn en ze vervolgens oplost. En wat dat betreft is het jammer dat de communicatie vanuit Telfort over deze storingen niet optimaal is.
Franzki, Ik ben nooit een klager geweest van de eerste storing. Ik ben een klager van de laatste weken. Ik suggereer nergens dat alle abonnees van Telfort problemen ondervinden, maar dat potentiele nieuwe klanten beter eerst dit forum kunnen raadplegen. Groeten, Fred

Ik moet zelf eerlijk toegeven ik ben niet 1 van de eerste groep geweest.... voor December heb ik nooit ergens last van gehad.... Pas na December is het bij mij ondersteboven gegooid
Reputatie 1
Hier op postcode 5821 (omgeving Boxmeer)  `s avonds en in het weekend vaak ook zeer trage en onstabiele downloadsnelheden welke varieerd tussen de 50 en 200KBs. Echter overdag zoals nu een zeer hoge en stabiele downloadsnelheid rond de 3 MBs.
Reputatie 1
Hier op postcode 5821 (omgeving Boxmeer)  `s avonds en in het weekend vaak ook zeer trage en onstabiele downloadsnelheden welke varieerd tussen de 50 en 200KBs. Echter overdag zoals nu een zeer hoge en stabiele downloadsnelheid rond de 3 MBs.
Reputatie 1
Reputatie 1
Ze proberen het natuurlijk altijd eerst op een andere af te schuiven... ook al weten ze dat het bij hun het probleem is.

Want ze kijken op het moment dat hun die webformulier lezen.... maar niet het moment waarbij jij aangeeft tussen hoelaat het probleem voorkomt.

Ik heb Telfort gevraagd om `s avonds een keer te meten wat ze netjes hebben gedaan, echter meten hun telkens een mooie up en downloadsnelheid.

Op moment van schijven gaat het downloaden ook weer als een speer en heb ik niets te klagen. Maar zoals eerder aangegeven ervaar ik overdag en door de weeks deze problemen ook niet. 

Ik ben er in ider geval val overtuigd dat het probleem niet bij mij ligt maar dat er op gezette tijden er bij Telfort een capaciteitsprobleem ontstaat of anderzijds het VDSL netwerk van KPN te zwaar word belast.

Indien ook jij dit soort problemen ervaart kun je jou reactie hier achterlaten echter heb ik vernomen dat wanneer je een nieuw topic opent met jou probleem dat dit eerder bij Telfort webcare onder de aandacht zal komen.

Ik zie in dit forum dat er meerdere personen dezelfde problemen ervaren, en hoop dan ook dat Telfort onze klacht serieus gaat nemen en een onderzoek instelt.
Ikzelf heb al een topic geopend op de website, met dezelfde problemen.
Reputatie 1
Badge +2
Aanjager

157 Reacties

05-03-2012 20:05 16
Dit komt me bekend voor, ik stream tv/radio naar 2e woning(en), al vanaf begin in juni 2011 gaat het op bv vrijdagavond prima, maar zaterdag na 20.00 uur en zondagmorgen/middag is een drama. Er zijn geen andere apparaten aangesloten in de upstream locatie, op de ontvangstlocatie werken andere applicties prima.
Ik ging er van uit dat in het weekend internet gewoon niet betrouwbaar is

Bovenstaande plaatste ik al bijna jaar geleden in een draad over - Telfort internet is drama in weekend-
Probleem komt om de zoveel tijd , maar steeds erger terug...
Reputatie 1
Badge +2
 Aanjager

157 Reacties

05-03-2012 20:05 16  
Dit komt me bekend voor, ik stream tv/radio naar 2e woning(en), al vanaf begin in juni 2011 gaat het op bv vrijdagavond prima, maar zaterdag na 20.00 uur en zondagmorgen/middag is een drama. Er zijn geen andere apparaten aangesloten in de upstream locatie, op de ontvangstlocatie werken andere applicties prima.
Ik ging er van uit dat in het weekend internet gewoon niet betrouwbaar is.

Bovenstaande plaatste ik al bijna een jaar geleden in een draad over- telfort internet een drama in weekend-

Probleem komt regelmatig weer terug, nu valt het echter meer mensen op. Eerder werd er ook nooit op gereageerd. In het moderne bedrijfsleven lopen de zaken die geld kosten (aanpassingen netwerk hier bv) altijd achter op de zaken die opleveren (zoals veel nieuwe abo's). En dank zij het nieuwe globale verdienmodel niet alleen hier hoor, in onze woning in China met glasvezel tot in  de vestibule zijn er exact de zelfde problemen--- traaaaaag in het weekend.
Overstappen kan natuurlijk, maar op de overstapservicesite van de consumentenbond kan je zien wat de werkelijke snelheid is van de diverse providers, bv Ziggo 80 Mb is werkelijk 47 etc..       
Reputatie 4
Badge +3
@lenni,

Ik heb jouw gegevens doorgezet voor nader onderzoek. Zodra er meer informatie bekend is, laat ik je dit direct weten.

Mijn excuses voor het ongemak.

Henk
Badge
Vanmorgen gebeld door KPN met de mededeling dat er een montuer langs wil komen, ik zeg, goed dat een monteur wil komen kijken, maar wat moet ie hier komen doen ?
Hier is alles oke, alleen weer snelheids-problemen van plus/minus 18.00 uur tot 23.00 uur, en de weekenden, dan zitten ook veel mensen gebruik te maken van het internet.....
M.a.w. woorden, als het druk is dan is gelijk de snelheid dramatisch laag.......
Maar zeg ik, om niets uit te sluiten, stuur hem maar langs......
Monteur was netjes op de afgesproken tijd hier, heeft de lijn doorgemeten qua snelheid, en geconstateerd dat de snelheid goed was........
Ik zeg al tegen hem, overdag is er ook niet veel mis mee, het gaat juist om de avond-uren en in de weekends........
Als er veel gebruikers zijn dus, en niet s'morgens om een uur of 11 :D
Net een speedtest gedaan en die is oké...
[img]http://www.speedtest.net/result/2522146471.png[/img]
Ik vraag of ze ook s'avonds werken, ja tot 20.00 uur zei hij, dan zoi ik moeten verzoeken bij Telfort of ze een monteur eventueel s'avonds konden laten meten, nu was alles goed, dus ....bij deze.......
Ik zal vanavond nogeens testen en die meting wederom hier plaatsen......
M.vr.gr Foeps
Badge
Heb je onlangs nog een abonnenmentswijziging gehad of iets dergelijks?

Hier op postcode 5821 (omgeving Boxmeer) `s avonds en in het weekend vaak ook zeer trage en onstabiele downloadsnelheden welke varieerd tussen de 50 en 200KBs. Echter overdag zoals nu een zeer hoge en stabiele downloadsnelheid rond de 3 MBs.
Reputatie 1
Heb je onlangs nog een abonnenmentswijziging gehad of iets dergelijks?

Hier op postcode 5821 (omgeving Boxmeer) `s avonds en in het weekend vaak ook zeer trage en onstabiele downloadsnelheden welke varieerd tussen de 50 en 200KBs. Echter overdag zoals nu een zeer hoge en stabiele downloadsnelheid rond de 3 MBs.

Ja dat klopt. Ik ben vorige maand januari overgestapt van een Telfort tot 20 mbit adsl2 abonnement naar een standaard internet (tot 30 mbit) vdsl abbo van Telfort
Reputatie 1
Overdag een download van 27 Mbit/s `s avonds zakt hij langzaam af tot 100 a 200 Kbit/s `s weekends heb ik eveneens een onstabiele en lage downloadsnelheid.
Vandaag 18:30 uur was het nog 17 Mbit/s een uur later zitten wij al op de 5 Mbit/s.
Nog een uur later mag je blij zijn als je de 1 Mbit/s haalt.
M.a.w. net op de tijden dat ik internet gebruik is het traag, en als ik op het werk zit in het super snel.
Badge
Ja dat klopt. Ik ben vorige maand januari overgestapt van een Telfort tot 20 mbit adsl2 abonnement naar een standaard internet (tot 30 mbit) vdsl abbo van Telfort

Heel herkenbaar. Het is een poosje goed en daarna gaat het bergafwaarts. Maar zo traag als het nu gaat is het nooit geweest. Zelfs het surfen gaat al moeilijk. Ik verlang bijna weer terug naar het inbelmodem.
Ik kom uit het zuiden van Limburg (Kerkrade) en zit ook met het probleem van in de avond en weekeinde hele trage verbinding van 1.9 mb tot 4.3 mb.
Je kunt het vergeten om ff te surfen op internet of een spel spelen. Overdag zit ik netjes op 30 mb
Badge
Ik kamp hier ook met snelheids problemen 😠 echt irritant! al bijna 4 jaar klant nooit problemen gehad, maar laatste tijd gaat het niet zo lekker bij telfort.. wat gebeurt er toch allemaal?

mijn postcode is 6841KB
Badge
overigens heb ik er ruim een maand last van. mijn snelheid gaat drastisch omlaag naar 0,7 mb download via speedtest, doe je 5 minuten later heb je weer volle snelheid. het is veel te wisselvallig en onregelmatig.
Sinds afgelopen weekend hier precies hetzelfde... 't hele weekend en tijdens de avonduren  (uitgerekend de uren dat ik gebruik maak van Internet)  rete trage verbinding !!

En als je dan eindelijk eens belt na jaren (bijna) probleemloos Internet,  dan ligt het niet aan Telfort maar aan de "eindgebruiker" ,   aan mij dus..

Ojaa..   en hulp kan ik pas zaterdagmiddag verwachten..   tussen 15.00 en 16.00 uur  "bellen ze terug"      Afwachten maar   : ((

Waardeloos !!    Ik overweeg over te stappen  (en diverse Consumenten organisaties in te schakelen)

Postcode   5665  Geldrop

Reageer