beantwoord

Trage verbinding in de avonduren

  • 11 februari 2013
  • 311 reacties
  • 50193 keer bekeken


Toon het eerste bericht

311 reacties

Na 5 dagen goede verbinding raakt het putje kennelijk weer vol:
http://www.speedtest.net/result/2545788793.png

Dit is een 50Mb verbinding, die de laatste dagen tussen de 45 en 84 Mb/s was
moet natuurlijk tussen de 45 en 48 Mb/s zijn
Na 5 dagen goede verbinding raakt het putje kennelijk weer vol:
http://www.speedtest.net/result/2545788793.png

Dit is een 50Mb verbinding, die de laatste dagen tussen de 45 en 84 Mb/s was
Badge +2
@hugo

heb nog niets vernomen van telfort naar aanleiding van mijn pm

ook vandaag wederom supertraag, en wederom geen emailverkeer. 

Maak nu op dit moment tijdelijk gebruik van verbinding buren om enigszins fatsoenlijk internet te kunnen gebruiken maar email is nog steeds niet mogelijk
Reputatie 1
Badge +2
[img]http://www.speedtest.net/result/2545590159.png[/img]
Nu is het in Beekbergen echt goed voor een 8/1 verbinding, maar upstreamen vanuit Santpoort is weer een probleem, snelheid fluctueert tussen 400 en 770, en af en toe nul. Dan gaat het dus niet, en loopt de zaak steeds vast. De te bereiken snelheden zijn duidelijk verbeterd, maar de stabiliteit (nog?) niet
Al een tijdje is de internetverbinding slecht. Het signaal fluctueert als een gek en als ik een goed signaal heb is de verbinding heel erg traag of worden pagina's niet geladen. 
Leuk om te lezen dat ik "lekker op gang kom", maar ik dacht bij jullie beter af te zijn dan bij Ziggo, helaas.......

Los dit op, anders ben ik heel snel weg bij jullie, ben het echt spuugzat.

Dit is een reactie op de reactie van Hugo-Telfort:
Geweldig Hugo! Het is nog steeds RUK!!!!
Het jojo''t hier van 1 streepje bereik naar 5 streepjes naar nul, naar geen toegang en weer terug. EN ZO GAAT HET IEDERE DAG.
Kan bijna niet wachten tot het december is: dan loopt het contract af en er moet heel wat gebeuren wil ik bij Telfort blijven. Nog nooit zoveel **** gehad als hier. En dan ook nog vrolijk kosten moeten betalen omdat ik steeds de klantensercice moet bellen. wat dacht je van een leuke tegemoetkoming, of gewoon geld terug. Denk er maar eens over na......


En hoe is de verbinding met bedraad?

Want als je enkel meld dat je wifi niet goed verbind met je laptop of tablet...dan kan het bedraad wel goed zijn en ligt het niet aan telfort.
Reputatie 8
Badge +10
Geweldig Hugo! Het is nog steeds RUK!!!!
Het jojo''t hier van 1 streepje bereik naar 5 streepjes naar nul, naar geen toegang en weer terug. EN ZO GAAT HET IEDERE DAG.
Kan bijna niet wachten tot het december is: dan loopt het contract af en er moet heel wat gebeuren wil ik bij Telfort blijven. Nog nooit zoveel **** gehad als hier. En dan ook nog vrolijk kosten moeten betalen omdat ik steeds de klantensercice moet bellen. wat dacht je van een leuke tegemoetkoming, of gewoon geld terug. Denk er maar eens over na......
Wat bedoel je met "Het jojo''t hier van 1 streepje bereik naar 5 streepjes naar nul"

Je WiFi connectie soms?
Badge
Al een tijdje is de internetverbinding slecht. Het signaal fluctueert als een gek en als ik een goed signaal heb is de verbinding heel erg traag of worden pagina's niet geladen. 
Leuk om te lezen dat ik "lekker op gang kom", maar ik dacht bij jullie beter af te zijn dan bij Ziggo, helaas.......

Los dit op, anders ben ik heel snel weg bij jullie, ben het echt spuugzat.

Dit is een reactie op de reactie van Hugo-Telfort:
Geweldig Hugo! Het is nog steeds RUK!!!!
Het jojo''t hier van 1 streepje bereik naar 5 streepjes naar nul, naar geen toegang en weer terug. EN ZO GAAT HET IEDERE DAG.
Kan bijna niet wachten tot het december is: dan loopt het contract af en er moet heel wat gebeuren wil ik bij Telfort blijven. Nog nooit zoveel **** gehad als hier. En dan ook nog vrolijk kosten moeten betalen omdat ik steeds de klantensercice moet bellen. wat dacht je van een leuke tegemoetkoming, of gewoon geld terug. Denk er maar eens over na......
Badge
Geweldig Hugo! Het is nog steeds RUK!!!!
Het jojo''t hier van 1 streepje bereik naar 5 streepjes naar nul, naar geen toegang en weer terug. EN ZO GAAT HET IEDERE DAG. 
Kan bijna niet wachten tot het december is: dan loopt het contract af en er moet heel wat gebeuren wil ik bij Telfort blijven. Nog nooit zoveel **** gehad als hier. En dan ook nog vrolijk kosten moeten betalen omdat ik steeds de klantensercice moet bellen. wat dacht je van een leuke tegemoetkoming, of gewoon geld terug. Denk er maar eens over na......
Maar helaas kan je met Eweka niet aantonen of het probleem nou bij jou ligt of bij Eweka.

Eweka is een nieuwsgroep server die zelf ook door drukte langzamer en sneller kan gaan lopen.

Dan kan je beter twee verschillende speedtest postings plaatsen.


Ik zou zeggen lenni,klagen doe je zelf ook,en vervolgens sta je Telfort te  verdedigen bij klachten van een ander.
Zoals je terug kan lezen voer ik alleen uit wat van mij gevraagd word,dus blijf aub even buiten deze discussie


Je kan zeggen wat je wilt, maar ik verdedig nergens telfort.
Dat jij alle schuld bij  Telfort neergooit is wat anders.

En nog kan je beter twee verschillende speedtest metingen plaatsen.

Want zoals Kees-Jan zei... het is koeien met paarden vergelijken als je newsleecher plaatst en een speedtest.

Ik vraag of je erbuiten wil blijven,maar je moet er toch mee doorgaan,hij vraagt om 2 eweka testen met en zonder splitter,dit heb ik geplaatst,dus wie ben jij om mij te zeggen dat dat niet juist is!!!!!
De test is uitgevoerd tijdens het downloaden van hetzelfde bestand.
Als ik een speedtest draai om met en zonder splitter te testen heb ik zo'n zelfde situatie.
En ja ik leg volledig de schuld bij Telfort,daar ik een aantal testen in opdracht heb uitgevoerd en na een telefonisch overleg mij is medegedeeld dat het niet bij mij nog in de straat naar de wijkcentrale zat.
Maar ik sta me nu druk te maken,terwijl het voor mij aftellen is,hoop alleen dat anderen hieruit hun voordeel kunnen doen om het op te lossen.
Maar helaas kan je met Eweka niet aantonen of het probleem nou bij jou ligt of bij Eweka.

Eweka is een nieuwsgroep server die zelf ook door drukte langzamer en sneller kan gaan lopen.

Dan kan je beter twee verschillende speedtest postings plaatsen.


Ik zou zeggen lenni,klagen doe je zelf ook,en vervolgens sta je Telfort te  verdedigen bij klachten van een ander.
Zoals je terug kan lezen voer ik alleen uit wat van mij gevraagd word,dus blijf aub even buiten deze discussie


Je kan zeggen wat je wilt, maar ik verdedig nergens telfort.
Dat jij alle schuld bij  Telfort neergooit is wat anders.

En nog kan je beter twee verschillende speedtest metingen plaatsen.

Want zoals Kees-Jan zei... het is koeien met paarden vergelijken als je newsleecher plaatst en een speedtest.
Maar helaas kan je met Eweka niet aantonen of het probleem nou bij jou ligt of bij Eweka.

Eweka is een nieuwsgroep server die zelf ook door drukte langzamer en sneller kan gaan lopen.

Dan kan je beter twee verschillende speedtest postings plaatsen.


Ik zou zeggen lenni,klagen doe je zelf ook,en vervolgens sta je Telfort te  verdedigen bij klachten van een ander.
Zoals je terug kan lezen voer ik alleen uit wat van mij gevraagd word,dus blijf aub even buiten deze discussie
Maar helaas kan je met Eweka niet aantonen of het probleem nou bij jou ligt of bij Eweka.

Eweka is een nieuwsgroep server die zelf ook door drukte langzamer en sneller kan gaan lopen.

Dan kan je beter twee verschillende speedtest postings plaatsen.
Hier alle 3 de testen en een foto van aansluitng,snelheden zijn wel aanvankelijk van tijdstippen!!!
Zsplitter is de lage snelheid(Eweka)
Msplitter is de hogere snelheid (Eweka)
Speedtest is met splitter
En mijn conclusie is wel dat het verschil met of zonder splitter voor het modem word behaald!

[img]http://www.speedtest.net/result/2542700802.png[/img]
@jaleine: dit is koeien en paarden vergelijken, bij de ene (waar ik op reageerde) stond een screenshot van NewsLeecher download snelheid, in de post hierboven met splitter, zet je weer screenshots van speedtest.net.

vraagje: als je de splitter ertussen zet, koppel je dan het kabeltje dat aan het ISRApunt zit los en koppel je die aan de kabel die aan de modem zit en daarna koppel je de splitter aan het ISRApunt? Of doe je het andersom: je koppelt de kabel los aan de kant van de modem en zet daar dan de splitter tussen?

voor vanavond: graag een screenshot van NewsLeecher, mét en zónder splitter?


Ik haal de kabel los uit het isra-punt,zet splitter aan isra-punt en vanuit splitter rond kabeltje naar het modem.
Reputatie 8
Badge +10
@jaleine: dit is koeien en paarden vergelijken, bij de ene (waar ik op reageerde) stond een screenshot van NewsLeecher download snelheid, in de post hierboven met splitter, zet je weer screenshots van speedtest.net.

vraagje: als je de splitter ertussen zet, koppel je dan het kabeltje dat aan het ISRApunt zit los en koppel je die aan de kabel die aan de modem zit en daarna koppel je de splitter aan het ISRApunt? Of doe je het andersom: je koppelt de kabel los aan de kant van de modem en zet daar dan de splitter tussen?

voor vanavond: graag een screenshot van NewsLeecher, mét en zónder splitter?
Splitter er tussen en dit zijn de resultaten,waarbij naar utrecht een hoge ping gemeten word.

 Amsterdam

[img]http://www.speedtest.net/result/2541909104.png[/img]


Zoetermeer

[img]http://www.speedtest.net/result/2541910796.png[/img]

Rotterdam

[img]http://www.speedtest.net/result/2541913380.png[/img]

Dronten

[img]http://www.speedtest.net/result/2541915059.png[/img]

Utrecht

[img]http://www.speedtest.net/result/2541917823.png[/img]
Reputatie 8
Badge +10
Dit is de download via Eweka en dat is beter dan het serven over het net
en nu met de splitter ertussen?
Dit is de download via Eweka en dat is beter dan het serven over het net
Niks laag bij de grond... een isra-punt mag alleen geopend en afgemonteerd worden door een KPN-monteur.
Advies is daarom om daar vanaf te blijven en je te beperken tot het inprikken van een rj11-kabeltje vanaf het isra-punt naar het modem.

Na het vragen van de foto's heb ik het kapje verwijderd om te laten zien dat alle draadjes oke zijn,dit is dus de eerste keer dat het is open gegaan.
Nu het ronde grijze kabeltje eraan geprikt,en een speedtest gedaan met dit als resultaat.

[img]http://www.speedtest.net/result/2541742242.png[/img]
Reputatie 8
Badge +16
Niks laag bij de grond... een isra-punt mag alleen geopend en afgemonteerd worden door een KPN-monteur.
Advies is daarom om daar vanaf te blijven en je te beperken tot het inprikken van een rj11-kabeltje vanaf het isra-punt naar het modem.
Reputatie 8
Badge +10
Ik zie het niet goed op de foto's... maar voor het geval je je isra-punt hebt geopend: Dat mag niet!

Als je hierdoor problemen krijgt, kan Telfort de kosten voor herstel van het isra-punt bij jou in rekening brengen.


Nu moeten jullie echt ophouden hoor,vraag om close up foto's,gebroken aders in snoertje,laat het zien en dan gaan gillen over kosten in rekening brengen,dit vind ik dus echt laag bij de grond.
Laat zien dat er geen losse draden zijn,en nu dit weer.
let vooral op het woordje "Als", Franzki zegt niet dat je kosten moet betalen, alleen als er ooit door een KPN monteur geconstateerd wordt dat het ISRApunt defect is, je mogelijk zou moeten opdraaien voor het herstel...

Maak je hier nou maar niet druk om, tenzij er daadwerkelijk iets is met het ISRApunt omdat je het uit elkaar hebt gehaald én dat hierdoor je verbinding (en snelheid) zo beroerd zijn...
Ik zie het niet goed op de foto's... maar voor het geval je je isra-punt hebt geopend: Dat mag niet!

Als je hierdoor problemen krijgt, kan Telfort de kosten voor herstel van het isra-punt bij jou in rekening brengen.


Nu moeten jullie echt ophouden hoor,vraag om close up foto's,gebroken aders in snoertje,laat het zien en dan gaan gillen over kosten in rekening brengen,dit vind ik dus echt laag bij de grond.
Laat zien dat er geen losse draden zijn,en nu dit weer.

Die problemen waren er al voordat ik de foto's maakte,deze zijn van net en mijn problemen zijn van december 2012.
Reputatie 8
Badge +10
Dat zwarte kabeltje van ISRA naar modem, is dat een plat, 4-aderig, kabeltje? Dat is niet het standaard DSL kabeltje dat in het doe-het-zelf pakket zit, dat is namelijk een rond, grijs, kabeltje, van ongeveer 60-75 cm, kan je die eens proberen?
Reputatie 8
Badge +16
Ik zie het niet goed op de foto's... maar voor het geval je je isra-punt hebt geopend: Dat mag niet!

Als je hierdoor problemen krijgt, kan Telfort de kosten voor herstel van het isra-punt bij jou in rekening brengen.
@jaleine:

het lijkt er dan toch op dat er iets van invloed is op jouw aansluiting. misschien een gebroken ader in het snoertje die niet (goed) contact meer maakt. want als je de modem mét splitter aansluit (ook al is dat niet meer nodig), lijkt het erop dat de storing opgeheven wordt.

als je geen POTS splitter meer nodig hebt, dan heb je geen vaste lijn met een KPN abonnement?
kan je eens een foto van de bekabeling tussen het ISRApunt en de modem hier neerzetten?

eventueel mét en zónder splitter?

en een close-up van de (schroef) aansluiting van het ISRApunt?

even voor de zekerheid, je hebt toch niet én een kabeltje rechtstreeks naar de modem én een kabeltje naar de splitter tegelijk aan het ISRApunt gekoppeld, toch?


Hier de gevraagde foto's inclusief foto israpunt afstand modem,en nee splitter zit er nu niet tussen,had van isra naar splitter en van splitter naar het modem

Reageer