beantwoord

Trage verbinding in de avonduren

• 11 februari 2013
  • 311 reacties
  • 50188 keer bekeken

Toon het eerste bericht

311 reacties

Reputatie 1
Een 2e test van deze morgen laat weer een hele hoge en stabiele download zien van 3 MBs 
Nu ik niet in piektijden aan het downloaden ben lukt het blijkbaar wel.
Badge
Afgelopen nacht is de download rate flink naar beneden bijgesteld van 27 naar 24 Mbps.

Momenteel wel een redelijke downloadsnelheid, maar dat zal niet lang meer duren.
Badge
De snelheid wordt voorspelbaar. Nog geen twee uur na mijn laatste post is de downloadtraagheid ingezakt tot 150 kB/s.

Afgelopen nacht is de download rate flink naar beneden bijgesteld van 27 naar 24 Mbps.

Momenteel wel een redelijke downloadsnelheid, maar dat zal niet lang meer duren.
Vanuit het zuidelijke Nederland, Voerendaal genaamd, sluit ik mij bij bovenstaande klachtenreeks aan.
Dit weekend begon de traagheid die van 30mbps download en 3 mbps upload niets meer overlaat.
Zelfs mail lezen wordt een worsteling.

Probleem lijkt allerminds onder controle, is niet echt grijpbaar en het modem geeft geen verkeerde waarden.
Nou hier is het internet weer omlaag gevlogen.... en toevallig is ook nog eens 2 dagen precies 1 jaar geleden dat ik mijn abonnement verlengde, maar of ik dit nog zal blijven doen geen idee.
http://www.speedtest.net/result/2517641700.png

Wordt het niet eens tijd dat Telfort gewoon elke draadje na gaat lopen op mogelijke problemen?

Ik bedoel het is wel makkelijk om alleen bij ons te gaan kijken maar misschien ligt het wel veel dieper bij Telfort/ kpn
Ik heb nu al 2 maanden last van langzaam internet, wonende in Schiedam heb ik elke dag tussen 19.00 uur en 23.00 uur last van haperige televisie beelden.
Maar nu vind ik genoeg toch wel eens genoeg.

sinds 2 dagen geleden mag ik ook nog eens mijn abonnement verlengen maar met deze snelheden vraag ik me serieus af of ik dat ga doen.

Ik bedoel mijn upload is nog sneller dan mijn download

http://www.speedtest.net/result/2517641700.png
Badge +2
Kijk even goed terug op het forum, volgens mij zijn er meer mensen die hier last van hebben. Dit probleem is bekend, en volgens mij zijn ze bezig met de oplossing hiervan. 
Kijk even goed terug op het forum, volgens mij zijn er meer mensen die hier last van hebben. Dit probleem is bekend, en volgens mij zijn ze bezig met de oplossing hiervan. 

Ik plaats het in iemands topic... mij wordt verteld om het in een aparte topic te zetten.

"Ienni,

Als je wilt dat Hugo of Henk naar je probleem kijken, dan is het verstandig om een apart topic aan te maken over je problemen. Ik hoop voor je dat ze reageren!"

Dus dat doe ik.

Het feit dat "ze het aan het oplossen zijn" heeft voor mij geen oplossing geboden de afgelopen 2 maanden.
Het kan nog trager.

http://www.speedtest.net/result/2517792343.png
Reputatie 1
Badge
Nou, op dit moment is het tevens onmogelijk een fatsoenlijk telefoongesprek te voeren.
Geluidskwaliteit abominabel. Voip "stottert" verschrikkelijk.
Hier precies hetzelfde, sinds jaar en dag goed werkend Internet (eerst Tiscali, daarna Telfort) en sinds november het 30 Mb abonnement, dus ook nieuw modem

Regelmatig een snelheidscheck gehouden (UPC site, Speedtest.net) en die gaven aan dat de snelheid wel goed zat.

Maar sinds afgelopen weekend is het een drama ! De uploadsnelheid van 2.8Mb is stabieler en hoger dan de downloadsnelheid die varieert tussen de 1.5 en 3Mb

Dus gemeld via de Telfort website, en standaard antwoord terug om het via een FTP server te controleren, evt Firewal uitschakelen blablabla

Vandaag bij thuiskomst (17.30 uur) leek de snelheid weer in orde, tot een uur of 19.00. Daarna was het weer drama, zo traag als appelstroop.

Dan toch maar de Helpdesk gebeld, maar natuurlijk meten die een prima verbinding tot het modem ("32Mb, zelfs meer dan waar u voor betaalt meneer")

en ook hier kabels uitgewisseld, andere poort, modem reset. Uiteindelijk tot 2x toe geprobeerd de 2e-lijns techneuten om extra info, maar die waren niet bereikbaar..

Nu rest mij niets dan morgen opnieuw bellen met de Helpdesk (iets zegt mij dat dat weinig oplevert) of wachten op de terugbelactie van Telfort.. op ZATERDAG !!!

eerder zou niet mogelijk zijn. Ik sta daarvan te kijken, dat het zolang moet duren (onacceptabel eigenlijk)

Oja, aan instellingen of verbindingen op mijn PC is niets veranderd. En zowel PC als modem zijn via kabeltjes verbonden.

En mijn postcode is 5665 (Geldrop)
Badge
Ik woon ook in Schiedam en hebt dezelfde problemen
Hier in Tilburg ook super traag de laatste tijd! Wanneer is dit opgelost!???
En nu rond 23.00 uur lijkt alles weer normaal...   snelheid as usual...  

Mag ik dan concluderen dat het aan Telfort ligt, en niet aan mijn PC of modem ?  Er is hier nl  helemaal niks veranderd !

Strange...
Badge +2

Ik plaats het in iemands topic... mij wordt verteld om het in een aparte topic te zetten.

"Ienni,

Als je wilt dat Hugo of Henk naar je probleem kijken, dan is het verstandig om een apart topic aan te maken over je problemen. Ik hoop voor je dat ze reageren!"

Dus dat doe ik.

Het feit dat "ze het aan het oplossen zijn" heeft voor mij geen oplossing geboden de afgelopen 2 maanden.

Ik kan je geen Telfort reactie geven. Ik ben het er mee eens dat een eigen topic normaal gesproken the way to go is. Mocht je meer mensen vinden in jouw regio met hetzelfde probleem, dan zou in dit specifieke geval waarschijnlijk het slim zijn het evt. in dat betreffende topic te posten, anderzijds gebeurt dat normaal vanzelf door de Telfort Webcare.

Ik kan je dus geen reactie geven over hoe het precies zit, daarvoor moet je kort afwachten tot de webcare reatie.
Fred Meijer is zo slim geweest om op te zeggen na een lange tijd nul response te krijgen en geen oplossing. Ik heb net drie weken terug verlengd maar ik ga toch maar eens kijken of we dat terug kunnen draaien .
Ik ben er ook echt klaar mee, nul response op dit forum en ze kunnen je toch niet tegen houden zolang ze geen degelijk en werkend product leveren. Ik denk dat we gewoon allemaal moeten opzeggen en op naar de volgende provider ....
Hopelijk gaan ze dan eens begrijpen dat ze klanten nodig hebben om geld te verdienen.
Reputatie 1
Badge
@ BobH. Nog een goede suggestie voor een goede provider?
De meeste zullen toch KPN-gerelateerd zijn. Dan blijft bijv. Online.nl over (T-Mobile) maar ook daarover lees ik niet altijd even goede berichten.
Ik hoorde vanmorgen op mijn werk dat ook KPN zelf soortgelijke problemen heeft met de performance.
Overigens loopt e.e.a. NU (16.20h) als een zonnetje maar ik vrees dat dat spoedig afgelopen zal zijn als half Nederland thuiskomt en de computer/TV aanzet.
Badge
Afgelopen nacht is de DSL lijn weer eens gereset. Nu moet ook de upload rate eraan geloven; deze is met 1 Mbps gedaald!

Telfort, kan er misschien eens een keer op gereageerd worden, iets mee gedaan worden?? Eens ooit nu?

O ja, de huidige downloadsnelheid ligt rond de 200 kB/s.
Badge
Dat is het beste wat je kunt doen. Bij mij ook al lange tijd gezeur met de snelheid, helaas vlak nadat ik het abonnement heb verlengd. De service is ronduit slecht met de incapabele medewerkers bij de helpdesk. Hier op het forum wordt je totaal genegeerd en pakken ze alleen de makkelijke klusjes; uw modem of splitter is defect-geneuzel.
De vreselijk arrogant houding valt me zwaar tegen, totdat je je abonnement opzegd. Enkele jaren geleden wilde ik naar een andere provider, maar toen kon ik van Telfort alles gratis en met korting krijgen en werd binnen gehaald/gehouden als een nieuwe klant.

Waarschijnlijk is het een capaciteitsprobleem welke ze niet op korte termijn kunnen oplossen, maar ja dit breng je natuurlijk niet naar buiten.
Het beste is om de krachten te bundelen en zoveel mogelijk ruchtbaarheid te geven aan dit probleem op en in de diverse media, zodat er niet meer mensen zonder telefoon, tv en internet komen te zitten

Fred Meijer is zo slim geweest om op te zeggen na een lange tijd nul response te krijgen en geen oplossing. Ik heb net drie weken terug verlengd maar ik ga toch maar eens kijken of we dat terug kunnen draaien . Ik ben er ook echt klaar mee, nul response op dit forum en ze kunnen je toch niet tegen houden zolang ze geen degelijk en werkend product leveren. Ik denk dat we gewoon allemaal moeten opzeggen en op naar de volgende provider .... Hopelijk gaan ze dan eens begrijpen dat ze klanten nodig hebben om geld te verdienen.
Badge +1
@Telfort webcare,
Helaas moet ik ook melden dat de snelheid ver onder de "normale" snelheden ligt in de avonduren.
Er is hier niets veranderd en aangezien het overdag goed is verwacht ik ook niet dat het aan de thuis installatie ligt.
De vermelde down en upstream snelheden in het modem zien er goed uit (ik heb geen ITV).

noise margin upstream: 31 db
output power downstream: -19 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 20 db
output power upstream: 9 db
attenuation downstream: 3 db
loop length is 135m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3080 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 32000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.8 symbols
attainable rate upstream: 15962 kbps
attainable rate downstream: 66086 kbps
linetype: VDSL2

De daadwerkelijke download snelheid is te zien in het plaatje (100megabyte.bin gehaald van http://ftp.telfort.nl/pub/test)
Graag uw reactie!
http://www.speedtest.net/result/2520121173.png

En ook vandaag is het zover.
Inmiddels weer huilen met de pet op.  Gaat 't eventjes goed, zo tot 19.00 a 19.30 uur, daarna is het bedroevend traag !

Is de populariteit van Telfort misschien enorm toegenomen sinds die flauwe reclames,  zodat er nu meer huishoudens op dezelfde centrale zitten ?

Kunnen de servers bij Telfort het niet aan ?

Volgens mij zijn er vele Topics hier op dit Forum (en in deze sectie), die over hetzelfde onderwerp gaan, nl  zeer traag Internet (bij tijd en wijle)

Waarom erkent Telfort de problemen niet ?  Een antwoord op een ingeevuld klachtenformulier levert allen op dat ze "achteraf niets meer kunnen meten of onderzoeken" 

Komop zeg !
Reputatie 1
Gisteren weer een klacht ingeschoten aangezien het weer bedroevend langzaam was, waarvan ik een uurtje terug het volgende van Telfort heb vernomen

Op 18-02-2013 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Wij hebben uw verbinding nagekeken en uw modem traint op dit moment in op ruim 28 Mbit. U zou deze snelheid ook op uw computer moeten halen. In onderstaand kader vindt u een overzicht van de snelheidsmeting die wij hebben verricht.

Tijdstip meting = dinsdag 19 februari 2013 19:54

CPE IP = 195.240.231.44

Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 30.000 kbit/s down 3.000 kbit/s up
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 28.854 kbit/s down 3.079 kbit/s up

Wij raden u aan uw interne netwerk te controleren.

Dus thuiskomend (2 uur later) meteen zelf de snelheid gecontroleerd en het is weer naatje pet, Ik mag momenteel blij zijn als ik met downloaden de
200 KBs haal.

Ook hoop maar dat er genoeg mensen dezelfde problemen ervaren zodat wij door Telfort serieus genomen worden en erkennen dat zij nog steeds een performance probleem hebben.
Ze proberen het natuurlijk altijd eerst op een andere af te schuiven... ook al weten ze dat het bij hun het probleem is.

Want ze kijken op het moment dat hun die webformulier lezen.... maar niet het moment waarbij jij aangeeft tussen hoelaat het probleem voorkomt.
Ik vind het idd te bizar dat er nog geen enkele reactie van telfort op mijn post is gekomen!  Dit is idd ronduit slechte service:mad:
En ben bang dat je gelijk hebt over dat ze dit niet kunnen oplossen op een makkelijke manier en daarom maar niks zeggen. 
Ben op dit forum gelukkig erg veel berichten tegen gekomen met hetzelfde probleem dus ik denk dat wie die krachten moeten bundelen.
Door mij zullen er in ieder geval geen nieuwe telfort klanten meer bij komen en hoop ik zo snel mogelijk geen Zy_private meer te zien op mijn wifi netwerk .

Reageer