beantwoord

Trage verbinding in de avonduren

• 11 februari 2013
  • 311 reacties
  • 50183 keer bekeken

Toon het eerste bericht

311 reacties

Maar helaas kan je met Eweka niet aantonen of het probleem nou bij jou ligt of bij Eweka.

Eweka is een nieuwsgroep server die zelf ook door drukte langzamer en sneller kan gaan lopen.

Dan kan je beter twee verschillende speedtest postings plaatsen.

Ik zou zeggen lenni,klagen doe je zelf ook,en vervolgens sta je Telfort te  verdedigen bij klachten van een ander.
Zoals je terug kan lezen voer ik alleen uit wat van mij gevraagd word,dus blijf aub even buiten deze discussie
Maar helaas kan je met Eweka niet aantonen of het probleem nou bij jou ligt of bij Eweka.

Eweka is een nieuwsgroep server die zelf ook door drukte langzamer en sneller kan gaan lopen.

Ik zou zeggen lenni,klagen doe je zelf ook,en vervolgens sta je Telfort te  verdedigen bij klachten van een ander.
Zoals je terug kan lezen voer ik alleen uit wat van mij gevraagd word,dus blijf aub even buiten deze discussie

Je kan zeggen wat je wilt, maar ik verdedig nergens telfort.
Dat jij alle schuld bij  Telfort neergooit is wat anders.

En nog kan je beter twee verschillende speedtest metingen plaatsen.

Want zoals Kees-Jan zei... het is koeien met paarden vergelijken als je newsleecher plaatst en een speedtest.

Je kan zeggen wat je wilt, maar ik verdedig nergens telfort.
Dat jij alle schuld bij  Telfort neergooit is wat anders.

En nog kan je beter twee verschillende speedtest metingen plaatsen.

Want zoals Kees-Jan zei... het is koeien met paarden vergelijken als je newsleecher plaatst en een speedtest.

Ik vraag of je erbuiten wil blijven,maar je moet er toch mee doorgaan,hij vraagt om 2 eweka testen met en zonder splitter,dit heb ik geplaatst,dus wie ben jij om mij te zeggen dat dat niet juist is!!!!!
De test is uitgevoerd tijdens het downloaden van hetzelfde bestand.
Als ik een speedtest draai om met en zonder splitter te testen heb ik zo'n zelfde situatie.
En ja ik leg volledig de schuld bij Telfort,daar ik een aantal testen in opdracht heb uitgevoerd en na een telefonisch overleg mij is medegedeeld dat het niet bij mij nog in de straat naar de wijkcentrale zat.
Maar ik sta me nu druk te maken,terwijl het voor mij aftellen is,hoop alleen dat anderen hieruit hun voordeel kunnen doen om het op te lossen.
Badge
Geweldig Hugo! Het is nog steeds RUK!!!!
Het jojo''t hier van 1 streepje bereik naar 5 streepjes naar nul, naar geen toegang en weer terug. EN ZO GAAT HET IEDERE DAG. 
Kan bijna niet wachten tot het december is: dan loopt het contract af en er moet heel wat gebeuren wil ik bij Telfort blijven. Nog nooit zoveel **** gehad als hier. En dan ook nog vrolijk kosten moeten betalen omdat ik steeds de klantensercice moet bellen. wat dacht je van een leuke tegemoetkoming, of gewoon geld terug. Denk er maar eens over na......
Badge
Al een tijdje is de internetverbinding slecht. Het signaal fluctueert als een gek en als ik een goed signaal heb is de verbinding heel erg traag of worden pagina's niet geladen. 
Leuk om te lezen dat ik "lekker op gang kom", maar ik dacht bij jullie beter af te zijn dan bij Ziggo, helaas.......

Los dit op, anders ben ik heel snel weg bij jullie, ben het echt spuugzat.

Dit is een reactie op de reactie van Hugo-Telfort:
Het jojo''t hier van 1 streepje bereik naar 5 streepjes naar nul, naar geen toegang en weer terug. EN ZO GAAT HET IEDERE DAG.
Kan bijna niet wachten tot het december is: dan loopt het contract af en er moet heel wat gebeuren wil ik bij Telfort blijven. Nog nooit zoveel **** gehad als hier. En dan ook nog vrolijk kosten moeten betalen omdat ik steeds de klantensercice moet bellen. wat dacht je van een leuke tegemoetkoming, of gewoon geld terug. Denk er maar eens over na......
Reputatie 8
Badge +17
Wat bedoel je met "Het jojo''t hier van 1 streepje bereik naar 5 streepjes naar nul"

Je WiFi connectie soms?
Al een tijdje is de internetverbinding slecht. Het signaal fluctueert als een gek en als ik een goed signaal heb is de verbinding heel erg traag of worden pagina's niet geladen. 
Leuk om te lezen dat ik "lekker op gang kom", maar ik dacht bij jullie beter af te zijn dan bij Ziggo, helaas.......

Los dit op, anders ben ik heel snel weg bij jullie, ben het echt spuugzat.

Dit is een reactie op de reactie van Hugo-Telfort:

En hoe is de verbinding met bedraad?

Want als je enkel meld dat je wifi niet goed verbind met je laptop of tablet...dan kan het bedraad wel goed zijn en ligt het niet aan telfort.
Reputatie 1
Badge +2
[img]http://www.speedtest.net/result/2545590159.png[/img]
Nu is het in Beekbergen echt goed voor een 8/1 verbinding, maar upstreamen vanuit Santpoort is weer een probleem, snelheid fluctueert tussen 400 en 770, en af en toe nul. Dan gaat het dus niet, en loopt de zaak steeds vast. De te bereiken snelheden zijn duidelijk verbeterd, maar de stabiliteit (nog?) niet
Badge +2
@hugo

heb nog niets vernomen van telfort naar aanleiding van mijn pm

ook vandaag wederom supertraag, en wederom geen emailverkeer. 

Maak nu op dit moment tijdelijk gebruik van verbinding buren om enigszins fatsoenlijk internet te kunnen gebruiken maar email is nog steeds niet mogelijk
Na 5 dagen goede verbinding raakt het putje kennelijk weer vol:
http://www.speedtest.net/result/2545788793.png

Dit is een 50Mb verbinding, die de laatste dagen tussen de 45 en 84 Mb/s was
Na 5 dagen goede verbinding raakt het putje kennelijk weer vol:
http://www.speedtest.net/result/2545788793.png

Dit is een 50Mb verbinding, die de laatste dagen tussen de 45 en 84 Mb/s was
moet natuurlijk tussen de 45 en 48 Mb/s zijn
[img]http://www.speedtest.net/result/2546954551.png[/img]

@ iemand van Telfort, 6 mb ipv wat ik normaal kan halen +- 16 mb. Reactie graag (zucht ....) 
Badge
En dan hier de uitslagen van het afgelopen weekend:

Zaterdagmorgen 11.30:

[img]http://www.speedtest.net/result/2544848832.png[/img]

Zondagavond 20.30:

[img]http://www.speedtest.net/result/2548187946.png[/img]

Kortom, we zijn er nog niet.
Ben weer terug van weggeweest Hugo, met het nieuwe modem nog steeds niet goed, ga hem morgen terug sturen, te laat maar kon niet anders.

Gr. EW
Hallo Telfort / Hugo,

Vorige week hebben jullie contact opgenomen met mijn vriendin en zij heeft via de telefoon testjes uitgevoerd. Er is toen geconcludeerd dat het probleem niet aan onze zijde ligt, maar zo ver ik het begrepen heb aan de netbeheerder?

Zou je iets verder uit kunnen leggen wat precies het probleem is en de te volgen oplossingsroute (en dus hoe lang dit ongeveer gaat duren?).

Met vriendelijke groet,

Jan Willem van Dijk
Badge
[img]http://www.speedtest.net/result/2550440426.png[/img]

De snelheid blijft nog steeds ver achter vergeleken met wat ik had (27Mb/s).

Is Telfort er nog mee bezig? ZIjn er nog acties?
Heb nog 1 dag internet van Telfort,modem leest 10Mb minder in,dus nog 42Mb,maar het is niet te geloven dat ik op mijn afscheidsdag mag concluderen dat zoals het zich hier in flevoland laat zien de problemen zijn gevonden!!!!

[img]http://www.speedtest.net/result/2552229547.png[/img]

Alleen jammer dat diversen personen het maar bleven ontkennen,maar zonder dat er bij mij wat is veranderd zijn dit toch wel snelheden waar ik maanden op heb zitten wachten.
Voor diegene die wel in mijn problemen geloofde hartelijk dank voor de hulp en de vriendelijkheid waar jullie mij mee te woord gestaan hebben.

MVG John Leine
Badge
[img]http://www.speedtest.net/result/2555219233.png[/img]

Mag ik nog even de aandacht hier?? Hallo???

Mijn internetsnelheid is nog nog steeds niet zoals het moet zijn!!

Rond het nou eens goed af Telfort!
Badge +1
@ArieD,
Beste Arie, in je openingspost las ik dat je snelheid 200Kb was of zoiets en nu haal je 20Mb/s......
Ik heb niet het hele topic doorgelezen want dat is inmiddels 30 pagina's lang.
Dus vergeef me als ik vragen stel die je al eerder beantwoord hebt.

Waarop traint je modem op dit moment in?
Kan je eens een download doen van http://ftp.telfort.nl/pub/test/ en kijk eens tijdens de download naar de gehaalde snelheid.
Wanneer heb je voor het laatst je modem gereset via het kleine gaat achterop?
Je weet dat na een reset het modem weer opnieuw moet intrainen en dat je het modem met rust moet laten voor +/- 5dagen?
Badge
@ArieD,
Beste Arie, in je openingspost las ik dat je snelheid 200Kb was of zoiets en nu haal je 20Mb/s......
Ik heb niet het hele topic doorgelezen want dat is inmiddels 30 pagina's lang.
Dus vergeef me als ik vragen stel die je al eerder beantwoord hebt.

Waarop traint je modem op dit moment in?
Kan je eens een download doen van http://ftp.telfort.nl/pub/test/ en kijk eens tijdens de download naar de gehaalde snelheid.
Wanneer heb je voor het laatst je modem gereset via het kleine gaat achterop?
Je weet dat na een reset het modem weer opnieuw moet intrainen en dat je het modem met rust moet laten voor +/- 5dagen?

Beste Dorus,

VDSL WAN Up 22008/2032 kbps

DSL Up Time: 13 days, 17 hour:54 min
System Up Time: 28 days, 15 hour:44 min

Op de FTP haal ik 2,2 MB/s en dat is ook nog laag volgens Speedtest . En zoals je kunt zien laat ik het modem zoveel mogelijk met rust.

Het lijkt mij een kwestie van de DLM een keer te resetten, maar Telfort houdt de negeer toets nog steeds ingedrukt.
Reputatie 1
Ik heb al eerder een reactie geplaatst. Hoewel ik veel verbetering zie, heb ik nog steeds problemen met de verbinding, vooral 's nachts. Beste Telfort, wilt u dit probleem nu eindelijk eens oplossen? Ik begin het een beetje zat te worden.
Badge +1

Op de FTP haal ik 2,2 MB/s en dat is ook nog laag volgens Speedtest . En zoals je kunt zien laat ik het modem zoveel mogelijk met rust.

Het lijkt mij een kwestie van de DLM een keer te resetten, maar Telfort houdt de negeer toets nog steeds ingedrukt.

@ArieD,
2,2MB/s bij een ingetrainde snelheid van 22008kbps lijkt me normaal.
Maar ik begrijp dat je voor de storing 27000kbps had.
E.e.a. kan liggen aan het feit dat je lijn ging klapperen bij die hogere snelheid.
Maar daar kan alleen Telfort idd wat over zeggen.
Hopelijk lost een DLM reset je probleem op.
Het wachten is op een reactie van Telfort Webcare.
Reputatie 8
Badge +19
Als de verbinding instabiel blijkt te zijn bij 27 mbps zal een DLM reset ook niet helpen om op deze snelheid terug te komen.
Eerst zal de oorzaak van de lijninstabiliteit gevonden en opgelost moeten worden.
Badge +2
Ons online storingsoverzicht is ook van een update voorzien:
De technische problemen die bij een deel van onze klanten traag internet tot gevolg had, zijn grotendeels opgelost. De afgelopen periode ondervond een aantal van onze klanten met enige regelmaat hinder van trager internet, bijvoorbeeld bij het downloaden van grotere pagina’s en van videoclips. Er bleken meerdere onafhankelijke oorzaken te zijn voor de problemen. Inmiddels is in de meeste gevallen de oorzaak weggenomen en zijn de problemen daardoor opgelost. In de regio Schiedam bestaat nog een aantal snelheidsissues. Dit heeft volop onze aandacht. Ook enkele individuele gevallen worden nog onderzocht. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.

En dan jullie vragen;
Ben weer terug van weggeweest Hugo, met het nieuwe modem nog steeds niet goed, ga hem morgen terug sturen, te laat maar kon niet anders.

Gr. EW

Graag ontvang ik jouw mobiele nummer in een privébericht.
[img]http://www.speedtest.net/result/2546954551.png[/img]

@ iemand van Telfort, 6 mb ipv wat ik normaal kan halen +- 16 mb. Reactie graag (zucht ....) 

Test je bedraad of via WiFi? Graag ontvang ik ook jouw mobiele nummer in een privébericht.
Hallo Telfort / Hugo,

Vorige week hebben jullie contact opgenomen met mijn vriendin en zij heeft via de telefoon testjes uitgevoerd. Er is toen geconcludeerd dat het probleem niet aan onze zijde ligt, maar zo ver ik het begrepen heb aan de netbeheerder?

Zou je iets verder uit kunnen leggen wat precies het probleem is en de te volgen oplossingsroute (en dus hoe lang dit ongeveer gaat duren?).

Met vriendelijke groet,

Jan Willem van Dijk

We willen ondanks dat gesprek graag nog een aantal zaken controleren, er wordt nogmaals contact opgenomen.

Beste Dorus,

De speedtests die je doet zijn voor jouw huidige intrainsnelheid prima in orde. De lijncapaciteit is er ook nog, zelfs meer dan 27Mb:
http://i50.tinypic.com/34flfgg.jpg
DLM dient inderdaad gereset te worden, die reset heb ik nu aangevraagd. Daarna modem met rust laten en dan zal hij met 8 dagen verder op gaan schakelen.

Ik heb al eerder een reactie geplaatst. Hoewel ik veel verbetering zie, heb ik nog steeds problemen met de verbinding, vooral 's nachts. Beste Telfort, wilt u dit probleem nu eindelijk eens oplossen? Ik begin het een beetje zat te worden.
Wat voor problemen ervaar je precies? Zou je dat beter kunnen omschrijven? Wat ervaar je? Wat is er op dat moment aangesloten en hoe?

Hugo
Badge
@Hugo

Helaas moet ik toch weer melden dat de internetsnelheid weer achter blijft. Maandagavond rond 18 uur hoge ping en lage snelheid:

[img]http://www.speedtest.net/result/2566334914.png[/img]

Downloaden vanaf Telfort FTP gaat met een gangetje van rond de 1,4 MB/s.
Het houdt niet over... Kun je dit aan een nader onderzoek onderwerpen??

Reageer