beantwoord

Trage verbinding in de avonduren

• 11 februari 2013
  • 311 reacties
  • 50192 keer bekeken

Badge
@Telfort,

Het is toch enkele weken goed geweest, maar vanavond is het weer verschrikkelijk slecht. De internetsnelheid is ligt momenteel rond de 200 kB/s en TV kijken is onmogelijk door alle haperingen. Zoals gezegd is het goed geweest nadat de snelheid erg slecht is geweest zoals bij velen die zich hier op het forum hebben gemeld met snelheidsprobemen. Vorige week merkte ik al wat fluctuaties in de snelheid maar het was nog goed werkbaar. Nu dus niet meer.

Telfort los dit probleem nu eens voorgoed op!

Zie ook: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/download-snelheid-dramatisch-gedaald-31261/
icon

Beste antwoord door Hugo 22 februari 2013, 14:56

Ik heb de meerdere lopende topics samengevoegd. Erg vervelend dat jullie problemen ervaren met de doorvoersnelheid van jullie verbinding, mijn excuses daarvoor. Afgelopen en gisterennacht hebben er werkzaamheden plaatsgevonden aan een gedeelte van het netwerk waar het overgrote deel van de gebruikers hier in dit topic gebruik van maakt. Ik ben erg benieuwd hoe jullie verbinding verbinding nu presteert. Met name vanavond en dit weekend.

Diverse manieren om de snelheid van jouw verbinding te testen vind je hier: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/uitleg-snelheid-jouw-internetverbinding-testen-31772/

Hugo
Bekijk reactie

311 reacties

Best Telfort Leden

Na dik een jaar een topverbinding gehad te hebben met altijd de beloofde snelheid, heb ik helaas de laatste maanden een erg wisselende verbinding.
Ik heb dit bericht al twee weken uitgesteld in afwachting van verbetering maar ik ben er nu wel klaar mee.

Overdag gaat het meestal wel goed en haal ik de 32000/ 3080 kbps ruim, maar in de avond is het echt om te huilen. Meestal tussen 17:00 tot 23:00 en weekenden
Modem reset,opnieuw opstarten, dsl line reset, het maakt niet uit wat ik doe maar het is elke keer weer hetzelfde verhaal. Filmpjes die niet streamen, sites die niet laden enz
Mijn attainable rate's zijn ruim voldoende al worden ze wel steeds lager(begon bij 50000/8000) en mijn current rate is zoals het hoort.
Het lijkt mij een capiciteit probleem aangezien ik vorig jaar ongeveer de enige was in de buurt met vdsl van telfort en nu de halve buurt het heeft.
Maar ik ben helaas geen expert.

Ik heb geen itv van telfort en ook geen telefoon dus daar kan het niet aan liggen.
Verder heb ik bedraad en draadloos dezelfde snelheid dus dat kan het ook niet zijn.
Modem is ook juist aangesloten en werkt naar mijn weten perfect aangezien ik overdag vaak wel de max snelheid haal. Ook zijn er meerdere computers gebruikt voor het testen.

Hierbij nog wat info van de modem en een speedtest waarvan er velen hetzelfde resultaat gegeven hebben.
Graag zou ik hier een oplossing voor willen hebben. En vertel me aub niet dat alles goed is.

noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 8 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 16 db
attenuation downstream: 23 db
loop length is 1216m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3080 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 32000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.2 symbols
attainable rate upstream: 6551 kbps
attainable rate downstream: 36508 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 7 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 257
CodeViolations far end: 5
FEC far end: 23
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

[img]http://www.speedtest.net/result/2506692731.png[/img]
BobH,

In welke omgeving zit je, want ik heb hetzelfde probleem. Ik woon zelf op de grens van Rotterdam en Schiedam.

Groeten,
Fred
Ik woon in Schiedam,  heel toevallig dit!
Ik zit in het zuiden van Schiedam. "Fijn" dat iemand uit dezelfde omgeving ook problemen heeft. Bij mij is het in december begonnen en de laatste weken is het echt weer drama. Mijn topic staat hier ook en ik heb net telefonisch contact gehad. Metingen vanuit de kant van Telfort zeggen dat alles in orde is, maar ze constateren wel hoge pingtijden naar mijn modem. Het problemen is vanavond bij de tweede lijn neergelegd.

Ik heb een 30mb verbinding met itv. Maar net als jij overdag geen problemen, maar 's avonds en in het weekend complete drama.
Ja ze kunnen meten wat ze willen maar idd normaal is mijn ping tijd rond de 18 ms en op dit soort momenten rond de 150ms . Het lijkt mij echt geen probleem dat alleen wij kunnen hebben hier in de buurt. Dit is echt begonnen toen mensen itv begonnen te nemen bij telfort en daarom denk ik ook echt dat dit een capaciteit probleem is helaas .En niet zo simpel is als een nieuwe modem of iets dergelijks.
Zijn er ook nog moderators op dit forum die iets te melden hebben over mijn probleem ????
22:04 14-2  hetzelfde verhaal als alle dagen ervoor

http://www.speedtest.net/result/2509091118.png
21:26  16-2

http://www.speedtest.net/result/2513468526.png
Badge +2
Er is eind 2012 een probleem geweest met een capaciteitsprobleem, maar dit zou als het goed is verholpen horen te zijn.
Ben benieuwd wat de webcare hier over kan vertellen...
Ik kom er even gezellig bij zitten dames en heren.

Ikzelf ook wonend in Schiedam heb precies hetzelfde probleem/
Het lijkt nu zelfs weer opgelost te zijn....

wel erg vreemd aangezien ik eerst hele hoge ping had en hooguit 30 KB/s download

http://www.speedtest.net/result/2513644066.png
lenni,

Dat is iedere keer zo. Op piektijden tussen pak hem beed 20.00 uur en 23.00 uur is de snelheid te triest voor woorden en als de meeste mensen in Schiedam weer gaan slapen is er niets aan de hand.

Maar goed, nu in ieder geval 3 Schiedamse klagers met exact hetzelfde probleem. In mijn eigen topic heb ik aangegeven dat ik Telfort een week geef om het op te lossen en anders beëindig ik mijn abonnement. Ik heb meerdere malen met de helpdesk gebeld en zij hebben het probleem doorgespeeld naar de tweede lijn. Echter ondanks beloftes neemt de tweede lijn geen contact met mij op..... en dat vind ik het ergste! Ik vind het niet erg dat er een keer een storing is, maar beloven om contact op te nemen en dat vervolgens niet doen..... daar zakt mijn broek vanaf!
lenni,

Als je wilt dat Hugo of Henk naar je probleem kijken, dan is het verstandig om een apart topic aan te maken over je problemen. Ik hoop voor je dat ze reageren!

Groeten,
Fred
Niet alleen in Schiedam hoor. Ook omgeving Bodegraven is de snelheid in de avonduren werkelijk een drama, Het is zelfs niet mogelijk om 's avonds een normaal skypegesprek te voeren zonder er telkens uit gegooit te worden. 
Reputatie 1
Badge
Ik sluit me ook maar gezellig aan bij de club. Niet alleen Schiedam en Bodegraven zijn de klos, intussen ook hier, omgeving Waalwijk 5152 WB. Na de problemen die er sinds 21-12-2012 waren (en die volgens het storingsoverzicht op de Telfortsite intussen opgelost zouden moeten zijn) is het bij mij heel even goed gegaan; de snelheden waren iets lager dan anders, maar wel acceptabel.
Intussen is het sinds een aantal dagen weer huilen met de pet op. Testbestand downloaden van Telfort gaat met pakweg 40 kB/s op de piekmomenten. Vanmorgen deed-ie nog netjes 1.800 kB. YouTube kijken is een kwelling, zelfs met 240p.
Ik wacht maar even af voordat ik weer ga bellen met de helpdesk. Als meer mensen zich aansluiten lost e.e.a. zich misschien weer vanzelf op, net als vorige keer.
Badge
Net aan het surfen en merkte dat sites traag laden, even snelheid checken dacht ik, en ja hoor...... op mijn vertrouwde test-site een DL-snelheid van 80 kb/sec !!!
Speedtest.net :
[img]http://www.speedtest.net/result/2514689827.png[/img]
Usenet gaat ook niet harder dan 500 Kb/sec. , normaal met plus/minus 1.4 Mb
Gelijk een test er achter aan via een VPN server:
[img]http://www.speedtest.net/result/2514748026.png[/img]\
Gelijk via dezelfde VPN ook weer de test-file van 1 Gb, en deze loopt gewoon normaal op 1.40 Mb/sec. !
Het is een paar weken goed gegaan, nu wéér terug bij af ???
Ik word hier eerlijk gezegd niet echt vrolijk van, storing laatst heeft al een tijd geduurt, ben enkele weken verder en wederom snelheids-problemen ?!?!?
Het is Zondagmiddag >> Capaciteits probleem ??
Wel graag een antwoord en een oplossing voor dit herhalende probleem en onderhand een Compensatie, dit slaat echt nergens op, we leven in 2013 en niet in 500 voor Chr .......
M.vr.gr. Foeps
Ook hier in Tilburg super traag internet 's avonds en in het weekend.
ookal sinds 21-12-11 last van een slechte verbinding maar hier zal eendezer dagen voor de 2de keer een monteur voor komen.
Mijn verbinding staat nu al dagen op 7272/3060.
Maar 7 down haal je in het weekend en 's avonds niet eens.
hier een bericht wat ik vond op Nu.nl

http://www.nu.nl/internet/3014851/telfort-heeft-problemen-met-internetsnelheid.html
Reputatie 1
Badge +2
Inderdaad... Vanaf vrijdagben ik  in mijn weekendhuisje in Beekbergen en als vanouds internetproblemen, maar eigenlijk nu nog veel erger dan vanouds. Vrijdagavond en zaterdag overdag, pagina's laden supertraag, bijna niet mee te werken. Zaterdagavond streamen constant wegval snelheid van 750 kbp/s terug naar 100, 200 of 300 of zelfs nul.. Youtube werkt niet, zwart scherm op de connected tv, uitzending gemist wel te bereiken, maar zodra een programma gestart wordt eindeloos bufferen, geen beeld.. pas na 23.15 weer beeld. Ook later tot 1 uur en zondagmorgen niet beter, latency en buffer problemen. Tussen 12 en 13u zondag af en toe de melding-- geen internet, niet verbonden etc.
Dit wordt echt hopeloos...
Badge
Ik zal het nog maar eens proberen.

Best Telfort, graag zou ik ver boven de 25 kB/s uitkomen. Jullie mogen dan wel beweren dat de problemen met de performance is opgelost, maar het is verre van dat. Dat is ook gezien de klanten die hier weer komen klagen over de snelheid. En nee het ligt niet aan de bekabeling hier thuis, want dat is de laatste 8 weken al 63 keer nagekeken en vervangen. Sarcastisch? ja, het geduld is niet oneindig.

Dit is een serieuze storingsmelding en ga daar alstublieft ook zo mee om! Graag (nu wel) een reactie over de te nemen stappen van jullie kant.
Badge
Welkom terug.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/vervolg-drastisch-lage-internetsnelheid-32082/
Reputatie 1
Badge
Het bericht op NU.nl is mij inderdaad bekend. Maar als ik de storingspagina van telfort.nl (en het afgesloten topic van 21-12) moet geloven zou dat allemaal nu opgelost moeten zijn, enkele individuele gevallen voorbehouden die persoonlijk benaderd zijn.
Nou, niks is minder waar. Zelfs het betreden van dit forum is al een hele opgaaf.
Nog maar heel even geduld oefenen.
Ik zie overigens een hoop topics als paddenstoelen uit de grond rijzen die in wezen allemaal over hetzelfde probleem gaan.
Misschien handig om de krachten te bundelen?
Badge
Ter info:

Zondagavond bijna 20 uur. How low can you go? Nou tot wel 15 kB/s!

Vervelend!
Reputatie 1
Telfort geeft aan dat de performace problemen van Internet Standaard per 28 januari 2013 zouden zijn opgelost, echter is mijn downloadsnelheid al enkele weken op postcode 5821GG verre van stabiel en op piekmomenten, `s avonds en in het weekend,  niet vooruit te branden, terwijl ik de eerste paar dagen na afsluiting van dit abbonement met een stabiele verbinding en met een mooie snelheid van 2,8 MB/s heb kunnen downloaden.

Op moment van schrijven download ik met 150 KB/s terwijl het modem is ingetraind op 28576/3080 kbps en ik als enigste, bekabelt via een 100 mbit netwerkaansluiting aan het modem hangt.  Het rebooten van het modem geeft geen enkel verschil in de downloadsnelheid dit terwijl het modem wel telkens  op een mooie hoge snelheid intraint. Ook gebruik makend van andere computers maakt geen enkel verschil.
Verschillende snelheidstesten laten hierbij zien dat ik wel een stabiele en hoge upload snelheid heb overeenkomstig de snelheid waarop het modem is ingetraint en vreemd genoeg 2 tot 3x hoger ligt dan mijn downloadsnelheid.

Device Information
Host Name: router
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: fc:f5:28:8e:bb:38
Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130130
WAN 1 Information:  (VDSL)
  - Mode: IPoE
  - IP Address: 195.240.231.44
  - IP Subnet Mask: 255.255.254.0
  - Gateway: 195.240.231.254
  - DNS Servers: 195.241.77.55,195.241.77.58
WAN 2 Information:  (IPTV_VDSL)
  - Mode: Bridge
  - IP Address:
  - IP Subnet Mask:
  - Gateway:
  - DNS Servers:
LAN Information: 
  - IP Address: 192.168.1.254
  - IP Subnet Mask: 255.255.255.0
  - DHCP Server: Server
WLAN Information: 
  - Channel: 8
  - WPS Status: Configured
SSID1 Information: 
  - SSID: Zyxel
  - Status: On
  - Security Mode: WPA2-PSK
Interface Status Rate
VDSL WAN Up 28576/3080 kbps
LAN 1 Down N/A
LAN 2 Up 100Mbps
LAN 3 Up 100Mbps
LAN 4 Up 100Mbps
WLAN Up 300Mbps
3G Disabled N/A

Ik ben benieuwd op welke postcodes men nog meer deze performance problemen van Telfort Internet (Standaard 30 Mbs) ervaart?
3114 EN, gewoon slecht...

Reageer