beantwoord

Trage internetverbinding (Zyxel P-2812HNU-F1)

• 10 december 2017
  • 6 reacties
  • 102 keer bekeken

Reputatie 1
Begint irritant te worden, trage wifi verbinding, modem opnieuw opstarten helpt wel even maar om dat nu elke week te moeten doen zou niet nodig moeten zijn.

Ook zet ik het modem regelmatig op een ander Wifi kanaal maar ook dat is een tijdelijke oplossing. Bedraad is de verbinding best aardig, 35 tot 36 Mbps maar wifi is een drama. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik ermee moet. een ander modem misschien? Deze Zyxel is alweer behoorlijk op leeftijd, heb geen idee hoe lang een modem meegaat...

modem staat in de meterkast op de begane grond, in de woonkamer zitten we hier hoogstens 4-5 meter vanaf, dus de afstand kan het niet zijn en de paar gipswanden die er tussen zitten ook niet. Verbinding is ook niet altijd slecht geweest maar de laatste weken is het slecht.

hoop dat er iemand reageert met een oplossing...
icon

Beste antwoord door Deborah 16 december 2017, 10:03

Hoi wvandam, ik heb van je begrepen dat je snelheid weer in orde is met het nieuwe modem. Fijn! Als je nog vragen hierover hebt, dan hoor ik het graag. Mocht je een andere vraag hebben, dan kun je een nieuw topic starten 😳.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Op zichzelf is gipsplaat voor WiFi juist een slecht materiaal.
Zie onder "storingspotentieel":
https://support.apple.com/nl-nl/HT201542

Maar verder zal het best zijn dat de ZyXEL zijn langste tijd heeft gehad.
De laatste tijd vallen er bosjes van die modem/routers uit. Dus denk dat het ook hier aan de hand is.
Maar even op webcare wachten tot na het weekend.
Gezien het aantal Zyxels met een falende wifi module verwacht ik dat webcare ook jouw Zyxel gaat vervangen door een Experiabox V8.
Ze lezen hier op werkdagen mee, ze pakken je topic dan op.
Staat je klantnummer in je forumprofiel, dan weten ze om welke aansluiting het gaat.
Reputatie 1
Bedankt voor jullie reactie, ik wacht het even af, wordt vervolgd.
Reputatie 4
Badge +10
Hey wvandam, ik kan me voorstellen dat de WiFi irritant begint te worden! Gipswanden kunnen inderdaad ten kosten gaan van je WiFi verbinding, maar ik vermoed dat je modem z'n beste jaren heeft gehad. Ik ga daarom je modem vervangen! Als het weer mee zit, kun je verwachten dat het modem morgen of overmorgen wordt geleverd. Kun je me laten weten hoe je WiFi verbinding werkt met het nieuwe modem?
Reputatie 1
Beste Deborah,

Bedankt voor je reactie en het toezenden van een nieuw modem, zodra ik het allemaal werkend heb gekregen, laat ik het hier op het forum weten.

Mvg
W van Dam
Reputatie 4
Badge +10
Hoi wvandam, ik heb van je begrepen dat je snelheid weer in orde is met het nieuwe modem. Fijn! Als je nog vragen hierover hebt, dan hoor ik het graag. Mocht je een andere vraag hebben, dan kun je een nieuw topic starten 😳.

Reageer