Trage internetverbinding bij inschakelen Interactieve TV

• 10 november 2012
  • 3 reacties
  • 1874 keer bekeken

Badge
Ik heb net een uur met 1e lijn van telfort aan de telefoon gehangen a 10ct per minuut, dus 6 euro armer maar geen oplossingen. No cure no pay zou hier van toepassing moeten zijn, anyhow....

situatie per 20 sept,
Ik ben van 20MB/s naar 30 MB/s gegaan met uitbreiding van vaste telefonie/internet naar vaste telefonie/internet/interactieve TV.

ervaring nu is dat internet heel erg traag is, zeker 10/15/10 sec voordat een pagina is geladen op je IPAD/laptop/Iphone. En soms hangt de browser gewoon.

wat blijkt dat de lijn goed is(doorgemeten), downloadsnelheid, pingtest alles doorstaan heeft.

Nu ik er met Telfort niet uitkwam heb ik net de TV poort nr 4 uit het modem verwijderd en voila ik heb weer een geweldig snelle verbinding.

Vraag:
Wat kan het probleem zijn en hoe is dit op te lossen ?

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het probleem lijkt te zijn dat je internetsnelheid aan de lage kant is.

Je TV-decoder gebruikt ook internet-bandbreedte.

Welke snelheid geeft de Telfort postcodecheck aan voor jouw adres? Welke snelheid zie je op de statuspagina van je modem?
Badge
Het probleem lijkt te zijn dat je internetsnelheid aan de lage kant is.

Je TV-decoder gebruikt ook internet-bandbreedte.

Welke snelheid geeft de Telfort postcodecheck aan voor jouw adres? Welke snelheid zie je op de statuspagina van je modem?

met de speedtest krijg ik 
ping: 17ms
download 22 MB/s
upload: 2,78 MB/s

postcode snelheid check:
max 33MB/s mogelijk, dit is door Telfort overigens ook gemeten

modem login werkt niet meer, ik moest van telfort een hard reset doen en waarschijnlijk is ook mijn login en password gereset
Badge
Ik heb zoiets soortgelijks als dit,
Wij hebben vorige week interactieve tv erbij besteld en die is al aangezet staat er in de modem maar sinds dien hebben wij ontiegelijk veel last van het netwerk terwijl er nog geen TV op de modem is aangesloten?

Internet ligt er nu al constant uit en volgens telfort ligt dit niet aan hun maar hier op de kabel op de computer ligt elke keer het netwerk er af we worden er gek van
ik hoop dat iemand hier mee kan helpen

groetjes,
Jordy

Reageer