Trage dsl lijn

• 4 juli 2020
  • 3 reacties
  • 100 keer bekeken

Sinds twee weken is de snelheid van mijn dsl ljjn gehalveerd van 50 Mbs naar 24,65 Mbs. In totaal al 3 maal met de helpdesk contact gehad en oeverloos in de wachtrij gehangen. Modem gereset, bekabeling binnen vervangen enz. niets helpt. Ook een ander modem geeft geen verbetering (getest met een Fritzbox 7590)

Er schijnen twee weken geleden in de centrale werkzaamheden gedaan te zijn en volgens het laatste helpdesk contact schijnt er op de lijn een te grote demping te zijn.

Telfort: Na mij al drie keer met een hoop werk opgezadeld te hebben met modem en bekabeling, zou het niet eens tijd worden om het resultaat van de werkzaamheden in de centrale langs te lopen?

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @pc.kettenis, welkom bij ons op het forum. Ik ben meteen voor je gaan kijken en jouw verbinding haalt op dit moment inderdaad zo'n 24 Mbit/s. Veel hoger dan dat lijkt er ook niet mogelijk te zijn, en ook niet mogelijk geweest te zijn. De maximaal haalbare snelheid op jouw adres is 25.9, daar zit je niet ver vandaan. Dat je eerder wel meer haalde hebt is natuurlijk mooi, maar volgens de aansluiting zou dat niet mogelijk moeten zijn.

Ik zie dat je ook al hebt gekozen om het abonnement bij ons te stoppen, over een paar weken zal dat afgerond worden.

Beste Jasper

met alle respect, maar dit is natuurlijk geen antwoord. Ik heb jaren internet van Telfort en voorgangers gehad, meegegaan met alle snelheidsverhogingen in het verleden. Die 50 Mbs had ik al een paar jaar. Getest en ook daadwerkelijk in download en dan zou nu ineens 25 Mbs het maximum zijn? Ik woon 800 meter van de centrale vandaan.

Ik heb het abo inderdaad inmiddels opgezegd, drie maal raden waarom……..

Reputatie 8
Badge +11

Ik had het vermoeden dat dat met elkaar samenhing inderdaad. En ik snap dat je liever een antwoord had gezien, maar ik kan er ook niets anders van maken. Ik heb een screenshot voor je gemaakt van de maximale waarden die op jouw adres mogelijk zijn (download en upload):

Reageer