beantwoord

Traag laden websites, 404 errors.

• 9 maart 2015
  • 28 reacties
  • 1592 keer bekeken

Ik heb ook al de hele dag problemen met het laden van websites. Telkens een 404-error die soms na een paar seconden vanzelf verdwijnt. Met een test is aangetoond dat DNS niet goed werkt,
icon

Beste antwoord door Stephen 10 maart 2015, 14:03

@rjb.verhulst,

Nog bedankt voor jouw gegevens. Ik heb zojuist een ticket aangemaakt. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en nemen binnen 48 uur met jou op. Laat je mij weten wanneer je bent gebeld? Alvast bedankt!

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@rjb.verhulst,

Wat vervelend dat ook jij deze problemen ervaart. Doen deze problemen zich ook voor wanneer je het glasvezelmodem herstart of een PC of laptop rechtstreeks op het glasvezelmodem aansluit? Zo ja, dan ontvang ik graag jouw NAW-gegevens in een privébericht.

Stephen
Zo ziet de Tracert naar Telegraaf.nl er uit. Lijkt er veel op de schermafdrukken eerder in de post.

Ronald
En inderdaad is Telfort.nl zelf ook niet te traceren. Uva.nl en nu.nl doen het wel.
Het is dus nogal wisselend wat er wel/niet wordt gevonden.

Ronald'
Reputatie 2
Badge +2
Heb je al geprobeerd om een andere dns server in te stellen b.v google dns server of open dns.
Misschien werkt het.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort kan je niet tracen, echter lijkt het dat je nu.nl gewoon kan bereiken.
Heb je al geprobeerd om een andere dns server in te stellen b.v google dns server of open dns.
Misschien werkt het.

Nee, nog niet geprobeerd. Heb wel eens met OpenDNS geëxperimenteerd maar vond dat ook niet geweldig. Jaren via Xmsnet gewerkt met de opgegeven DNS servers zonder problemen. Verwacht dat dan ook van Telfort....
Reputatie 8
Badge +16
@rjb.verhulst,

Nog bedankt voor jouw gegevens. Ik heb zojuist een ticket aangemaakt. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en nemen binnen 48 uur met jou op. Laat je mij weten wanneer je bent gebeld? Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@rjb.verhulst,

@Stephen - Telfort. Ik ben gebeld vandaag, of ik het modem een uur of 2-3 uit wil zetten zodat ie de toegewezen IP vrijgeeft en daarna weer aan zetten met de PC rechtstreeks er op, eea om uit te sluiten dat het binnen deze muren is en/of waar het dan precies fout gaat. Wordt vervolgd, modem gaat vannacht uit (is er vanmiddag niet meer van gekomen en we gaan 's avonds geen 3 uur zonder internet/TV zitten, tis 2015!).

Kun jij bovenstaande uitproberen? Ik verneem dit graag van je.

Stephen
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook een Packetfront modem.
Ik heb al geprobeerd wat settings in mijn router aan te passen, maar dit maakt geen verschil.
Bij mij is vaak een website niet te vinden en dan probeer ik het een paar minuten later nog eens, dan kan ik er wel bij.
Op mijn mobiel ervaar ik hetzelfde. Zet ik daarop wifi uit, dan kan kan ik met 3G de website wel vinden.
Dit heb ik trouwens sinds ik glasvezel van Telfort gebruik. Dit probleem heeft zich een maand of 2 niet meer voorgedaan. Nu echter wel weer sinds een paar dagen.
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Er blijkt sprake te zijn van een storing die dit probleem veroorzaakt. Deze staat vermeld op onze storingpagina. Er wordt hard gewerkt om deze storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Doen de problemen zich nog steeds voor? Ik kijk uit naar jullie reactie, alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 1
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem na de overgang van XMS naar Telfort. Op en af trage internet verbinding. Ik werk regelmatig vanuit huis en video conferencing is vaak niet mogelijk zonder haperend beeld en slechte audio. De snelheid zakt regelmatig onder de 10 Mbps (zie bijlage test met als server KPN) wat veel te laag is voor mijn abonnement.Tracert's zien er over het algemeen wel goed uit.Het voelt allemaal stroperig aan. op telefoon, tablet en PC. Ik heb al een nieuwe Netgear router gekocht en mij goedkope TPLink vervangen maar zonder resultaat.
Reputatie 8
Badge +16
@ekuipers,

Ervaar je dit probleem nog steeds? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
Hi Stephen,

Helaas nog wel. Ik heb contact gehad met Telfort support en die raadden mij aan het Telfort (Sitecom) WiFi modem te gebruiken ipv van mijn (goed functionerende) WiFi Netgear modem. Zij hebben een modem opgestuurd en dat heb ik nu in gberuik. Helaas zonder resultaat. De snelheden blijven met grote regelmaat onder 10Mbps en soms zelfs 1-2Mbps terwijl ik 50Mbps up en down heb als abbonnement. Ook is de verbinding is vaak stroperig met soms zelfs time-outs op web sites.

Erik
Reputatie 8
Badge +16
@ekuipers,

Wat jammer om te vernemen dat je nog steeds dit probleem ervaart. Ik ontvang graag jouw NAW-gegevens in een privébericht. Na ontvangst kijk ik graag of ik nog iets voor je kan betekenen.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@ekuipers,

Bedankt voor jouw gegevens. Ervaar je een trage internet snelheid bij bekabeld internet of draadloos internet?
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
@Stephen.

Het lijkt sinds dit weekend een stuk beter te gaan. We zitten nu gemiddeld tussen 20-30Mbps up en down. Ik heb ook geen time outs meer gehad. Ik zal het nog even aankijken.

Bedankt voor je reactie.

Erik
Reputatie 8
Badge +16
@ekuipers,

Jij ook bedankt voor je reactie. Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan verneem ik het graag van je.

Stephen
Reputatie 1
Hi Stephen.

Het is een paar dagen goed gegaan maar nu is het weer stroperig en krijg ik weer time-outs. Ik heb alle wifi kanalen geprobeerd zonder succes.

Erik
Reputatie 8
Badge +16
@ekuipers,

Wat vervelend dat het probleem zich weer voordoet. Het betreft dus draadloos internet (WiFi)?
Ervaar je dit probleem ook wanneer je een PC of laptop rechtstreeks aansluit op het glasvezelmodem?
Heb je het glasvezelmodem en de router beide herstart? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
Hi Stephen,

Zoals ik al eerder heb gemeld is dit gedrag gekomen direct na de overgang van XMS naar Telfort. Het probleem doet zich zowel bedraad als draadloos voor. Op aanraden van Telfort heb ik de door Telfort opgestuurde Sitecom Wifi router er tussen geplaatst ipv van mijn veel duurdere 2.4/5GHz Netgear. Helaas alles zonder resultaat.
Vandaag is het echt bedroevend want ik haal nu niet eens 1Mbps up en down met veel time outs en hickups tijdens het streamen.

Ik heb zowel het glasvezelmodem als de wifi router al meerdere malen gereset. Ik gebruik de Google DNS servers (dat wil soms nog wel eens helpen) en ik heb ook alle kanalen op de wifi router geprobeerd..

Nogmaals, ten tijde van XMS had ik nooit problemen met mijn internet verbinding..
Ik word er langzaam maar zeker wel moedeloos van.
Reputatie 1
Hi Stephen,

Zoals ik al eerder heb gemeld is dit gedrag gekomen direct na de overgang van XMS naar Telfort. Het probleem doet zich zowel bedraad als draadloos voor. Op aanraden van Telfort heb ik de door Telfort opgestuurde Sitecom Wifi router er tussen geplaatst ipv van mijn veel duurdere 2.4/5GHz Netgear. Helaas alles zonder resultaat.
Vandaag is het echt bedroevend want ik haal nu niet eens 1Mbps up en down met veel time outs en hickups tijdens het streamen.

Ik heb zowel het glasvezelmodem als de wifi router al meerdere malen gereset. Ik gebruik de Google DNS servers (dat wil soms nog wel eens helpen) en ik heb ook alle kanalen op de wifi router geprobeerd..

Nogmaals, ten tijde van XMS had ik nooit problemen met mijn internet verbinding..
Ik word er langzaam maar zeker wel moedeloos van.

BTW: De Google DNS servers gebruikte ik op de Netgear niet op de Sitecom want daar kan ik ze niet eens instellen.
Reputatie 8
Badge +16
@ekuipers,

Excuses voor de late reactie. Ik heb zojuist een ticket voor dit probleem ingeschoten. Mijn collega's van de technische dienst gaan dit bekijken en nemen binnen 2 werkdagen contact met je op. In de tussentijd kun je mij gewoon benaderen voor vragen of opmerkingen.

Stephen
Reputatie 1
Bedankt zover Stephen.