vraag

Traag internet tijdens spitsuur

• 24 september 2014
  • 138 reacties
  • 4306 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een paar dagen is tijdens bepaalde uren v.d. dag mijn verbinding dusdanig traag geworden dat ontvangst van het Achtuurjournaal of Youtube filmpjes telkens onderbroken wordt. Voorheen had ik hier nooit last vast. Het doet zich voornamelijk voor rond 9 uur 's avonds. Kennelijk zitten dan veel lieden te internetten en is het "spitsuur". Later op de avond loopt alles weer gesmeerd.
Een modemtest wijst uit dat de snelheid tijdens het "spitsuur" is gezakt van 10Mb/s naar ca. 2Mb/s.
De vraag is nu waar dit aan ligt. Heeft iemand een idee?
PS: Liever geen opmerkingen over de bekabeling. Die is uiterst kort en prima in orde. Heb ook de modem gereset en zelfs een andere modem geprobeerd, echter zonder resultaat. De afstand tot de wijkcentrale is 500m. Dat mag dus ook geen probleem zijn. Wat dan wel? Onvoldoende capaciteit v.d. Telfort servers?
En dan nog iets: Reacties van reputatiepuntenjages (Franzki et al) worden niet op prijs gesteld.
Bij de weg, dat hele punten- en reputatiesysteem deugt van geen kant, het trekt alleen maar foute mensen aan, mensen die in de eerste plaats willen scoren i.p.v. werkelijk behulpzaam willen zijn.

138 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welk abonnement heb je? Eerder had je het over een T4-abonnement... is dit inmiddels omgezet naar een snellere variant?

Geeft je modem wel de juiste waardes aan als de snelheid inzakt?

Test je bedraad of draadloos?

je hebt het over een "modemtest"... wat houdt dat exact in?
Reputatie 1
Aaaargh, ik zei toch: "Reacties van reputatiepuntenjages (Franzki et al) worden niet op prijs gesteld."
Reputatie 8
Badge +16
Op dit openbare forum helpen de forumleden elkaar. Telfort Webcare is slechts beperkt aanwezig.

Als je geen hulp wilt van mede-forumleden, dan kun je beter de helpdesk bellen. Dan krijg je alle aandacht die je wilt.
Reputatie 1
Met niet ter zake doende vragen help je me niet, bv. "Test je bedraad of draadloos?"
Natuurlijk bedraad, ik ben toch niet gek? (en bekijk ook even mijn profiel)
Bovendien, ik zei toch al "Liever geen opmerkingen over de bekabeling. Die is uiterst kort en prima in orde."
>"Als je geen hulp wilt" Ik wil wel degelijk hulp of een afdoende antwoord van forumleden, maar geen "hulp" van reputatiepuntenjages met hun nutteloze vragen en die blijk geven dat ze mijn verhaal niet goed hebben gelezen.

Aan allen: Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen:
"Hebben andere Telfort klanten *soms* ook last van een te trage verbinding terwijl ze *zeker* weten dat hun eigen installatie in orde is?"
Reputatie 8
Badge +16
Gelukkig...

Als zelfbenoemd expert heb je al één van de vier vragen beantwoord.... nu de andere drie nog en dan zijn we er zo uit....
Reputatie 8
Badge +16
@A123,

Vervelend dat je problemen ervaart met je internet verbinding in de avonduren.
Graag wil ik je erop wijzen dat dit een openbaar forum is en dat iedereen mag reageren zolang men zich aan de huisregels houdt. Franzki probeert jou te helpen en hij heeft de juiste vragen aan je gesteld. Ik zou het zeer op prijs stellen als je nog even aangeeft wat je bedoelt met “modemtest” zodat ik je verder van dienst kan zijn. Wens je geen input van andere forumleden te ontvangen dan adviseer ik je om de klantenservice te bellen zoals Franzki terecht heeft aangegeven. Indien je het graag wilt dan kan ik nog een terugbelafspraak voor je inplannen en gaan mijn collega's telefonisch contact met jou opnemen binnen 2 werkdagen. Hiervoor ontvang ik dan graag jouw NAW-gegevevens en 06-nummer in een privébericht.

Stephen
Reputatie 1
Hi Stephen,

@A123,
Vervelend dat je problemen ervaart met je internet verbinding in de avonduren.

Ja, verdomd vervelend.

Graag wil ik je erop wijzen dat dit een openbaar forum is en dat iedereen mag reageren zolang men zich aan de huisregels houdt. Franzki probeert jou te helpen en hij heeft de juiste vragen aan je gesteld.

Nee, dat doet hij juist niet en hij negeert mijn verzoek om zich er niet mee te bemoeien. Naast huisregels zijn er ook nog fatsoensregels.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je nog even aangeeft wat je bedoelt met “modemtest” zodat ik je verder van dienst kan zijn.

Met "modemtest" bedoelde ik natuurlijk "speed test", hetgeen ook valt op te maken uit de context v.h. verhaal, zijnde:
"Een modemtest wijst uit dat de snelheid tijdens het "spitsuur" is gezakt van 10Mb/s naar ca. 2Mb/s."
Dat laat aan duidelijk niets te wensen over, zou ik zo zeggen. Met deze url heb ik het getest: http://internetsnelheid-testen.nl/
Wat zo'n test natuurlijk niet aangeeft of er gedurende een zeer korte tijd helemaal geen dataverkeer mogelijk was, omdat gemiddelden worden berekend over een (iets) langere periode. In ieder geval maakt de test duidelijk dat er iets grondig mis was tijdens het spitsuur: een daling v.d. snelheid met ca. 80%.

Wens je geen input van andere forumleden te ontvangen dan adviseer ik je om de klantenservice te bellen zoals Franzki terecht heeft aangegeven.

Twee keer heb ik aangegeven dat ik geen prijs stel op Franzki's commentaar. Een normaal mens neemt dat ter harte, maar Franzki trekt zich daar geen moer van aan en gaat maar door. Kennelijk is hij verslaafd aan dit forum en kan hij zijn mond niet houden. Jammer dat dit forum geen 'ignore list' kent, dan wist ik wel raad met dit soort veelplempers.

Indien je het graag wilt dan kan ik nog een terugbelafspraak voor je inplannen en gaan mijn collega's telefonisch contact met jou opnemen binnen 2 werkdagen. Hiervoor ontvang ik dan graag jouw NAW-gegevevens en 06-nummer in een privébericht.
Stephen

Nee, voorlopig hoeft dat niet. Het enige dat ik wil weten is of andere lieden ook last hebben van "spitsuren" en de ervaringen met hun delen.
Wat ik niet wil, sorry dat ik in herhalingen verval, is dat iemand stupide vragen gaat stellen, bijvoorbeeld deze: of ik soms een draadloze verbinding heb, terwijl ik al had aangegeven dat de *bekabeling* uiterst kort en in orde was en daar ook niet over wil discussiëren. Daar word ik niet bien van.
Gegroet.
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Wat ik niet wil, sorry dat ik in herhalingen verval, is dat iemand stupide vragen gaat stellen, bijvoorbeeld deze: of ik soms een draadloze verbinding heb, terwijl ik al had aangegeven dat de *bekabeling* uiterst kort en in orde was en daar ook niet over wil discussiëren.

Hier wordt gevraagd of de PC/laptop of andere devices waarop je het probleem ervaart via wifi verbinding maken of met een ethernetkabel, en niet of je modem bekabeld is aangesloten op het ISRA-punt.
Dat laatste snappen we wel.
Zo 'stupide' vraag is het dus niet en het verbaast me eigenlijk dat je dit verschil niet weet voor iemand die nogal hoog van de toren blaast...
Reputatie 1
Beste mensen, sorry voor de interrupties door Franzki, maar de vraag is dus of anderen ook last hebben van "spitsuren", waarbij de downloadsnelheid daalt tot een onacceptabel laag niveau.
S.V.P. Geen vragen meer over "draadloze kabeltjes" en ook niet over mijn modem etc. Het gaat dus om de vraag of er iets mis is (overbelast?) met het netwerk van Telfort in het centrum van Amsterdam.
Reputatie 8
Badge +10

S.V.P. Geen vragen meer over "draadloze kabeltjes" en ook niet over mijn modem etc.

Met andere woorden, je hebt eigenlijk geen idee waar je over praat...
En als je niet kan of wil aangeven of het een wifiprobleem betreft of dat het probleem zich met een vaste ethernetaansluiting op je PC of laptop voordoet, kan niemand een zinnig woord zeggen over een mogelijke oplossing.

Mocht het een wifiprobleem zijn lees dan onderstaande topic eens.

Oplossen trage of wegvallende draadloze verbinding (WiFi)
Reputatie 1
[...]
Wat ik niet wil, sorry dat ik in herhalingen verval, is dat iemand stupide vragen gaat stellen, bijvoorbeeld deze: of ik soms een draadloze verbinding heb, terwijl ik al had aangegeven dat de *bekabeling* uiterst kort en in orde was en daar ook niet over wil discussiëren.

Hier wordt gevraagd of de PC/laptop of andere devices waarop je het probleem ervaart via wifi verbinding maken of met een ethernetkabel, en niet of je modem bekabeld is aangesloten op het ISRA-punt.
Dat laatste snappen we wel.
Zo 'stupide' vraag is het dus niet en het verbaast me eigenlijk dat je dit verschil niet weet voor iemand die nogal hoog van de toren blaast...

Als ik zeg dat het bekabeld is aangesloten, bedoel ik een ethernetkabel tussen PC en modem, wat anders? Soms een draadloze verbinding tussen modem en ISRA punt???? Anyhow, ik houd niet van welke draadloze verbinding dan ook, en als die er wel was, had ik er heus wel melding van gemaakt en/of deze uitgeschakeld om er zeker van te zijn dat het niet daar aan ligt.
>"nogal hoog van de toren blaast", Ja, vind je gek, nadat ik met stupide vragen word bestookt alsof ik een of andere nitwit ben.
Reputatie 1

S.V.P. Geen vragen meer over "draadloze kabeltjes" en ook niet over mijn modem etc.

Met andere woorden, je hebt eigenlijk geen idee waar je over praat...
En als je niet kan of wil aangeven of het een wifiprobleem betreft of dat het probleem zich met een vaste ethernetaansluiting op je PC of laptop voordoet, kan niemand een zinnig woord zeggen over een mogelijke oplossing.

Mocht het een wifiprobleem zijn lees dan onderstaande topic eens.

Oplossen trage of wegvallende draadloze verbinding (WiFi)

IK HEB GEEN WIFI !!!!!!!
PS: Ik heb je "gemeld" wegens het derailleren van de discussie.
Reputatie 8
Badge +10

Als ik zeg dat het bekabeld is aangesloten, bedoel ik een ethernetkabel tussen PC en modem, wat anders? Soms een draadloze verbinding tussen modem en ISRA punt???? Anyhow, ik houd niet van welke draadloze verbinding dan ook, en als die er wel was, had ik er heus wel melding van gemaakt en/of deze uitgeschakeld om er zeker van te zijn dat het niet daar aan ligt.

Oke, duidelijk.
Om verder gesteggel te voorkomen lijkt het me verstandig om zoals voorgesteld een privébericht naar Stephen - Telfort te sturen en het probleem met hem op te lossen, aangezien het hulpaanbod op het forum door jou blijkbaar niet geaccepteerd wordt.
Tenzij je de overige, naar mijn mening zeer relevante vragen van Franzki wil (of kan) beantwoorden.
Het is soms even puzzelen maar de oplossing voor een probleem als dit is er altijd wel, mits de juiste informatie wordt gedeeld.

Ik zal de repercussies hiervan op gepaste wijze ondergaan... 😉
Reputatie 1

Oke, duidelijk.
Om verder gesteggel te voorkomen lijkt het me verstandig om zoals voorgesteld een privébericht naar Stephen - Telfort te sturen en het probleem met hem op te lossen, aangezien het hulpaanbod op het forum door jou blijkbaar niet geaccepteerd wordt.

Om verder gesteggel te voorkomen pleit ik er voor dat die zelfbenoemde guru's hier op het Telfort forum eerst eens goed naar mijn verhaal luisteren en mij niet vervelen met suggesties die nergens op slaan. Voor alle duidelijkheid meld ik nogmaals dat ik, alvorens te klagen over een slechte (trage) internet verbinding, er alles aan gedaan heb om te onderzoeken of het niet aan mijn spullen lag. D.w.z. drie andere modems geprobeerd, andere kabels, een ander OS geïnstalleerd, om te checken of er soms een virus in het spel was. Nee, daar lag het dus niet aan. Pas daarna ben ik gaan mekkeren over een te lage download snelheid. En dan krijg ik dit stupide gezeik over mijn hoofd. Ik wens GVD niet bejegend te worden als een onnozel klein kind!
Kortom, guru's, met je insignes als "piekfijn", "allesweter" (proest!), of "vlijmscherp", kruip terug in je hok en trek je snater pas open als je echt iets zinnigs heb te melden.
@moderatoren: Ja, dit klinkt behoorlijk grof, dat ben ik mij bewust, maar kennelijk is dit nodig om die mensen aan hun verstand te peuteren dat ze niet goed bezig zijn.

[quote]
Tenzij je de overige, naar mijn mening zeer relevante vragen van Franzki wil (of kan) beantwoorden.
Het is soms even puzzelen maar de oplossing voor een probleem als dit is er altijd wel, mits de juiste informatie wordt gedeeld.

Dit zijn geen geintjes.
Badge +2

Dit zijn geen geintjes.
.

Tjezes, nu ken weinig eikels hier hier op het forum, maar jij bent wel een hele grote. Een IP ban zou zeker terecht zijn.
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Voor alle duidelijkheid meld ik nogmaals dat ik, alvorens te klagen over een slechte (trage) internet verbinding, er alles aan gedaan heb om te onderzoeken of het niet aan mijn spullen lag. D.w.z. drie andere modems geprobeerd, andere kabels, een ander OS geïnstalleerd, om te checken of er soms een virus in het spel was. Nee, daar lag het dus niet aan.

Dat lees ik nergens terug in je startpost, je had er verstandig aan gedaan om dit wel te vermelden en daarmee vragen te voorkomen.

Hoop dat je kop er niet wordt afgehakt oor IS 🙂.

Ik ben klaar met je, iemand die zulke idiote dingen zegt hoort niet op een forum thuis.
Pikken ze dit gedrag trouwens bij TNO wel..?
Reputatie 8
Badge +16

Om verder gesteggel te voorkomen pleit ik er voor dat die zelfbenoemde guru's hier op het Telfort forum eerst eens goed naar mijn verhaal luisteren

Goh.....ben ik blij dat ik alleen maar kan lezen en niet luisteren.......
Reputatie 1
Van avond wederom problemen. Gebruikte test: http://www.upc.nl/speedtest
20:26 Larency test error
20:27 8.84 bp/s met veel dips
20:29 Haperingen NOS nieuws
20:42 7.95 bp/s met veel dips
20:51 7.01 bp/s "
20:58 NOS en Youtube met haperingen
21:02 time out
21:51 5.45 bp/s, haperingen NOS
22:38 7.73 bp/s met dips
23:04 8.76 bp/s weinig dips
23:10 10.3 bp/s, NOS in high resolution goed ontvangen zonder haperingen.
Kennelijk zijn er dus spitsuren waarbij de boel vast loopt.
Bij de weg, wanneer ik een lagere resolutie selecteerde bij het kijken naar het NOS nieuws had ik geen problemen met hiccups.
Er is dus duidelijk sprake van een bandbreedte probleem. Gemiddeld ligt die ruim boven de contractuele waarde, maar het zijn juist de kortstondige dips die het kijkgenot totaal verzieken. Telfort, doe er iets aan, want voorheen waren er geen problemen.
Dit is de vierde dag op rij met heel consistente issues tijdens het "spitsuur". Dus waag het niet om het aan mijn spullen toe te schrijven. Dan word ik extreem woest en lever je uit aan .. wegens blasfemie. 😉
Reputatie 8
Badge +10
Het lijkt verdacht veel op de problemen die in onderstaand topic worden besproken,

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/netwerk-overbelast-tussen-2000-2230-45440
Reputatie 1
[...]
Voor alle duidelijkheid meld ik nogmaals dat ik, alvorens te klagen over een slechte (trage) internet verbinding, er alles aan gedaan heb om te onderzoeken of het niet aan mijn spullen lag. D.w.z. drie andere modems geprobeerd, andere kabels, een ander OS geïnstalleerd, om te checken of er soms een virus in het spel was. Nee, daar lag het dus niet aan.

Dat lees ik nergens terug in je startpost, je had er verstandig aan gedaan om dit wel te vermelden en daarmee vragen te voorkomen.

Hoop dat je kop er niet wordt afgehakt oor IS 🙂.

Ik ben klaar met je, iemand die zulke idiote dingen zegt hoort niet op een forum thuis.
Pikken ze dit gedrag trouwens bij TNO wel..?

Bij TNO vermaken ze zich om mijn sardonische humor. Kennelijk bent u niet veel gewend. Tja, wat verwacht je ook op dit suffige forum.
@Moderatoren: Delete mijn account maar. Bij dit soort humorloze droogkloten hoor ik duidelijk niet thuis en met dat gezemel van die guru's schiet ik ook niets mee op. Zonde van mijn tijd.
Reputatie 1
Het lijkt verdacht veel op de problemen die in onderstaand topic worden besproken,

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/netwerk-overbelast-tussen-2000-2230-45440

Hèhè, heeft lang geduurd, maar eindelijk heeft u het dus ook door waar het om gaat. Bedankt voor de link!
Cheers!
Reputatie 8
Badge +10

Hèhè, heeft lang geduurd, maar eindelijk heeft u het dus ook door waar het om gaat. Bedankt voor de link!
Cheers!

Dit topic is vanavond gestart en had je zelf ook kunnen lezen als je niet zo druk zou zijn geweest met anderen beledigen.
Ik ben ook gewoon een klant net als jij en krijg dus ook dat soort info niet eerder dan jij.
Reputatie 1

Cheers!

Dit topic is vanavond gestart en had je zelf ook kunnen lezen als je niet zo druk zou zijn geweest met anderen beledigen.
Ik ben ook gewoon een klant net als jij en krijg dus ook dat soort info niet eerder dan jij.

Ik ben ook gewoon een man, net als u, en dus slecht in het multi-tasken. Vandaar dat die post ontsnapt was aan mijn aandacht. ;)
PS: Gesproken over beledigen, *ik* voel me beledigd door lieden die mij idiote vragen stellen.
Badge
>> PS: Gesproken over beledigen, *ik* voel me beledigd door lieden die mij idiote vragen stellen.

Ook hier bestaan allerlei cursussen en therapeuten voor ... :?

Oeps, nu ben ik natuurlijk ook een puntenjager, sorry, maar ik kon het niet laten. :8
Reputatie 8
Badge +16

PS: Gesproken over beledigen, *ik* voel me beledigd door lieden die mij idiote vragen stellen.

Dit artikel geeft feilloos weer waarom "lieden idiote vragen stellen"

http://qualitybs.wordpress.com/2013/03/11/two-asses-you-and-me-doe-geen-aannames/

Reageer