Traag internet tijdens primetime

• 20 februari 2013
  • 7 reacties
  • 1513 keer bekeken

Na wat zoeken ben ik hier op dit forum terecht gekomen en lees berichten van dezelfde strekking.

Hier mijn verhaal:

Al enkele dagen achter elkaar ervaar ik s'avonds een erg traag internet.
Misschien dat ik hier iets verder kom...

Blijkbaar kunnen ze bij de "helpdesk" niet goed lezen en alleen maar standaard antwoorden sturen.
Lees onderstaande berichten (liefst in omgekeerde volgorde)

Zojuist het tweede antwoord gekregen dus ook de tweede "meting" is overdag gedaan.

Geachte heer .......,

Op 20-02-2013 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort vindt het vervelend dat u problemen ervaart met uw verbinding.

Na een lijn-meting constateren wij dat de externe verbinding tussen uw modem en de centrale er stabiel uitziet.

Het is mogelijk dat dit aan het modem ligt of aan uw draadloze of bekabelde ethernet verbinding.

Na het resetten van het modem, kan deze stabieler functioneren.

U kunt het modem resetten m.b.v. de reset-knop, dat aan de achterzijde van het modem zit.
Dit kunt u doen door de volgende stappen te volgen:

- zoek het reset-gaatje, deze zit aan de achterzijde van het modem (bij de kabelaansluitingen).
- laat het modem aan staan.
- houd de reset-knop 30 seconden ingedrukt met een smal voorwerp.
- wacht tot het modem klaar is met opstarten.

Zorg dat de firewall/antivirussoftware is uitgeschakeld om weerstand/blokkeringen te voorkomen.
Hoe u deze uitschakeld is verschillend per merk.
Meer informatie vind u op de website van de uitgever van deze software.

Test met minimaal twee verschillende computers en twee verschillende kabels op verschillende poorten van het modem.

Een storing door een ander draadloos netwerk kan er voor zorgen dat uw netwerk-signaal niet optimaal uitgezonden kan worden.
Wij raden u aan het kanaal te wijzigen waarmee u netwerk-conflicten kunt vermijden.

Om de draadloze functie/instellingen in het modem te controlleren/wijzigen kunt u de volgende stappen volgen:

- open uw internet m.b.v. uw browser(bijv. Internet Explorer).
- maak de adresbalk van uw browser leeg.
- vul het volgende in uw adresbalk: 192.168.1.254.
- druk op enter om naar de pagina te gaan.
- log in met gebruikersnaam: admin, wachtwoord: 1234
- hou u muis-aanwijzer op het 2e tabblad.
- klik op Wireless Settings.

Niet alle apparaten ondersteunen N-modus(snelle modus).
Als het apparaat nog niet wil verbinden kunt u testen met de N-modus uitgeschakeld.

Om dit te wijzigen klikt u met de linkermuisknop op de schuifbalk van "Mode select".
U kiest dan 802.11b/g en klikt vervolgens met de linkermuisknop op "Apply".

Test met verschillende kanalen of u een goede verbinding krijgt.

U kunt de instellingen van de draadloze verbinding naar wens instellen.
Let u hierbij wel op dat het beveiligingstype geschikt is voor het besturingssysteem van uw computers.

Als u de SSID of de netwerksleutel wilt wijzigen, raden wij u aan zowel het SSID als de netwerksleutel te wijzigen.
De combinatie zal uniek moeten zijn om conflicten met uw opgeslagen wifi-profielen te vermijden.

Wij raden u aan de snelheid te testen m.b.v. onze server.
Hiermee sluit u de onbetrouwbaarheid van andere partijen uit.
U kunt de snelheid testen als volgt:

- open deze link: ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/
- klik op het bestand 1000Mb.bin
- klik op "Opslaan als".
- kies een bestemming om het bestand op te slaan, bijv. het bureablad.
- klik op de optie om de downloads weer te geven, bijv. "downloads weergeven".

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Onze telefonische klantenservice kunt u bereiken op 0900-9596.
De openingstijden zijn als volgt:
ma-vr: 09:00 - 21:00 uur
za: 10:00 - 17:00 uur
zo: gesloten
Tijdens feestdagen kan hierop een uitzondering gelden.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet

----Origineel bericht------
ontvangen van: harry....

Geachte helpdesk,
Mag ik u vragen mijn probleemomschrijving iets zorgvuldiger te lezen?
Het (standaard) antwoord wat ik van u mocht ontvangen stelt me erg teleur.
Het beschreven probleem doet zich s'avonds (rond primetime) voor.
Een beetje overbodig om dan een snelheidstest s'morgens uit tevoeren, temeer omdat ik ook zelf al aangeef overdag gemeten te hebben en daarover tevreden ben.
Tevens geef ik aan de metingen ook bekabeld gedaan te hebben.
Uw spyware sugestie lijkt me erg onwaarschijnlijk. Spyware met een primetime voorkeur??
Erg storend dat ik een antwoord van u ontvang waar ik niet op een normale manier op kan reageren (antwooorden).
Zo'n noreplay@telfort antwoord komt bij mij meer over als een klant afschepen in plaats van helpen.
Gaat u mijn probleem nu serieus aanpakken?

Geachte heer .....,
Op 19-02-2013 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.
Telfort stelt het op prijs dat u gebruik maakt van onze diensten.
Wij hebben uw verbinding nagekeken en uw modem traint op dit moment in op ruim 28Mbit. U zou deze snelheid ook op uw computer moeten halen. In onderstaand kader vindt u een overzicht van de snelheidsmeting die wij hebben verricht.
Tijdstip meting = wo 20 feb 2013 11:04
CPE IP = ........
Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 30.000 / 3.000 kbit/s
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 28.496 / 3.056 kbit/s
Wilt u zelf de snelheid van uw verbinding testen?
Wij raden u aan om de snelheid te testen door een bestand van 100Mb via de volgende website te downloaden: ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin
Als u gebruik maakt van draadloos internet, sluit dan de computer aan met een kabel op het modem voor het testen van de snelheid. Wij raden u af de snelheid te testen via http://www.speedtest.nl. U download hier namelijk maar een klein bestand (1mb).
Behaalt u niet de verwachte snelheid?
Dan staat er waarschijnlijk spyware op uw systeem geïnstalleerd dat gebruik maakt van uw internetverbinding. Via lavasoft.com kunt u Ad-aware downloaden en installeren om uw systeem te scannen op spyware. Wij bieden geen ondersteuning op de installatie, configuratie en werking van deze programma's. We verwijzen u hiervoor naar de webpagina’s van deze programma's.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet

----Origineel bericht------
ontvangen van: harry
Traag Internet....
Hallo gisteravond 18-2-2013 constateerde ik een trage internet verbinding op diverse computers, met diverse browsers zowel draadloos als bekabeld. Snelheid testen wezen een maximale snelheid van nog geen 2Mb uit.
Vandaag, overdag, heb ik dezelfde testen herhaald en de resultaten varieerde tussen de 14 tot 20Mb.
Helaas constateer ik vanavond 19-2-2013 (20:00) weer een enorm trage internet verbinding.
Het begint er haast op te lijken dat ik mijn bandbreedte moet bekopen met iemands digitaal televisie???
----------------
First Name: Harry
.........

7 reacties

Reputatie 1
Wees gerust, jij bent niet de enigste met dit probleem. Ik en andere ervaren `s avonds en `s weekend dezelfde trage downloadsnelheden.Ik vermoed dat op deze tijdstippen het vdsl netwerk te zwaar belast word, echter wil Telfort dit blijkbaar nog niet inzien.
Zou dit komen omdat iedereen dan TV gaat kijken.
Mijn vermoeden is van wel.
Sinds Telfort met TV is begonnen en dit massaal onder de aandacht heeft gebracht is het traag.
Vanavond ongeveer een uurtje met de telefonische helpdesk contact gehad.
Zit de stekker er in...brand het groene lampje...enz. enz.
Alle andere computers afschakelen, bedraad de verbinding testen, modem resetten enz. enz.

Alles lijkt te kloppen alleen haal ik bedraad een download snelheid van maar 27KByte/sec
Uiteindelijk doorverwezen naar "de tweede lijn".
Conclusie: er wordt een nieuw modem opgestuurd.

Nu maar afwachten of het daarmee opgelost is maar, in de technieken waar ik wel bekend mee ben is een apparaat dat alleen s'avonds defect is zeer onwaarschijnlijk.
Badge
Sinds Telfort met TV is begonnen en dit massaal onder de aandacht heeft gebracht is het traag.

Bovenstaande reden zou best weleens de waarheid kunnen zijn, aangezien HD tv nogal wat bandbreedte nodig heeft..........
Echter zal Telfort dat toch niet toegeven, mocht dit zo zijn dan.........  want , dan gaat dit  geld kosten.........
Andere kant van het verhaal is..... dit duurt veel te lang , m.a.w. veel negatieve publiciteit en gaat op ten duur toch veel klanten kosten..........
Bij mij is vandaag ook een monteur langs geweest om te meten om 11.00 uur, ik zei dat ie vanavond rond 19.00 uur nogeens moest komen meten wanneer internet veel gebruikt word, dan kon ie gelijk zien wat er van de snelheid in de praktijk overbleef....
Echter moest ik daar maar weer een melding van maken dat er iemand s 'avonds moet komen meten zei de monteur tegen mij...... naja  , lekkere logica ook als je klaagt over s 'avonds en in de weekenden, ze s' morgens komen meten 😕
M.vr.gr. Foeps
M.vr.gr. Foeps
Reputatie 1
Vanavond ongeveer een uurtje met de telefonische helpdesk contact gehad.
Zit de stekker er in...brand het groene lampje...enz. enz.
Alle andere computers afschakelen, bedraad de verbinding testen, modem resetten enz. enz.

Alles lijkt te kloppen alleen haal ik bedraad een download snelheid van maar 27KByte/sec
Uiteindelijk doorverwezen naar "de tweede lijn".
Conclusie: er wordt een nieuw modem opgestuurd.

Nu maar afwachten of het daarmee opgelost is maar, in de technieken waar ik wel bekend mee ben is een apparaat dat alleen s'avonds defect is zeer onwaarschijnlijk.

Ik durf te wedden dat het met een nieuw  modem het er niet beter op word. Laat het ons weten
Reputatie 1

Mijn vermoede is dat de lijnen `savonds en in het weekend te zwaar belast word door downloaden en iptv inderdaad.
Een "tussentijdse" update:

Mijn Internet snelheid is nu al enkele dagen "gemiddeld".
Overdag niet meer echt snel en s'avonds niet meer echt langzaam.

Het nieuwe modem dat me is toegezegt komt waarschijnlijk met de snelheid van de internetverbinding.
Met andere woorden, ik heb nog niets ontvangen.

Reageer