beantwoord

traag internet sinds 30-11-12

  • 19 december 2012
  • 109 reacties
  • 19326 keer bekeken

Sinds 30 november is het internet traag.
Mijn snelheid is normaal 30/3 en nu is dat maar 11,5/3.

Wat mij opvalt is dat de snelheid iedere keer rond 4 uur wordt aangepast.

Is er een mogelijkheid dat er eens naar gekeken wordt nu ik de helft van de snelheid kwijt ben.

in november is de lijn wel 6x weggevallen.
icon

Beste antwoord door Jelmer - Telfort 24 januari 2013, 11:01

@kareldb,

Het onderzoek staat nog open en ik verwacht dat er vandaag contact met je wordt opgenomen. Ik wil graag een vergoeding voor je aanmaken, maar wel wanneer het probleem is verholpen zodat ik de gehele periode kan vergoeden.

Jelmer
Bekijk reactie

109 reacties

Modem nog steeds op 27368/3060 maar deze snelheid word nooit gehaald.
Ping nog steeds hoog en de snelheid komt niet hoger dan 12Mb.

Graag een update over deze storing.
Het duurt mij nu veel te lang voor er weer een terug koppeling komt.
En weer uitval van de lijn.
Nu ookal geen telefoon meer.

09-03-13 02:51 VDSL down 14024/1824
attainable rate upstream: 9552 kbps
attainable rate downstream: 42648 kbps

Waarom wordt er door Webcare niet meer op mijn probleem een antwoord gegeven?
Ik betaal iedere maand de volle mep voor een super slechte service en dit al meer dan een jaar.
Reputatie 4
Badge +3
Antwoord zit in je PM box

Yes, got it.

Ik heb de compensatie in orde gemaakt. Laat je nog even weten wanneer alles verrekend is?

Henk
@webcare,

Weer opnieuw uitval en weer een lage snelheid.
24-02-13 02:48 VDSL down 32000/3072
25-02-13 22:49 VDSL down 12304/3072
26-02-13 01:14 VDSL down 11052/3072

Graag storing weer openen.
Probleem is dus nog niet opgelost.
Helaas was dat maar heel kort want inmiddels weer terug naar lagere snelheid.


13-03-13 21:46 uur VDSL down 25724/3060
attainable rate upstream: 9928 kbps
attainable rate downstream: 25736 kbps
Hoi Hugo,

Zoals je bij mij kan zien is er een verslechtering.
Zie topic https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/traag-internet-sinds-30-11-12-a-30554/#post327707

Verder lijkt het mij handig als er van te voren via mail oid bekend wordt gemaakt dat er werkzaamheden plaats gaan vinden.
Badge
@kareldb,

Momenteel is de snelheid 32Mb down en de maximaal haalbare snelheid ruim 43Mb. Kpn heeft nog geen monteur aangestuurd omdat de snelheid nog verder zal stijgen. Wanneer je het modem aangesloten en aan laat staan zal de maximaal haalbare snelheid binnen maximaal 10 dagen worden behaald.

Jelmer
@webcare, Weer opnieuw uitval en weer een lage snelheid. 24-02-13 02:48 VDSL down 32000/3072 25-02-13 22:49 VDSL down 12304/3072 26-02-13 01:14 VDSL down 11052/3072 Graag storing weer openen. Probleem is dus nog niet opgelost.


Hierbij ook nog even de haalbare snelheden volgens modem en ook deze zijn voor up en down weer veel lager.

NU
attainable rate upstream: 7512 kbps
attainable rate downstream: 11831 kbps

WAS
attainable rate upstream: 9656 kbps
attainable rate downstream: 42981 kbps
Hi Jelmer,

Klopt maar deze heb ik weer sinds gisteravond.
Mijn modem staat 24/7 aan.

Hieronder de uitval die ik heb sinds 1-1-13

09-01-13 21:00 VDSL down 22/2
10-01-13 05:00 nieuwe firmware V3.11(TUE.5)-2_20121211 22/2
11-01-13 02:57 VDSL down 32/3
16-01-13 21:18 VDSL down 32/3
16-01-13 22:48 VDSL down 10/3
23-01-13 09:43 VDSL down 6.252/3
25-01-13 20:00 VDSL down (auto herstart modem) 32/3
27-01-13 16:18 VDSL down 29/3
27-01-13 21:02 VDSL down 32/3

heb vanaf 21-12-11 een lijst bijgehouden met uitval en problemen.
De problemen zijn ontstaan sinds de overzetting op VDSL.

Hoop dat de snelheid nu goed blijft.
Zodra deze weer wijzigd zal ik dit melden.
Reputatie 4
Badge +3
@kareldb,

Ik heb de vraag intern uitstaan voor het verdere verloop van dit storingsonderzoek.

De capaciteitsproblemen-topic waar je eerder op reageerde (de reactie is overigens verplaatst naar dit topic) kunnen een rol hebben gespeeld maar voor nu lijkt het alsnog (en nog steeds) op een individueel probleem.

Ik wacht deze reactie af en zodra ik meer informatie heb laat ik je dit meteen weten.

Henk
@webcare,

Afgelopen nacht/ochtend weer regelmatige uitval van de lijn.
Na reboot modem weer telefoon en een 18008/2048 lijn.

Het is nog steeds het zelfde als ik melde een jaar geleden in deze lijn.
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/regelmatige-uitval-vdsl-25mb-3mb-25062/

10-03-13 02:48 uur VDSL down 18008/2048
10-03-13 05:33 uur VDSL down 18008/2048
10-03-13 05:35 uur VDSL down 18008/2048
10-03-13 05:40 uur VDSL down 18008/2048
10-03-13 05:42 uur VDSL down 18008/2048
10-03-13 05:43 uur VDSL down 7036/2048 (Nog steeds geen telefoon)
attainable rate upstream: 9768 kbps
attainable rate downstream: 7528 kbps
10-03-13 11:02 uur Modem reboot nu weer telefoon en VDSL 18008/2048
attainable rate upstream: 9824 kbps
attainable rate downstream: 42309 kbps

Heel graag een oplossing voor dit probleem.
Hi Jelmer,

Hierbij weer de laatste uitval sinds vorige post.

28-01-13 22:21 VDSL down 31992/3060
29-01-13 02:51 VDSL down 32080/3060
29-01-13 02-52 VDSL down 8644/3060

--------------------------------
noise margin upstream: 15 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 26 db
output power upstream: 13 db
attenuation downstream: 21 db
loop length is 924m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3060 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 8644 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 7584 kbps
attainable rate downstream: 8641 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
Beste Henk,

Ben nog steeds niet gebelt.
Maar de snelheid is inmiddels wel gezakt naar 6/3.

Ik betaal voor 30/3 en krijg nu dus maar 1/5de van de snelheid.
Wanneer wordt dit probleem opgelost?

Ik zou graag compensatie ontvangen voor de trage snelheid.
Had gehoopt dat mijn internet verbinding van 50Mb/s na ons telefoon gesprek met alle testen die ik gedaan heb voor Telfort zou resulteren in een hogere downloadsnelheid,maar het blijft drama zoals je hieronder kunt zien.


[img]http://www.speedtest.net/result/2519507117.png[/img]
@jaleine,
Graag een eigen topic openen en niet in dit topic over een eigen storing gaan schrijven.
Badge
@kareldb,

Het onderzoek staat nog open en ik verwacht dat er vandaag contact met je wordt opgenomen. Ik wil graag een vergoeding voor je aanmaken, maar wel wanneer het probleem is verholpen zodat ik de gehele periode kan vergoeden.

Jelmer
Prima.
Is dit mogelijk na 17:00 uur want dan heb ik pas weer toegang tot mijn 06.
Om toch even te laten zien dat het probleem niet bij mij lag of in de bekabeling,na overgestapt te zijn van VDSL naar glasvezel,monteur heeft dit netjes omgehangen aan mijn bestaande netwerk met dezelfde kabels!!!!

[img]http://www.speedtest.net/result/2573182331.png[/img]

Maar ben uiteindelijk wel tevreden omgezet met de medewerking van Telfort en KPN,mijn dank hiervoor.
@jaleine,

Graag in een eigen toppic blijven en niet in een topic over iets heel anders schrijven.
En ook vanmorgen vroeg weer uitval.

11-03-13 01:43 uur VDSL down 18008/2048
attainable rate upstream: 9720 kbps
attainable rate downstream: 42932 kbps
de eerste uitval is nu al weer geweest.

22-02-13 19:48 VDSL down terug met 32000/3060
22-02-13 19:50 VDSL down terug met 23248/3060
22-02-13 19:52 VDSL down terug met 0/0
22-02-13 19:52 VDSL down terug met 31992/3060
Is hier al enig nieuws over.
Helaas nog geen 12 uur.
Nu:

02-04-13 12:02 VDSL down 27368/3060
attainable rate upstream: 9656 kbps
attainable rate downstream: 27376 kbps

inmiddels is de lijn weer gereset.

02-04-13 00:55 VDSL down 32008/3060
attainable rate upstream: 9816 kbps
attainable rate downstream: 41782 kbps

afwachten hoelang we deze snelheid nu behouden.
Reputatie 8
Badge +17
Je lijn is door DLM teruggezet in snelheid; DLM checkt idd rond 04:00 of en hoeveel fouten op jouw aansluiting geweest zijn op de voorgaande periode.

Je geeft zelf aan dat de lijn een aantal malen is weggevallen, is dat nu nóg zo?

DLM zal bij een stabiele lijn de snelheid vanzelf weer omhoogschakelen, maar dat kan even duren.
Nee sinds 34 dagen niet meer maar voordat hij werd terug gezet draaide hij op 30mb ook meer dan 30 dagen zonder weg te vallen.

Reageer