beantwoord

traag internet sinds 30-11-12

  • 19 december 2012
  • 109 reacties
  • 19326 keer bekeken

Sinds 30 november is het internet traag.
Mijn snelheid is normaal 30/3 en nu is dat maar 11,5/3.

Wat mij opvalt is dat de snelheid iedere keer rond 4 uur wordt aangepast.

Is er een mogelijkheid dat er eens naar gekeken wordt nu ik de helft van de snelheid kwijt ben.

in november is de lijn wel 6x weggevallen.
icon

Beste antwoord door Jelmer - Telfort 24 januari 2013, 11:01

@kareldb,

Het onderzoek staat nog open en ik verwacht dat er vandaag contact met je wordt opgenomen. Ik wil graag een vergoeding voor je aanmaken, maar wel wanneer het probleem is verholpen zodat ik de gehele periode kan vergoeden.

Jelmer
Bekijk reactie

109 reacties

tot op heden nog niets gezien van de schade vergoeding.

Ook de kosten die ik nog tegoed had van de laatste factuur nog niet gezien.


Deze vergoeding wordt op de factuur van 28-07-2013 verrekend. Excuus, dat had ik je moeten melden.

Henk


Oké.

Maar het bedrag van factuur:3523561549 staat nog steeds niet op de rekening.
Reputatie 4
Badge +3
tot op heden nog niets gezien van de schade vergoeding.

Ook de kosten die ik nog tegoed had van de laatste factuur nog niet gezien.


Deze vergoeding wordt op de factuur van 28-07-2013 verrekend. Excuus, dat had ik je moeten melden.

Henk
tot op heden nog niets gezien van de schade vergoeding.

Ook de kosten die ik nog tegoed had van de laatste factuur nog niet gezien.
Reputatie 4
Badge +3
Antwoord zit in je PM box

Yes, got it.

Ik heb de compensatie in orde gemaakt. Laat je nog even weten wanneer alles verrekend is?

Henk
Antwoord zit in je PM box
Reputatie 4
Badge +3
Beste Henk,

Vind het ook jammer dat ik na jaren lid van de Telfort club geweest ben dit besluit heb moeten nemen.

Heb nog geen contact gehad met de klantenservice dus zou ik graag gebruik willen maken van je aanbod.
Er is al wel een vergoeding geweest maar die staat naar mijn mening niet in verhouding met de ellende die ik gehad heb de afgelopen 1,5 jaar.


Ik stuur je een privébericht met een compensatie-voorstel. :)

Henk
Beste Henk,

Vind het ook jammer dat ik na jaren lid van de Telfort club geweest ben dit besluit heb moeten nemen.

Heb nog geen contact gehad met de klantenservice dus zou ik graag gebruik willen maken van je aanbod.
Er is al wel een vergoeding geweest maar die staat naar mijn mening niet in verhouding met de ellende die ik gehad heb de afgelopen 1,5 jaar.
Reputatie 4
Badge +3
nu 8 dagen stabiel maar snelheid is maar de helft.
Maar doe er maar geen moeite meer voor.
Per 24-6-2013 zeg ik na 1,5 jaar problemen Telfort gedag.

Neem binnenkort contact op met de klantenservice voor een redelijke vergoeding.


Ik vind het erg jammer maar kan het goed begrijpen. Ik zie dat er al een opheffing in het systeem staat voor 24-06-2013. Heb je inmiddels contact gehad met de klantenservice voor een redelijke vergoeding? Anders neem ik dit deel graag voor mijn rekening.

Henk
nu 8 dagen stabiel maar snelheid is maar de helft.
Maar doe er maar geen moeite meer voor.
Per 24-6-2013 zeg ik na 1,5 jaar problemen Telfort gedag.

Neem binnenkort contact op met de klantenservice voor een redelijke vergoeding.
Reputatie 4
Badge +3
@Henk,

Bedankt dat je hebt gereageerd op de storing.
Verbinding is nu inmiddels 3 days, 5 hour:05 min stabiel met 31996/3072 kbps.

Gisteren een sms van Telfort gehad dat ze denken de storing opgelost te hebben.
Zodra het probleem zich weer voordoet meld ik mij weer.

Laten we hopen dat het na 1,5 jaar eindelijk voorbij is.


Ik heb hem zojuist weer heropend om nog een aantal dagen in monitoring te houden, alleen wordt de sms-notificatie hierbij uitgeschakeld. :)

Henk
@Henk,

Bedankt dat je hebt gereageerd op de storing.
Verbinding is nu inmiddels 3 days, 5 hour:05 min stabiel met 31996/3072 kbps.

Gisteren een sms van Telfort gehad dat ze denken de storing opgelost te hebben.
Zodra het probleem zich weer voordoet meld ik mij weer.

Laten we hopen dat het na 1,5 jaar eindelijk voorbij is.
Reputatie 4
Badge +3
Ik kan me zo voorstellen dat kareldb zich een roepende in de woestijn begon te voelen.
Op eerdere verzoeken om een reactie bleef het stil, blijkbaar helpt een schopje af en toe dus wel.

Tevens kan ik me voorstellen dat er in sommige storinggevallen dermate hoge kosten gemaakt moeten worden dat het voor partijen minder interessant is om verder te gaan.
Dat is vervelend maar gewoon logica.
Ook vasthoudendheid heeft z'n grenzen.

Fijn dat je gereageerd op de hulproep van kareldb daar was het mij om te doen.


Ben ik geheel met je eens. :)

Verbinding is op het moment al 2,5 dagen stabiel online op de maximaal haalbare snelheid. Nog geen uitval gehad tot nu toe.

Henk
Badge +1
@dorus,

Dat is uiteraard niet zo, ik heb de post daarboven verwijderd, schoppen is niet nodig.


Ik kan me zo voorstellen dat kareldb zich een roepende in de woestijn begon te voelen.
Op eerdere verzoeken om een reactie bleef het stil, blijkbaar helpt een schopje af en toe dus wel.

Tevens kan ik me voorstellen dat er in sommige storinggevallen dermate hoge kosten gemaakt moeten worden dat het voor partijen minder interessant is om verder te gaan.
Dat is vervelend maar gewoon logica.
Ook vasthoudendheid heeft z'n grenzen.

Fijn dat je gereageerd op de hulproep van kareldb daar was het mij om te doen.
Reputatie 4
Badge +3
@dorus,

Dat is uiteraard niet zo, ik heb de post daarboven verwijderd, schoppen is niet nodig.

@kareldb,

Storingsmelding loopt nog maar de verbinding is gisteren én vandaag nagenoeg stabiel geweest. De gemeten snelheid is op dit moment 32000/3072, dus het maximale wat haalbaar is uit je abonnement.

Ik heb zojuist een taak aangemaakt de lijn nog 72 uur in monitoring te houden, de storingsmelding gaat pas dicht zodra jij geen last meer hebt van uitval en schommelende snelheid.

Henk
Badge +1
Ik ben bang dat Telfort deze storing niet kan of wil oplossen................
Misschien zijn de kosten baten uit balans.
kan gebeuren natuurlijk maar het zou Telfort wel sieren een eind te breien aan dit drama.
En hier nog de uitval sinds gistermiddag.

09-06-13 16:32 VDSL down 0/0
09-06-13 16:33 VDSL down 31992/3060
09-06-13 16:35 VDSL down 32008/3060
09-06-13 16:36 VDSL down 32008/3060
09-06-13 16:37 VDSL down 32008/3060
09-06-13 16:38 VDSL down 5896/3060
10-06-13 02:47 VDSL down 32016/3072
attainable rate upstream: 9736 kbps
attainable rate downstream: 42297 kbps

in totaal gisteren dus 12x weggevallen.

@webcare wat zijn de resultaten tot nu toe van het onderzoek.
Wanneer komt de beloofde KPN monteur voor de 3de langs?
@dorus,

Heb ik al vaak genoeg gedaan maar helaas.
Alleen de nieuwe berichten worden beantwoord.
Badge +1
Laatste reactie van Telfort - Henk op 26 maart zover ik kan zien.
Bijna 3 maanden geleden dan.
Mijn advies: geef je eigen topic morgenvroeg een schopje zodat het bovenaan in de picture komt.
Na een 6 dagen stabiel is het weer zover.
Weer uitval en weer midden in de nacht.
Ook nu weer uitval van telefoon.
Om deze weer aan de gang te krijgen maar weer een modem reset.

09-06-13 02:01 VDSL down 32008/3060
09-06-13 02:06 VDSL down 32008/3060
09-06-13 02:12 VDSL down 32008/3060
09-06-13 02:17 VDSL down 32008/3060
09-06-13 02:19 VDSL down 32008/3060
09-06-13 02:22 VDSL down 10704/3060 (ook geen telefoon meer)
09-06-13 11:40 modem reset ivm telefoonuitval 31992/3060
attainable rate upstream: 9440 kbps
attainable rate downstream: 42282 kbps

Volgens modem zit ik ook in eens 40 meter verder van de centrale????
Raar centrale is niet verhuist en mijn huis staat ook nog steeds op de zelfde plaats.

@ Telfort
Wanneer komt er weer eens een update en een schade vergoeding voor deze bijna 2 jaar ellende.
Hier weer een update van de uitval.

31-05-13 02:50 VDSL down 27008/3060
attainable rate upstream: 9576 kbps
attainable rate downstream: 42006 kbps
01-06-13 02:45 VDSL down 32000/3060
attainable rate upstream: 9656 kbps
attainable rate downstream: 42454 kbps
02-06-13 09:30 VDSL down 32000/3060
02-06-13 09:44 VDSL down 32000/3060
attainable rate upstream: 9624 kbps
attainable rate downstream: 42320 kbps
02-06-13 10:42 VDSL down 32000/3060
attainable rate upstream: 9576 kbps
attainable rate downstream: 40392 kbps
02-06-13 10:46 VDSL down 32008/3060
02-06-13 10:47 VDSL down 32008/3060
02-06-13 10:54 VDSL down 32008/3060
02-06-13 10:58 VDSL down 32000/3060
02-06-13 11:01 VDSL down 32008/3060
attainable rate upstream: 9656 kbps
attainable rate downstream: 41879 kbps

@webcare,
Kan ik een update krijgen van de werkzaamheden welke nog gaan komen en wat er inmidels allemaal al is gedaan aan jullie kant
afgelopen zaterdag klantenservice gebeld en zou maandag gebelt worden door KPN maar helaas weer niets.
Moest modem reset doen maar sindsdien is er weer regelmatig uitval.

Graag dit probleem oplossen.
Door dit probleem zijn jullie in mijn straat al een klant verloren.

hier de uitval sinds modem reset.

Na reset modem VDSL 27016/3072
attainable rate upstream: 9984 kbps
attainable rate downstream: 42421 kbps
26-05-13 02:47 VDSL down 0/0
26-05-13 02:48 VDSL down 19636/3072
26-05-13 03:17 VDSL down 27016/3072
26-05-13 08:53 VDSL down 27016/3072
attainable rate upstream: 10008 kbps
attainable rate downstream: 42544 kbps
27-05-2013 01:50 VDSL down 26636/3072
attainable rate upstream: 10064 kbps
attainable rate downstream: 42540 kbps
27-05-13 10:59 VDSL down 22324/3072
27-05-13 12:23 VDSL down 13244/3072
attainable rate upstream: 10008 kbps
attainable rate downstream: 16559 kbps
28-05-13 02:40 VDSL down 22028/2048
attainable rate upstream: 9824 kbps
attainable rate downstream: 42323 kbps
29-05-13 02:40 VDSL down 22008/2048
attainable rate upstream: 9800 kbps
attainable rate downstream: 42555 kbps
30-05-13 02:50 VDSL down 22012/2032
attainable rate upstream: 9400 kbps
attainable rate downstream: 42219 kbps
@webcare,

Is er al meer nieuws over deze inmiddels zeer lange storing.
Na een paar dagen is het weer raak.

03-05-13 11:12 VDSL down 27008/3072
03-05-13 11:45 VDSL down 27012/3072
03-05-13 11:48 VDSL down 27004/3072
03-05-13 12:45 VDSL down 11276/3072
attainable rate upstream: 10088 kbps
attainable rate downstream: 12089 kbps

van de attainables klopt helemaal niets.
en zit nu weer op 1/3 van de snelheid maar wel de volle mep betalen iedere maand.
26-04-13 08:20 VDSL down 32012/3072 (Ook geen telefoon meer)
attainable rate upstream: 9872 kbps
attainable rate downstream: 41610 kbps
26-04-13 17:41 lijn reset om telefoon te activeren.
Wel DSL maar geen internet of telefoon ook modem niet meer bereikbaar via webinterface.
26-04-13 17:45 Modem opnieuw opgestart na 2 minuten eindelijk weer internet en telefoon. 32012/3072
attainable rate upstream: 9872 kbps
attainable rate downstream: 41591 kbps
27-04-13 03:06 VDSL down 27012/3072
attainable rate upstream: 9928 kbps
attainable rate downstream: 41849 kbps
28-04-13 02:20 VDSL down 27012/3060
28-04-13 02:55 VDSL down 27020/3060
28-04-13 03:25 VDSL down 27020/3060
28-04-13 03:37 VDSL down 17572/3060
attainable rate upstream: 9712 kbps
attainable rate downstream: 17594 kbps
29-04-13 02:53 VDSL down 27012/3072
attainable rate upstream: 9872 kbps
attainable rate downstream: 42193 kbps
en nog een paar keer.

26-04-13 08:13 VDSL down 27108/3072
26-04-13 08:15 VDSL down 17744/3072
26-04-13 08:20 VDSL down 32012/3072
attainable rate upstream: 9872 kbps
attainable rate downstream: 41610 kbps

in totaal nu 27x en nog geen 48 uur

Reageer